Kaip skelbia portalas independent.co.uk, pasirodo, kad kalėdinės dainos iš tiesų neleidžia susitelkti į nieką kita, kaip tik kalėdinius patiekalus ir išpuoštas egles.
Anot psichologės Lindos Blair, daugybę kartų iš eilės klausytis dainos „Santa Claus is coming to town“ (Kalėdų Senelis atvyksta į miestą – liet.) reiškia viena – tai sukels neigiamų padarinių smegenims.
„Žmonės, dirbantys parduotuvėse kalėdiniu laikotarpiu ir priversti klausytis tokios muzikos, turėtų ją išjungti, nes to nepadarę, jie tiesiog negalės susitelkti į kažką kita“, – „Sky News“ teigė psichologė.
Anot jos, kitu atveju tiesiog eikvojama energija, bandant negirdėti to, ką girdi.
Kaip rašo portalas, nenuostabu, kad klausytis kalėdinės muzikos vis kartojant tas pačias dainas nėra pats geriausias būdas susitelkti ar išlaikyti sveiką protą. Tiesa, tyrimas atskleidė, kad pusiausvyros tarp šventinės nuotaikos ir muzikos išlaikymas gali pozityviai paveikti pirkėjus, padaryti juos laimingesnius.
Vienas iš tyrimų taip pat parodė, kad kai ši pusiausvyra išlaikoma, žmonės daugiau laiko praleidžia parduotuvėse, o pardavimai auga.
Tačiau kai kurie muzikos tipai yra efektyvesni už kitus, aiškina rinkodaros specialistas Ericas Spangenbergas, kuris ištyrė kalėdinės muzikos poveikį mažmeninės prekybos vietoms.
Jis tikino, kad lėtesnės melodijos skatina pirkėjus neskubėti ir parduotuvėje užsibūti ilgiau, o greitesnės melodijos gali versti klientus parduotuvėje suktis greičiau.