Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Retas keleivis žino, kad oras lėktuve – sausesnis negu dykumoje

Lėktuvo salone
123rf.com nuotr. / Lėktuvo salone
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Kai lėktuvo įgula žingsniuoja per salę oro uosto keleiviai pasuka galvas akimis lydėdami pasitempusius pilotus ir aukštakulniais kaukšinčias stiuardeses. Tvarkingos uniformos, nepriekaištinga švara ir išvaizda. Nuo lėktuve dirbančios komandos priklauso, kokie bus keleivių įspūdžiai ir emocijos.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Pilotai ir skrydžių palydovai privalo žinoti daugybę taisyklių, visada išlikti malonūs ir rūpintis keleivių patogumu. Žinoma, per šimtus ir tūkstančius skrydžio valandų įgulos nariai išmoko tinkamai pasirūpinti savimi, kad kuo ilgiau išliktų energingi, žvalūs ir sveiki. O apie sveikatos būklę aplinkiniams pirmiausia signalizuoja žmogaus akys.

Jeigu akys sudirgusios, paraudusios ir apsiblaususios – asmuo atrodo pavargęs, liūdnas, vangus. Gali susidaryti įspūdis, kad darbas jam yra kančia, o bendrauti su klientais – varginanti pareiga.

Virš debesų nebelieka oro drėgnumo

Skrydžių palydovės ir palydovai pripažįsta, kad jų darbas nėra lengvas, nors dauguma tvirtina, jog būtent apie tokį užsiėmimą ir svajojo visą gyvenimą. Lėktuvų įgulos nariai labai rūpinasi savo sveikata ir daug dėmesio skiria fiziniam ir psichologiniam pasirengimui. Jeigu kandidatas nemoka plaukti, nėra sportiškas ir tvirtas, jis tiesiog neįveiks atrankos darbui ore.

Todėl mankšta ir sportas – neatsiejama skrydžio palydovų ir orlaivių pilotų laisvalaikio dalis.

Keliaudami po svečias šalis oreiviai gali mėgautis įvairiais egzotiniais patiekalais, tačiau dauguma jų savo mitybą reguliuoja tarsi atletai. O viena svarbiausių priežasčių, kodėl stiuardesės šypsosi ir švyti – geras miegas. Kiekviena didelę patirtį turinti skrydžio palydovė naujokėms pabrėžia kokybiško poilsio svarbą.

Kitas svarbus įgulos senbuvių patarimas: „Gerkite daug vandens“. Kai lėktuvas skrenda 10 kilometrų aukštyje, išorėje atmosferos slėgis yra kelis kartus mažesnis negu Žemės paviršiuje ir lėktuvo viduje. Dideliame aukštyje keleiviai grožisi debesų patalais. Tačiau garų kamuoliai primena, kad visa drėgmė liko apačioje, kur slėgis didesnis. Oras lėktuve būna labai sausas – santykinis oro drėgnumas salone siekia apie 12 procentų ir yra mažesnis negu daugelyje pasaulio dykumų.

Todėl skrendant lėktuvu sausėja plaukai, oda, nosies gleivinė ir, be abejo, akys.

Akių drėgnumu tenka rūpintis patiems

Gydytojai oftalmologai įspėja, kad papildomą stresą akims lėktuve sukelia virš sėdynių ošiantys ventiliatoriai, kuriuos įsijungia keleiviai, norėdami atsivėdinti vėsaus oro srove. Dirbtinis vėjelis sausame salone labai padidina ašarų garavimą nuo akies paviršiaus.

Padidėjęs ašarų garavimas – viena iš pagrindinių sausų akių ligos priežasčių. Dėl sutrikusio akies paviršiaus apsaugos mechanizmo gali išsivystyti uždegimas, kuris sukelia nemalonius pojūčius: dirginimo, deginimo jausmą, nuovargį, raudonį. Gydytojai pažymi, kad dėl sausų akių ligos gali sutrikti rega.

Todėl sudirgusių akių negalima trinti ir krapštyti, nes taip į jas pateks dar daugiau uždegimą sukeliančių medžiagų. Geriau tiesiog pamirksėti, užsimerkti, atsipalaiduoti ir trumpai pabūti akis užsidengus delnais.

Kodėl „Boeing“, „Airbus“ ar kitų lėktuvų gamintojams sausos keleivių akys mažai rūpi? Priežastys paprastos: sukurti efektyvią oro drėkinimo technologiją ir gabenti didelį kiekį vandens lėktuvu būtų labai brangu, be to, aviacijos inžinieriai vandenį lėktuvo viduje regi korozijos pavojų ir didelę grėsmę elektronikai.

Todėl ir skrydžių palydovės, ir gydytojai oftalmologai keliautojams pataria akių komfortu pasirūpinti patiems – tiesiog naudoti tinkamus akių lašus su osmoprotektoriais.

Akių apsaugos mechanizmą atpažino gamtoje

Akių lašai su osmoprotektoriais – tai naujausios kartos medicinos preparatai, užtikrinantys osmoprotekcijos mechanizmo veiklą ląstelėse.

Osmoprotekcijos mechanizmas jau milijonus metų veikia gamtoje ir išsaugo žuvų, moliuskų ir kitų gyvūnų gyvybę sūriuose vandenyse. Mat pagal fizikos dėsnį vandens molekulės juda ten, kur aplinka druskingesnė. Be osmoprotektorių gyvų organizmų ląstelės vandenynuose tiesiog žūtų.

Osmoprotektoriai sulaiko vandenį ląstelių viduje. Todėl mokslininkai ilgai kūrė akių apsaugos ir sausų akių ligos gydymo technologiją, paremtą osmoprotekcijos principu.

Vieninteliai akių lašai su žmogaus ašarų osmoprotektoriais (L-karnitinu ir eritritoliu) yra „Optive“, „Optive Plus“ ir „Optive Fusion“. Šie lašai veikia ląsteliniu lygiu.

Skrydžių palydovėms aktualu, kad „Optive Plus“ sudėtyje yra ir ricinos aliejaus – tai nuo seno natūralioje medicinoje naudojama priemonė ne tik akies uždegimui gydyti, bet blakstienų augimui skatinti.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką