TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Visuomenės sveikatos specialistai pataria per šalčius tinkamai rengtis ir gerti saldžią arbatą, bet be alkoholio

Žiemą itin svaru tinkami drabužiai ir avalynė.
Tomo Urbelionio/BFL nuotr. / Žiemą itin svaru tinkami drabužiai ir avalynė.
Šaltinis: 15min
0
A A

Nors termometrų stulpeliai šią žiemą dar nebuvo nukritę žemiau 10–12 laipsnių šalčio, medikai ir visuomenės sveikatos specialistai įspėja – žmogus lauke mirtinai sušalti gali ir esant 4 laipsniams šilumos. Tad pats laikas pasirūpinti tinkamais drabužiais, avalyne ir kiek pakeisti mitybos įpročius. Žiemą patariama valgyti riebesnio maisto ir gerti saldžios arbatos, tačiau be alkoholio.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Žiema tik prasidėjo, tačiau jau sulaukta pranešimų apie mirtinai sušalusius žmones. Praeitą savaitę Vilkaviškio rajone rastas sušalęs žmogus, dar vienas mirė sekmadienį Vilkaviškio ligoninėje. Keliems benamiam savaitgalį medikų pagalbos prireikė ir Vilniuje bei Klaipėdoje.

Didėja ir sergamumas gripu bei ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, daugiausia šių atvejų – Vilniuje. Dėl gripo ligoninėje praeitą savaitę atsidūrė septyni asmenys.

Būtina keisti apsirengimo stilių

Jau ne tas laikas, kai tinka trumpi sijonai ir plonos pėdkelnės. Drabužiai turėtų būti daugiasluoksniai, platesni, – teigė A.Razmienė.

Vilniaus visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Razmienė įspėja – nors žiema kol kas nėra rūsti, jau reikėtų keisti tiek aprangos stilių, tiek maitinimosi įpročius.

„Reikia dėvėti atitinkamą aprangą. Jau ne tas laikas, kai tinka trumpi sijonai ir plonos pėdkelnės. Drabužiai turėtų būti daugiasluoksniai, platesni, nes prigludę neturi oro tarpų ir su jais ne taip šilta. Taip pat negalima pamiršti kepurės, šaliko, pirštinių, vandeniui atsparių batų. Viršutiniai drabužiai – paltai, striukės – irgi neturi peršlapti, nes sudrėkęs kūnas greičiau atšąla“, – teigė A.Razmienė.

Svarbiausia, kad nebūtų nepridengtų kūno vietų. „Ypač norėčiau atkreipti jaunų merginų dėmesį, nes tikrai galima nušalti kojas, dėvint plonas pėdkelnes, tai ir skausminga, ir oda raudonuoja, o tai gali ir nepraeiti – liks estetinė problema dėl raudonų dėmių. Dėvint trumpas striukes, kai nugara nuoga, reikia žinoti, kad žemiau juosmens yra inkstai – kūno laboratorija, kuri iš organizmo šalina visus nuodus. O peršalus galima susirgti inkstų, šlapimo pūslės uždegimu, to reikia saugotis“, – patarė A.Razmienė.

Riziką sušalti didina alkoholis ir kava

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Asta Razmienė
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Asta Razmienė

Medikai nuolat primena ir apie alkoholio žalą, kai orai šalti. Nors daugelis įsivaizduoja, kad alkoholis puikiai šildo, nepatariama jo gerti prieš einant į lauką, kai termometrai rodo minusinę temperatūrą. Esą apsvaigus nuo alkoholio mirtinai sušalti galima ir tada, kai lauke yra 4 laipsniai šilumos, ypač jeigu sušlapęs žmogus prisėda ant suoliuko ar tiesiog ant žemės. Veikiant šalčiui ir alkoholiui sulėtėja žmogaus reakcija, jis nebegali aiškiai mąstyti, judėti.

„Alkoholis ypatingai padidina pavojų, kadangi kaip ir šaltis veikia centrinę nervų sistemą. Jis sušildo tik trumpam. Taip pat nerekomenduojami ir visi kofeino turintys gėrimai, nes dėl jų poveikio organizmas greičiau praranda šilumą. Jeigu nori sušilti – kava nesušildo. Reikia gerti saldžią arbatą“, – teigė A.Razmienė.

Anot Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėjos, žiemą rekomenduojama valgyti ir gerti tai, kuo paprastai nereikėtų piktnaudžiauti. Organizmas daugiausiai energijos pagamina iš cukraus, tad jeigu ketinama daug laiko praleisti lauke, fiziškai dirbti esant šaltiems orams, patariama ne tik gerti saldžios arbatos, bet ir suvalgyti šokolado plytelę. Taip pat nepakenktų ir lašiniai.

Šildytis pataria natūraliai

Blogiausiu atveju galima pamerkti rankas ar kojas į šiltą vandenį. Bet geriausiai atšildo savo paties ar kito žmogaus kūno šiluma, – patarė A.Razmienė.

Sušalus šildytis reikėtų palaipsniui, jokiais būdais ne kišant rankas ar kojas po karštu vandeniu ar glausti prie radiatoriaus. Taip galima sau tik pakenkti. „Geriausia šildytis kūno šiluma. Jeigu sušalo nosis, ją reikėtų uždengti šiltu delnu. Jeigu rankos nušalo – kišti į pažastis. Blogiausiu atveju galima pamerkti rankas ar kojas į šiltą vandenį. Bet geriausiai atšildo savo paties ar kito žmogaus kūno šiluma“, – patarė A.Razmienė.

Sušalusi oda turi atgauti jautrumą, nes jaučiamas tik deginimas toje vietoje, bet palietus skausmo žmogus nejunta. Jeigu jautrumo nepavyksta atgauti, tenka kreiptis į medikus. „Negalima daryti ir tos klaidos, kai trinama nušalusi vieta sniegu. Tokiu būdu galima pažeisti odą, nes nejaučiamas skausmas“, – teigė visuomenės sveikatos specialistė.

Šaltis ir drėgmė itin pavojingi, jeigu orai vėjuoti, ypač žiemos pradžioje, kai žmonės dar neįpratę, kad lauke šalta ir žvarbu. „Pavojingiausias yra pereinamasis laikotarpis. Šiuo metu šalčiai tikrai nėra ekstremalūs, tačiau žmonės kažkaip nespėja pasiruošti, tinkamų drabužių neišsitraukia. Su kepurėmis dar mažokai vaikšto, nuogos kojos, nepridengtas juosmuo rodo, kad žmonės dar nepasiruošę, laukia 20 laipsnių šalčio“, – kalbėjo A.Razmienė.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką