Dabar populiaru
Publikuota: 2016 rugsėjo 30d. 13:44

Sportas ir sveiki sąnariai – misija įmanoma!

Moteris bėgioja
Vida Press nuotr. / Moteris bėgioja

Esate aktyvaus ir sveiko gyvenimo būdo šalininkas? Bent triskart per savaitę lankotės sporto klube, sveikai maitinatės? Ir staiga pradedate jausti, kad vis dažniau skauda sąnarius, nors buvote įsitikinę, kad tai tik nuo antsvorio kenčiančių, pasyvių ar žymiai vyresnių žmonių sveikatos problema.

Sporto medicinos specialistai pastebi, kad pastaraisiais metais daugėja aktyvių jaunų žmonių, besiskundžiančių sąnarių skausmais. Jie teigia, kad pradedantys sportuoti žmonės dažnai stengiasi padaryti daugiau, nei gali jų organizmas. Savo fizines galimybes pervertinantys žmonės rizikuoja patirti traumas, todėl tikrai nereikėtų stengtis per trumpą laiką pasiekti maksimalių rezultatų. Rizikingiausios šiuo požiūriu sporto šakos: krepšinis, futbolas, žiemą – ledo ritulys. Traumų riziką taip pat didina ir įgimti veiksniai – įgimtas raiščių laisvumas, plokščiapėdystė, stuburo iškrypimas, silpnesnė kai kurių raumenų veikla.

Pajutus sąnarius skausmus, patariama nekentėti ir kreiptis į specialistus – profesionalius sporto trenerius, kineziterapeutus, sporto medikus. Jie gali greitai nustatyti skausmo priežastį ir dažnai rasti nesudėtingą išeitį skausmui numalšinti. Neretai pakanka patarimų, kaip teisingai atlikti pratimus, kokį krūvį pasirinkti sportuojant, kokiu tempu ir iki kokio lygio jį didinti.

Palengvinti situaciją, ypač esant ankstyvai skausmų stadijai, gali padėti nemedikamentinis gydymas. Pavyzdžiui, svarbu atsikratyti antsvorio, nenešioti sunkių daiktų, prieš pradedant sportuoti būtina apšilti, nelipti laiptais ar įkalne, jei tai sukelia skausmą, neavėti aukštakulnių nuolat. Nereikėtų sėdėti ant žemų kėdžių, nes taip papildomai apkraunate klubų ir kelių sąnarius sėdantis ir stojantis. Ilgai sėdint vienoje pozoje, būtina bent kas valandą pajudėti, kad išvengtumėte sąnarių sąstingio. Net jei sveikai maitinatės, derėtų vartoti ir maisto papildų, kuriuose gausu sąnario kremzlinį audinį stiprinančių medžiagų, pavyzdžiui, erškėtuogių miltelių. Naujausi moksliniai pasiekimai leido sukurti produktus, kurių sudėtyje yra sveikus ir lanksčius sąnarius padedantys išlaikyti rozenoidai iš erškėtuogių. Vieninteliai sąnariams skirti produktai, kurių sudėtyje yra rozenoidų kompleksas, yra „Litozin“.

Žinoma, patyrus rimtų sužalojimų, nusidėvėjus sąnariui, plyšus meniskui ar raiščiams, gali prireikti chirurginio gydymo ar net sąnario protezavimo operacijos. Tačiau medikai visada pataria saugoti sąnarius, nekentėti skausmo, o išsiaiškinti ir mėginti pašalinti jo priežastis.

Sumušto sąnario simptomai – skausmas, patinimas, paraudimas, kraujosruvos. Susižeidus nesmarkiai, pakanka uždėti ledo, sutvarstyti, pakelti pažeistą galūnę. Tačiau jei skausmas stiprėja, sumuštą vietą skauda ir sritis aplink sąnarį tinsta, žmogus negali minti sužalotos kojos, ji deformuojasi, būtina kuo skubiau kreiptis pagalbos į medikus. Pavėluota pagalba neretai sunkina gydymą gali iš dalies ar net visai apriboti galimybes sportuoti ateityje.

Ką daryti, kad sportas ir aktyvus laisvalaikis nepakenktų jūsų sąnariams:

  • Sportuokite reguliariai, venkite maksimalių fizinių krūvių.
  • Prieš treniruotę apšilkite, pasirinkite tinkamą inventorių, patogią aprangą ir sportinę avalynę.
  • Jeigu esate vyresni nei 40 metų ir norite pradėti sportuoti, anksčiau patyrėte traumų ar chirurginių intervencijų, jaučiate skausmą, patinimą, traška sąnariai, skauda nugarą – pasikonsultuokite su specialistu.
  • Pajutę skausmą, kreipkitės į medikus. Laiku paskirtos profilaktinės priemonės ar gydymas padės išvengti traumų ir skausmų ateityje.
  • Tausokite sąnarius, vartodami maisto papildus, kurių sudėtyje yra erškėtuogių miltelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Išmanus kaimas

Festivalis „Galapagai”

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką