TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip atsigauti po traumų?

Įtvarai
Orto24.lt / Įtvarai
Šaltinis: Remiamas turinys
Turinio kontrolė – redakcijos rankose, projekto partneris tik inicijuoja ar palaiko temos viešinimą
0
A A

Nuo sportinių traumų nėra apsaugotas nė vienas aktyvų gyvenimo būdą pasirinkęs žmogus. Kai kurios traumos nuo mūsų veiksmų priklauso mažai – pavyzdžiui, kontaktinio sporto metu susidūrus žaidėjams. Kitos traumos iš įprasto gyvenimo vėžių gali išmušti dėl mūsų pačių kaltės – nemokėjimo elgtis su treniruočių technika, neatsakingai atlikto apšilimo ar jėgų pervertinimo.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Jei judi, patenki į rizikos grupę

„Tiek profesionalūs sportininkai, tiek mėgėjai, kurie bėgioja, lipa į kalnus, važinėja dviračiu ar riedučiais, slidinėja, žaidžia futbolą ar krepšinį ir kt. gali lengvai susižaloti, kai fizinės veiklos metu atliekamas netaisyklingas judesys. Tik sportininkai priskiriami didesnei traumų rizikos grupei, nes jų patiriami sužalojimai dažnai būna sudėtingesni“, – sako Orto24.lt ortopedas-technikas Paulius Baltrušaitis.

Pasak pašnekovo, išskirti dažniausiai lietuviams sporto malonumą apkartinančią sportinę traumą būtų sudėtinga – jų sąrašas itin platus ir įvairus „Tai raiščių patempimai ar minkštųjų audinių sumušimai, sausgyslių uždegimai (golfo žaidėjo alkūnė). Sunkesniais atvejais laikomi sąnarių išnirimai arba kaulų lūžiai. Sportuojantys asmenys dažniausiai susižeidžia kulkšnių, kelių, riešo sąnarius, patempia nugaros ir galūnių raumenis. Taip pat mėgėjai skundžiasi skausmais ir problemomis pėdose ir čiurnose“, – vardija Orto24.lt specialistas.

Pirmoji pagalba susižeidus

Orto24.lt/Įtvarai
Orto24.lt/Įtvarai

Kaip gydomos sporto traumos? P.Baltrušaitis sako, kad patirtos traumos bei sukelti uždegimai gali būti sėkmingai gydomi ir nemedikamentinėmis gydymo priemonėmis. Svarbu laiku imtis veiksmų ir laikytis efektyvaus gydymo plano. Pirmiausia reikia pasirūpinti pažeistos vietos ramybe, kitas etapas – šaltis (lokaliai), po to seka sąnario ar kitos pažeistos vietos imobilizacija ortopediniais įtvarais ar elastiniais bintais. Taip pat audinių patempimo atvejais gali padėti ir vadinamieji teipai (kinezioteipinės juostos), kurie yra ilgalaikiai ir atsparūs vandeniui.

„Pirmą parą pažeistą vietą reikėtų šaldyti kompresais. Praėjus kelioms dienoms po traumos, galima taikyti šilumos terapiją – šildomuosius kompresus, šildomąsias procedūras, kad suaktyvintume kraujotaką. Pirmosiomis dienomis patartina apriboti pažeistos kūno dalies judesius ir kiek įmanoma sumažinti fizinį krūvį, kol išnyks skausmo pojūtis. Po traumų ir jų profilaktikai rekomenduojama naudoti ortopedinius įtvarus, kurie pagreitins reabilitacinį periodą“, – patarimais dalijasi Orto24.lt specialistas. Šiandien rinkoje siūlomi įtvarai gali būti standartiniai arba pritaikyti pagal individualius poreikius. Jų įsigyti galima tiek internetu, tiek specializuotose parduotuvėse.

Pasirinkus tinkamas priemones galima gydytis ir patiems

Orto24.lt/Įtvarai
Orto24.lt/Įtvarai

Po traumų ar pažeidimų, prieš pradedant aktyvią fizinę veiklą, svarbu ir toliau tinkamai imobilizuoti sąnarį ir minkštuosius audinius, kad skausmas negrįžtų. P.Baltrušaičio pastebėjimu, tinkamai parinktos ortopedinės priemonės leidžia vėl saugiai sportuoti ir sutrumpina gijimo laiką.

„Po traumų reikia visada pradėti sportuoti nuo lengvų pratimų ir mažų apkrovų. Pajutus skausmą ar diskomfortą sužalotoje srityje, reikia iš karto mažinti apkrovą, tempą arba visai nustoti sportuoti“, – rekomenduoja pašnekovas.

Ar galima patyrus traumą išsiversti savo jėgomis ar būtina visais atvejais kreiptis į specialistus? Pasak P.Baltrušaičio, nedideles traumas, kurios nesukelia didesnio sveikatos sutrikimo, taikant tinkamas priemones, galima išsigydyti savarankiškai ir nesikreipiant į gydymo įstaigas. Turint pakankamai žinių dažniausia užtenka vietinio gydymo.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką