Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2021 spalio 15d. 10:46

Kuris vitaminas geriausiai padeda įveikti rudeninį liūdesį?

Vieniša moteris
Vida Press nuotr. / Vieniša moteris
Trumpėjančios dienos, vis labiau apniukęs oras ir spaudžiantis šaltukas – tai tik kelios priežastys, kurios atrodo kaltos dėl suprastėjusio nuotaikos ir išaugusio noro nieko neveikti. „Eurovaistinės“ pranešime šio vaistinių tinklo farmacininkė Elvyra Ramaškienė pataria, kaip rudenį įveikti slogią nuotaiką.

E.Ramaškienė sako, kad rudenį dažniau nei įprastai klientai užsuka į vaistinę ieškodami priemonių, kurios padėtų išsaugoti energiją ir gerą nuotaiką.

„Rudenį dažniau pasidaro liūdna, nes baigiasi vasara, mažai saulės, tad ir mūsų organizme nepasigamina natūraliai vitaminas D, kuris ne tik padeda palaikyti imunitetą, bet taip pat yra ir geros nuotaikos vitaminas“, – paaiškina farmacininkė.

Anot jos, tai viena iš priežasčių, kuri ir lemia norą būti namuose, nieko neveikti, daugiau miegoti. Farmacininkė ragina neišsigąsti, natūralu, kad šaltuoju metų laiku norisi kitokios veiklos nei vasarą, vis dėlto užsisėdėti nereikėtų ir vis tiek atrasti pomėgių, kuriuos galėtumėte puoselėti, reguliariai išeiti pasivaikščioti, pakvėpuoti grynu oru.

Geros nuotaikos receptas

Norint, kad rudenį nepritrūktų energijos, farmacininkė ragina atkreipti dėmesį į savo mitybos racioną – įtraukti į jį daugiau vaisių, daržovių. Šaltuoju metų laiku rečiau pavyksta visų reikiamų vitaminų ir mineralų gauti tik iš maisto, todėl gali prireikti ir papildomų pajėgų – vitaminų ar maisto papildų.

„Rudenį rekomenduojama papildomai vartoti vitaminą D ir vartoti žuvų taukus, nes būtent šių medžiagų dažniausiai organizmas negauna pakankamo kiekio natūraliai“, – įspėja farmacininkė.

Pasak specialistės, daugumai žmonių vitaminą D reikia vartoti ištisus metus. Tai gali lemti lėtinės ligos, per trumpas buvimas saulėje, stiprią SPF apsaugą turinčios priemonės. „Lietuvoje daugeliui vitamino D pasigamina per mažai, todėl jį reikėtų vartoti ištisus metus, tik vasarą – mažesnėmis dozėmis, o rudenį – didesnėmis“, – sako E.Ramaškienė.

Taip pat, anot farmacininkės, nereikėtų pamiršti ir kasdienių įpročių, grūdintis, reguliariai mankštintis, kasdien bent pusvalandį praleisti gryname ore, išeiti pasivaikščioti – pastebėsite, kaip visa tai padės išsaugoti geresnę nuotaiką net ir tamsiuoju metų laiku.

10 patarimų, kaip nepasiduoti rudeniniui liūdesiui:

1. Pasirūpinkite, kad organizmui netrūktų vitamino D.

2. Skirkite dėmesio subalansuotai mitybai, valgykite šviežius vaisius ir daržoves.

3. Kasdien išeikite pasivaikščioti ir praleiskite bent pusvalandį gryname ore.

4. Reguliariai mankštinkitės.

5. Tamsiu paros metu namuose nebūkite prieblandoje, pasirūpinkite tinkamu apšvietimu.

6. Atraskite naujų pomėgių.

7. Reguliariai palaikykite ryšį su artimaisiais, susitikite, kalbėkitės telefonu.

8. Susikurkite rutiną, eikite miegoti ir kelkitės panašiu metu.

9. Neleiskite laiko lovoje, ji skirta tik miegui ir poilsiui.

10. Neužsisklęskite savyje ir kalbėkitės apie savo jausmus su artimaisiais.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

„Pranešimas spaudai“ – tai naujienų agentūrų, juridinių ir fizinių asmenų sukurti bei platinami pranešimai apie paslaugų, gaminių, įmonių ar įstaigų naujienas ir pan. Spręsdama dėl turinio publikavimo UAB „15min“ atsižvelgia į informacijos aktualumą, naudą visuomenei, viešąjį interesą. Už šio turinio skelbimą UAB „15min“ nėra atlyginama. Redakcija turi teisę pranešimus redaguoti, trumpinti, papildyti, šalinti tekste esančias nuorodas ir pavadinimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

SEB verslo augimo programa

01:37:23

Video

25:11
10:24
04:58

15min metų knygų rinkimai

Ar žinai?

Esports namai

URBAN˙/

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką