Dabar populiaru
Publikuota: 2019 rugsėjo 20d. 13:12

Po gydytojų verdikto J.Žižė perspėja ir kitas moteris: būkite atsargios

Po gydytojų verdikto J. Žižė perspėja ir kitas moteris: būkite atsargios
Partnerio nuotr. / Po gydytojų verdikto J. Žižė perspėja ir kitas moteris: būkite atsargios

„Po vizito pas kineziterapeutą paaiškėjo, kad reikėtų taisyklingiau nešioti vaikus ant rankų, sunkius daiktus rečiau kilnoti, nepersistengti sportuojant. Būkite atsargios, mano mielos. Rūpinkitės savo sveikata“, – tokiu patarimu išėjusi iš mediko Simo Stričkos kabineto savo socialinėje paskyroje pasidalino kūrybininkė, verslininkė Julija Žižė.

Dviejų vaikų mama dalyvauja gyvenimo būdo pokyčių eksperimente „Gyventi sveikai – gera!“ ir pripažįsta, kad vos poros savaičių nuolatinių konsultacijų su medikais pakako geresniam savęs pažinimui.

„Išsiaiškinti, kas mums labiausiai tinka, pažinti savo kūną ir pritaikyti tik sau geriausiai tinkantį gyvenimo ir sveikatinimosi būdą – tai geriausia, ką kiekvienas mūsų galime sau padovanoti“, – įsitikinusi žinoma moteris.

Gyvenime siekia balanso

Su keturiais specialistais – dietologe, šeimos gydytoja, kineziterapeutu ir psichologe – J. Žižė bendrauja ir tariasi jau daugiau nei porą savaičių. Daugiausiai naujų įžvalgų, kaip pripažįsta pašnekovė, jai pateikė kineziterapeutas, o dietologė ir šeimos gydytoja tik patvirtino, kad moteris – gerame kelyje.

„Po detalaus ištyrimo kineziterapeutas skyrė konkrečiai man parinktų pratimų, kokių gyvenime nebuvau mačiusi. Kartais skauda nugarą, todėl sąžiningai laikysiuosi man skirtų nurodymų, 2–3 kartus per savaitę lankysiuosi pas specialistą“, – žadėjo verslininkė.

Dietologė žinomai moteriai patarė valgyti daugiau daržovių, skaidulų turinčio maisto ir nepamiršti nuolatos gerti vandenį.

„Buvo įdomu rašytis mitybos dienoraštį ir išgirsti gydytojos komentarus. Visgi, aš ir šiaip gana sveikai maitinuosi, tą įrodė ir jau atlikti išsamūs kraujo tyrimai. Tikiu, kad gyvenime visada reikia balanso – nors su šeima esame gurmanai, mėgstame lankytis įvairiuose restoranuose, ragauti skirtingų virtuvių maistą, tačiau, jei ir suvalgome kažką ne visiškai sveiko, tai kompensuojame namie, pasigaminę sveiką ir sočią vakarienę iš vietos produkcijos“, – kalbėjo dviejų vaikų mama, juokaudama, kad į sporto salę neketinanti eiti su plastmasiniu indu sausų ryžių su vištiena.

„Mėgstu save palepinti. Vieną mėnesį sportuoju, kitą nepavyksta, tačiau dėl to savęs nealinu, ir rodikliai rodo, kad kūnui toks tempas tinka“, – paaiškino ji. Po 3 mėnesių tikslingo darbo J. Žižė tikisi ne tik sustiprinti ir pagerinti fizinę sveikatą, tačiau ir dar geriau jaustis emociškai – juk mintys ir kūnas glaudžiai susiję.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Julija Žižė su dukra
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Julija Žižė su dukra

Daugiau vandens ir skaidulų

Karoliniškių poliklinikos dietologė Edita Saukaitytė-Butvilė atvirauja, kad asmenų, besikreipiančių į dietologą, tikrai daugėja. Didžioji dalis kreipiasi dėl nutukimo, cukrinio diabeto, dietinio įvairių virškinimo sistemos ligų gydymo ir pan.

„Be to, į gydytojo dietologo konsultacijas vis dažniau ateina žmonės pasitarti būtent dėl sveikos kasdienės mitybos, o ne mitybos jau nustačius ligą. Toks požiūris labai džiugina, nes laiku pakoregavus mitybos įpročius galima užkirsti kelią daugeliui ligų ir pagerinti gyvenimo kokybę“, – pabrėžė ji.

Gydytoja taip pat pastebi, kad daugėja jaunų žmonių, norinčių pasikonsultuoti dėl vegetarinės mitybos, besidominčių, ar reiktų atlikti kokius nors kraujo tyrimus, vartoti vitaminus ir kokius produktus rinktis.

Paprašyta įvertinti J. Žižės sveikatą, gydytoja atkreipė dėmesį, kad šį tą keisti derėtų.

„Dalyvės raumenų, riebalų, visceralinių riebalų kiekis visiškai atitinka normas. Pagal atsineštus „namų darbus“ – mitybos dienyną – vertindama Julijos mitybos įpročius, matau nemažai daliai žmonių būdingas tendencijas: nesuvalgoma rekomenduojama dienos norma daržovių ir vaisių, mažoka augalinės kilmės baltymų, trūksta skaidulų. Taip pat Julija neišgeria pakankamo skysčių kiekio. Tačiau ji pasižadėjo labiau į tai atkreipti dėmesį“, – dėstė Karoliniškių poliklinikos dietologė.

J. Žižė gydytojai prisipažino, kad namie gaminamo ir kavinėse valgomo maisto santykis pasiskirsto pusiau, tad čia slypi pavojus kartais „paslysti“. Tad su specialiste aptarti būdai, kaip koreguoti visos šeimos mitybą, turėtų būti naudingi sveikatai.

Dėmesį atkreipė į nugaros ir dešinio šono sveikatą

Po įžanginės konsultacijos ir pirmosios sesijos su J. Žiže Karoliniškių poliklinikos kineziterapeutas Simas Strička pasakojo, kad jo pacientė lanko jogą, todėl jos lankstumas yra išties didelis. Tiesa, net joga neapsaugo nuo tam tikrų raumenų disbalanso.

„Julijos pilvo presas dominuoja, o nugaros raumenys „atsilieka“. Jai reikėtų stiprinti nugaros tiesiamuosius raumenis, be to, dešinysis šonas taip pat yra silpnesnis. Atliekant statinės ištvermės testą paaiškėjo, kad dešiniojo šono ištvermė dvigubai mažesnė nei kairiojo“, – pasakojo gydytojas.

Jo teigimu, į organizmą privalu žvelgti kaip į vientisą sistemą ir stengtis jį apkrauti bei treniruoti simetriškai, išlaikant balansą.

„Žinoma, viskas priklauso nuo kiekvieno žmogaus siekių, tačiau balansas yra reikalingas. Kai jo nėra, prasideda apatinės nugaros dalies skausmai, tada – viršutinės-kaklinės nugaros dalies problemos. Neretai pasitaiko, kai žmogus, sporto salėje stipriai padirbėjęs su viena raumenų grupe, ateina pas mus, jau skųsdamasis vienokiais ar kitokiais skausmais, raumenų disbalansu. Yra įvairios metodikos, nustatyti santykiai, kokia turi būti raumenų sistema“, – aiškino S. Strička.

Gydytojas pabrėžė, kad nemažai žmonių sportuoja namie pagal „Youtube“ platformoje rastas programas. Tai, jo teigimu, turi ir pranašumų, ir rizikų. Rūpinantis savo sveikata, derėtų kartais pasikonsultuoti su specialistais, kurie įvertintų pasirinkto sporto įtaką jūsų kūnui.

„Ateikite ir paklauskite kineziterapeuto, ar vienas bei kitas judesys, kurį kasdien kartojate, nėra žalingas. Šiandien kineziterapija yra labai ištobulėjusi, tad turime daug techninių būdų viską patikrinti ir pateikti išsamų atsakymą“, – reziumavo pašnekovas.

Daugiau informacijos apie tai, kaip sekasi Julijai dalyvauti projekte „Gyventi sveikai – gera!“ ir daug sveikos gyvensenos patarimų rasite socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje.


Informacija parengta bendradarbiaujant su LR sveikatos apsaugos ministerija, kuri įgyvendina Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės lėšomis finansuojamą projektą „Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija – informavimas apie veiksmų programą“

Partnerio turinys
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

02:13
02:24
00:57

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką