15min be reklamos
2017 08 11, 16:51

Karo medicinos tarnyba pataria, kaip išvengti perkaitimo

Sinoptikams prognozuojant karštą savaitgalį, svarbu žinoti, kaip apsisaugoti nuo karščio ir nepakenkti sveikatai. Ne kartą įvairiomis oro sąlygomis treniravęsi ir karšto klimato regionuose misijose dalyvavę kariai turi keletą paprastų patarimų, kaip išvengti kaitros sukeliamo perkaitimo, rašoma spaudai išplatintame Lietuvos kariuomenės pranešime.
Karys
Karys / Ievos Budzeikaitės nuotr.
Temos: 2 Vasara Šiluma

Kad išvengtumėte karščio sukeltų negalavimų, Karo medicinos tarnyba rekomenduoja visų pirma vengti didelio fizinio aktyvumo. Antras svarbus patarimas – gerti vandenį, nelaukiant, kol atsiras troškulys.

Jei temperatūra lauke yra +30 laipsnių ir daugiau, gerti reikia bent po litrą per valandą. Ar užtektinai vartojame vandens, paaiškėja stebint šlapimą – jei jis tamsus, reiškia, kad vandens vartojate per mažai.

Vandenį gerti rekomenduojama natūralų, be saldiklių ir kitų priedų, naudinga gerti negazuotą arba silpnai gazuotą mineralinį vandenį.

Kadangi druska palaiko normalų skysčių lygį organizme, jos reikėtų vartoti truputį daugiau. Taip pat rekomenduojame dėvėti šviesius, laisvus drabužius, galvos apdangalus ir akinius nuo saulės, kuo daugiau būti pavėsyje ar vėsesnėse patalpose, kurias būtina nuolat vėdinti.

Nepamirškite naudoti kremų nuo saulės (su SPF 15 ir daugiau). Kadangi automobiliai įkaista labai greitai, todėl juose nepalikite vaikų ar gyvūnų.

Pastebėję perkaitimo požymius – troškulį, nuovargį, mieguistumą, vangumą, koordinacijos sutrikimus, galvos skausmus, pykinimą, šlapimą tamsiai geltonos ar rudos spalvos – nedelsiant kreipkitės į medikus.

Lietuvos kariuomenės nuotr./Lietuvos kariuomenės patarimai, kaip išvengti perkaitimo
Lietuvos kariuomenės nuotr./Lietuvos kariuomenės patarimai, kaip išvengti perkaitimo

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką