Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Registruodamasi pas gydytoją moteris aptiko kito vartotojo asmens duomenis

Sergu.lt sistemoje aptikti kito asmens duomenys
Skaitytojos nuotr. / Sergu.lt sistemoje aptikti kito asmens duomenys
Šaltinis: 15min
2
A A

Vilnietė Lucyna mėgindama iš anksto užsiregistruoti pas gydytoją per svetainę sergu.lt vietoje savo duomenų sistemoje išvydo kito žmogaus asmeninius duomenis, tas pats nutiko ir prisijungus per vyro paskyrą. Sergu.lt projekto vadovas Romualdas Kizlaitis teigia, kad panašių nesusipratimų pasitaiko, tačiau tai daugiau pavieniai atvejai ir dėl duomenų saugumo gyventojams nerimauti neverta.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

„Prisijungusi prie sergu.lt sistemos ir suradusi reikiamą gydytoją supratau, kad registruojuosi ne savo vyro vardu, o kažkokio 70-mečio vyriškio. Lankymosi istorijoje visur įrašyti vyro duomenys, o profilyje – mums nepažįstamo vyro, kur buvo suvesti visi jo duomenys: vardas, pavardė, adresas, ligos istorijos, asmens kodas ir kita informacija“, – rašė skaitytoja.

Iš pradžių pamaniusi, kad įvyko klaida, ji pamėgino pakartotinai prisijungti prie sistemos per vyro paskyrą, tačiau sistema rodė tą patį. Tuomet prie sergu.lt prisijungė iš Karoliniškių poliklinikos svetainės prie savo profilio, ir jame taip pat rado nepažįstamos moters duomenis.

„Man kyla klausimas, ar niekas tokiu būdu nemato mano duomenų savo profilyje? Ar registruotis internetu ir įvedinėti savo asmeninę informaciją į valstybinius puslapius yra saugu?” – teiravosi vilnietė.

Išankstinės pacientų registracijos sistemos sergu.lt projekto vadovas R.Kizlaitis teigia, kad apie šią problemą žinoma iš anksčiau, tačiau tokie atvejai pasitaiko retai ir tik susidarius specifinėms aplinkybėms.

„Standartinis atvejis yra tada, kai žmogus gauna telefono numerį, kuris buvo naudotas kažkieno kito. Jei žmonės atsisako to numerio, jie kažkurį laiką palaikomi operatoriaus, o po to tą patį numerį išduoda kitam žmogui“, – sakė R.Kizlaitis.

Pasak jo, pacientai registracijos metu įspėjami, kad pasikeitus numeriui turėtų atsisakyti paslaugų, tačiau dažnai to nepadaro.

Išnagrinėję Lucynos atvejį sergu.lt sistemos specialistai išsiaiškino, kad moters registracijos metu pateiktas numeris 2010-aisiais priklausė kitam vyrui, esą dėl to ir įvyko klaida.

R.Kizlaitis teigia, kad tokiems atvejams užkirsti kelią būtų galima nesunkiai – reikėtų prie sistemos jungtis per elektroninės valdžios vartus, su el. parašu – tam sergu.lt paruošta. Tačiau jei kiekvieną rezervaciją pacientai privalėtų tvirtinti el. parašu ar per el. bankininkystę, sistema naudotųsi kur kas mažiau žmonių.

Susidūrusiems su panašiais atvejais patariama sergu.lt portale paspausti „pagalbos“ mygtuką ir pranešti arba kreiptis el. pašto adresu.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Sveikata
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką