Dabar populiaru
Tiesiogiai
Publikuota 2022 06 28, 12:42

Kokie gėrimai labiausiai malšina troškulį per karščius

Lietuvą pasiekęs karštis gali tapti tikru iššūkiu žmonėms, kurie neturi galimybės slėptis nuo jo kondicionuojamose patalpose. Specialistai pataria, kaip jį ištverti su mažesnėmis pasekmėmis savo savijautai. Pasak jų, vienas svarbiausių dalykų – skysčiai.
Troškulys
Troškulys / 123RF.com nuotr.

Nelaukite troškulio

Karštą dieną mus natūraliai daugiau troškina, todėl ir geriame daugiau nei įprastai, tačiau specialistai pataria gerti nelaukiant, kol pajusime troškulį, nes troškulys rodo, kad organizmas jau šiek tiek dehidratuotas. Be to, nereikia iš karto gerti daug. Gerkite visą dieną po truputį, kas 1–2 valandas.

Geriausiai tam tinka mineralinis, mineralizuotas arba pasūdytas vanduo (be angliarūgštės), nes karštoje aplinkoje žmogaus organizmas su prakaitu netenka ne tik daug skysčių, bet ir mineralinių medžiagų. Labiau išprakaitavus patartina pavartoti kalio chlorido, magnio, pomidorų, citrusinių vaisių ar slyvų sulčių.

Vanduo su ledukais netinka

Jei išgėrėte pakankamai daug skysčių, o troškulio pojūtis nepraeina, jį geriau malšinkite drungnu vandeniu ar arbata arba vandeniu su citrinos sultimis. Skysčius gerkite kuo ilgiau juos palaikydami burnoje, kad sudrėktų visa burnos ertmė. Galima net laikas nuo laiko paskalauti gerklę vandeniu (taip daro kai kurių sporto šakų sportininkai).

Gėrimai su ledu karštyje taip pat nemalšina troškulio, o gerdami ledinį skystį galite peršalti, nes toks gėrimas atšaldo gerklę ir skrandį, troškulio pojūtis sugrįžta greitai ir karštį iškęsti tampa dar sunkiau. Troškulio nemalšina ir pienas, o atsigaivinti labiausiai tinka vaisių ir daržovių sultys ir arbatos.

Venkite alkoholio, skysčių su kofeinu, gėrimų su cukrumi ar saldikliais, nes šie gėrimai skatina vandens pašalinimą iš organizmo.

Kokį maistą valgyti

Valgykite saikingai, mažiau nei paprastai ir lengvai virškinamą maistą, t. y. tik lengvai pasisavinamą, geriausia – daug vaisių ir daržovių.

Šiomis dienomis mitybos racione turėtų būti daugiau skystų produktų, taip pat lengviau pasisavinamų liesų pieno produktų. venkite riebių ir sunkiai virškinamų patiekalų.

Daug baltymų turintis maistas, pavyzdžiui, mėsa, taip pat netinka per karščius, kadangi didina metabolinės šilumos gamybą ir skatina vandens netekimą.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką