Dabar populiaru
Publikuota: 2020 birželio 26d. 13:34

Kaip širdininkams kovoti su karščiu: laikykitės 3 rekomendacijų

Širdis
123RF.com nuotr. / Širdis

Birželio 18 d. Lietuvoje užfiksuoti nauji karščio rekordai, o termometro stulpelis leistis žemyn nežada. Sinoptikai prognozuoja, kad vasara mūsų šalyje, kaip ir visoje Europoje, bus itin sausa ir karšta. Ši žinia neramina ne tik ūkininkus, bet ir sergančiuosius širdies bei kraujagyslių ligomis, nes toks oras gali paskatinti šių ligų paūmėjimą. rašoma pranešime. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pateikė rekomendacijas, kaip apsisaugoti nuo karščio bangų.

Karštu oru organizmas bando atsivėsinti greitindamas kraujo apykaitą, kas apsunkina širdies darbą, todėl karštis itin pavojingas sergantiems širdies ligomis ar priklausantiems rizikos grupei bei turintiems aukštą cholesterolio kiekį kraujyje.

Tam, kad apsaugotumėte save nuo galimų karščio padarinių, laikytis atokiau nuo tiesioginių saulės spindulių ir gerti vandenį nepakaks. PSO ir gydytojai pateikia rekomendacijas:

  • Namų erdvės vėsinimas. Gyvenamosios patalpos oras neturėtų įkaisti daugiau nei 32 laipsniai dienos ir 24 laipsniai nakties metu, kitaip būtina imtis priemonių namams atvėsinti. Langus atidaryti rekomenduojama naktį ir palikti iki ankstaus ryto, kol termometro stulpelis dar nespėjo aukštai šoktelėti. Dienos metu nuo tiesioginių saulės spindulių gelbėja užuolaidos ar žaliuzės.

    Tai pat patariama naudoti kuo mažiau elektros prietaisų, lempų, vengti maistą gaminti orkaitėje. Jei namuose įrengtas kondicionierius, jį įjungus langai turėtų būti uždaryti, kad vėsus oras cirkuliuotų viduje. Elektriniai ventiliatoriai gali būti naudojami, jei namuose ne daugiau nei 35 laipsniai karščio, kitaip jie neatneš jokios naudos.
Vida Press nuotr./Keksiukai orkaitėje
Vida Press nuotr./Keksiukai orkaitėje
  • Kūno vėsinimas. Gerti pakankamą kiekį vandens – privaloma, tačiau to kūnui atvėsinti gali nepakakti. Rekomenduojama kelis kartus per dieną palįsti po vėsiu dušu, mirkyti kojas vandens vonelėse, taip pat galima veidą apšlakstyti vandeniu ar specialiais drėkinamaisiais purškikliais.

    Patariama dėvėti laisvus, neaptemptus ir šviesių spalvų drabužius, lauke – dėvėti galvos apdangalą. Namuose ar iškylaujant gamtoje pečius galima apgaubti šaltame vandenyje suvilgyta skara. Jei sportuojate lauke, tai geriausia daryti nuo 19 iki 7 val. ryto. Turintiems problemų su širdimi patartina pasikonsultuoti su gydytoju dėl krūvio ir skysčių kiekio.
  • Pagalba širdžiai. Be jau įvardytų rekomendacijų, turintieji padidėjusius cholesterolį ir kraujo spaudimą ar širdies problemų turėtų nepamiršti pasirūpinti šiuo gyvybiškai svarbiu organu. Tokiems žmonėms rekomenduojama didesnį dėmesį skirti mitybai – rinktis lengvą ir neriebų maistą, vengti mėsos, kavos, alkoholinių gėrimų.

    Vartojantiems cholesterolį mažinančius (statinus) ar kitus gydytojo skirtus vaistus reikėtų ir toliau reguliariai tą daryti. Jeigu jaučiate, kad širdies ritmas ar spaudimas pasikeitė – būtina kreiptis į prižiūrintį gydytoją, o jei atsirado nemalonus jausmas krūtinės srityje – skubiai skambinti telefonu numeriu 033.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Transportas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Transportas

Rizikos grupei priklausantys asmenys turėtų atkreipti dėmesį, kad PSO rekomendacijos – bendros visiems. Jei kyla abejonių dėl sveikatos būklės, reikėtų kreiptis į šeimos gydytoją, kuris, atsižvelgęs į asmeninę ligos istoriją, patars, kokių papildomų priemonių reikėtų imtis siekiant apsaugoti širdį.

Vartojantiems antihipertenzinius vaistus ir statinus taip pat gali kilti klausimų dėl jų vartojimo, jei vyraujant karščiams sveikata suprastėjo, todėl gydytojai įspėja savavališkai nenutraukti gydymo ir pasikonsultuoti su gydytoju. Savavališkai nutraukus vaistų vartojimą padidėja širdies smūgio ir kitų ligų rizika.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Šiuolaikiškos studijos

Video

26:29
01:19
00:31

Esports namai

Susikurk savo vasaros namus su IKEA

URBAN˙/

Šaltibarščiai
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką