Dabar populiaru
Publikuota: 2013 liepos 7d. 15:51

Apribojimai jauniems vairuotojams nuo tragedijų neišgelbės

Po neseniai įvykusios itin skaudžios eismo nelaimės, pareikalavusios dviejų žmonių gyvybių, pradėta svarstyti apie galios (kW) ribojimą pradedantiesiems vairuotojams iki 70 kW,...

Po neseniai įvykusios itin skaudžios eismo nelaimės, pareikalavusios dviejų žmonių gyvybių, pradėta svarstyti apie galios (kW) ribojimą pradedantiesiems vairuotojams iki 70 kW, tačiau ar tai tikrai kažką pakeistų į gerąją pusę?

Žinoma, visiems iš pradžių į galvą šauna mintis – pradedantysis vairuotojas yra nepatyręs, todėl dažniausiai prastai gaudosi gatvėse, gali padaryti klaidų vairuodamas ir t.t. Savaime suprantama, kad vos pradėjusiam vairuoti automobilį žmogui gatvėse susigaudyti ir priprasti prie vairavimo tikrai nėra paprasta, tačiau tame yra ir pozityvių dalykų – pradedantieji vairuoti dažnai netgi yra kur kas drausmingesni už patyrusius vairuotojus, kadangi dideliai jų daliai paprasčiausiai trūksta drąsos spausti gazo pedalą „iki dugno“ (elementariai veikia savisaugos instinktas, kaip ir pirmą kartą užlipus į itin aukštą pastatą bei per jo balkoną ar langą žiūrint žemyn).

Drąsiau spausti gazo pedalą pradedama tik tada, kai priprantama prie eismo, prie automobilio (dažniausiai - įgijus kelių metų vairavimo stažą), o būtent po keleto metų šis kW apribojimas ir nebegaliotų, tad ar tai tikrai būtų veiksminga? Antrasis argumentas – kokį automobilį pradedantysis vairuoti galėtų pasirinkti? Peržvelgus auto.plius.lt skelbimus didžioji dauguma netgi paprastų, negalingų automobilių šio reikalavimo neatitinka. Kone paprasčiausias ir populiariausias iš jų – penktos ar šeštos kartos „Volkswagen Golf“, turintis apie 80-100 kW, taigi jis jau stipriai viršija šį apribojimą, konkurentas iš Pietų Korėjos – „Hyundai i30“ taip pat siūlo panašų galingumą, siekiantį apie 80-90 kW, amerikietiškasis mažylis „Ford Focus“ taip pat dažniausiai turi per 80 kW. Tad kas belieka?

Yra du variantai. Pirmasis - patys, patys mažiausi miesto automobiliukai, kaip: „Fiat 500“, „VW Lupo“, „VW Up!“, „Smart ForTwo“, kurie labiau primena B1 kategorijai priskiriamus Aixam automobilius, leidžiamus vairuoti vos nuo 16 metų, o ne įprastinius B kategorijos automobilius. Galbūt šie automobiliai ir atrodo priimtinai, nes atrodo nepavojingi, tačiau pagalvokite apie saugumą... kiek šansų nepatirti rimtų, ar net mirtinų, sužalojimų avarijos metu susidūrus su kiek vyresnio amžiaus (kad ir 22 metų) asmens vairuojamu limuzinu (pvz. BMW 5)?  Šansai tikrai minimalūs. Naujesni modeliai kiek saugesni, tačiau jų ir kaina atitinkama. Kokia dalis tėvėlių Lietuvoje savo atžaloms išgali nupirkti 30-40 tūkstančių, ar net daugiau, kainuojantį miesto mažylį, kurį jis vairuos apie tris metus? Ko gero vienetai.

Kitas, kur kas realesnis, variantas - 9-ojo dešimtmečio nesiekiantys seni, korozijos paveikti „chlabasteriai“, kaip: „Audi 80“, „Audi 100“, „Mercedes-Benz 123/124“, „BMW E21/E30“, seni „Honda Civic“, 1-3 kartos „Golf“, „Passat“ ir panašūs variantai. Taip, šie automobiliai tikrai telpa į 70 kW apribojimą, tačiau dažniausiai jie neturi nei saugos oro pagalvių, nei elektroninių stabilumo programų, nei kitų šiuolaikinių saugumo priemonių. Turint omenyje, kad pradedančiąjam vairuoti papulti į avariją šansai tikrai nemaži, tai tokie automobiliai yra itin pavojingi, nes net menkiausio auto įvykio metu jie gali itin stipriai sužaloti vairuotoją ir keleivius.

Ar jie saugesni už apynaujus, tačiau šiek tiek galingesnius automobilius atsakingo pradedančiojo vairuotojo rankose, - spręskite patys. Na, o greitį ir taisykles pažeidinėti mėgstantys vairuotojai jau trina rankomis ir galvoja kaip apeidinės šiuos apribojimus ar net iš to bandys užsidirbti. Kone garsiausiai aptarinėjamas variantas – chip tiuning‘as, kurio metu apie 60 kW turintis senas „BMW“ gali įgyti ir virš 90 kW, tačiau popieriuje tai niekur neatsispindės, o ir patikrinti sustabdę pareigūnai to nustatyti tiesiog neturės galimybių. Kiti sugalvoja ir ekstremalesnių variantų apeiti šį apribojimą, tokių kaip automobilio motoro keitimas.

Nepaslaptis, kad automobilių kėbulai dėl montuojamo variklio praktiškai nesiskiria, tad kas įtars, kad praėjus techninę apžiūrą su 2 litrų motoru, vėliau jis gali būti pakeistas į 3 litrų agregatą? O jeigu tas 3 litrų agregatas dar bus ir su chip tiuningu? Gausis apie pusantro šimto kilovatų turintis vilkas ėriuko kailyje su žaliu lapu ant galo, tačiau nereikia ir tokių kraštutinimų. Ar kas nors sugebėtų įvardinti šiuolaikinį automobilį, kuris nesugeba per 10-15 sekundžių pasiekti 100 km/h? Nemanau, o kaip žinia tokio greičio mirtinai sužaloti pėsčiąjį ir keleivius daugiau negu pakanka... Tad ar tikrai ši reforma padarytų eismą Lietuvoje saugesniu, pasodinus „žalialapius“ į senus, nesaugius chlabasterius ar liaudiškai vadinamus mažuosius „kibiriukus“?

Sutinku, kad pradedančiąjam vairuoti galingas automobilis toli gražu nėra reikalingas, tačiau skaičius 70 kW tiesiog prasilenkia su realybe. Ar kurioje nors pasaulio valstybėje yra toks apribojimas, dėl kurio pradedantieji negali vairuoti apynaujo Volkswagen Golf? Juk Lietuvoje net vairavimo mokyklos turi virš 70 kW turinčius mokomuosius automobilius, tai ką ir jiems reikės visą auto parką keisti?

Mano nuomone toks apribojimas galėtų būti nebent iki 100-110 kW (134-140 arklių, maždaug dviejų litrų motoras), nes būtent tokio galingumo ir yra paprasti, negalingi, apynaujai automobiliai, tokie kaip: Volkswagen Golf 6 (dyzelinis 2.0 TDi, turintis 104 kW), Honda Civic 8 (dyzelinis 2.2i-CTDi su 104 kW), BMW 320D (E46 kėbulas, 2 litrų dyzelinis motoras, turintis 112 kW), Audi A4 (B6 kėbulas, 1.9 TDi motoras su 86 kW), Mercedes-Benz C220 (W203 kėbulas, dyzelinis 2.2 litro motoras, turintis 107 kW), Volkswagen Jetta 5 (benzininis 1.4 TSI motoras su 91 kW). Visi šie automobiliai kainuoja apie 10-20 tūkstančių litų ir yra pakankamai prieinami pradedantiesiems. Tačiau juk yra ir begalė šeimų, kurioms du, ar daugiau, automobilių yra pernelyg didelė prabanga. Ką daryti tokiai šeimai, kuri pavyzdžiui turi apie 2000-ųjų „Volkswagen Passat“ su maždaug 96 kW? Pasiūlyti palaukti 3 metus, po kurių vėl reikės mokėti kelis tūkstančius vairavimo mokykloms tam, kad atkurti vairavimo įgūdžius?

Žodžiu moralas paprastas: koks žmogus gimė – toks ir yra, ir toks bus. Jokie apribojimai pusgalvių „kelių erelių“ nesustabdė ir nesustabdys, nes jie vis tiek sugalvos kaip apeiti naujas taisykles ar persėdę į senus „chlabasterius“ toliau lakstys rizikuodami ne tik savo, bet ir keleivių, aplinkinių gyvybėmis ar sveikata. Nuo tokios tvarkos labiausiai nukentėtų tik paprasti, niekuo nekalti pradedantieji vairuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Gyvenimas ant tiksinčios bombos: Devidui vėžys diagnozuotas tik dėl mamos atkaklumo

Verslas

Ant prekystalio – uždaromos mokyklos: vieną jų bandys parduoti jau 18-tą kartą

Verslas

Absurdas kvadratu: valstybės kompensacija didesnė už kyšius, kurių gal net nebuvo?

Gazas

Nauja tvarka tarpmiestiniuose autobusuose, kurią vairuotojas primins net tris kartus

Verslas

Ant biurų pastato stogo Vilniuje įrengė krepšinio aikštelę – taip motyvuoja darbuotojus

Vardai

S.Grafininos nužudymu įtariamo N.Westo suėmimą pratęsęs teisėjas: „Tai neeilinė, rezonansinė byla“

Verslas

Įmanoma ir taip: namus įrengė vandens rezervuare

Aktualu

Kaimą Sibire nori pavadinti „Sirija“, kad galėtų prašyti humanitarinės pagalbos

Gyvenimas

Atlėpusioms ausims nepadės nei kepurė, nei ausinės

Sportas

Lionelis Messi – už borto: paskelbti trys kandidatai tapti UEFA metų futbolininku

Aktualu

Pajuodusi Klaipėda: su kone 900 parašų klaipėdiečiai dėl „Klasco“ kreipėsi į prokuratūrą

Gazas

Naftininkų smūgis elektromobilių pramonei: lobistai su EPA siūlo įšaldyti degalų taupymo standartus

Sportas

„Skrieja kamuolys“: LFF stadiono patogumai, Jose Mourinho godos ir CR7 debiutas „Juventus“

Verslas

15min atnaujina komandą: nauji komercijos ir rinkodaros vadovai

Aktualu

Panevėžyje į sustojusį automobilį rėžėsi nepilnametis motociklininkas

Vardai

K.Meschino širdį užkariavęs vaikinas – praeityje žinomo mafiozo R.Daškevičiaus sūnus

Vardai

Ali ir Patricija Gadžijevai laukia šeimos pagausėjimo: „Meilė kuria stebuklus“

Aktualu

Vilniuje užsidegė mūrinio namo mansarda

Sportas

Andro Švrljuga: „Glazgo „Celtic“ – prizas už tai, ką nuveikėme“

Aktualu

Aušvice apsilankęs vokiečių ministras: tai – siaubingiausia vieta pasaulyje

Naujienos

Gyvenimas

Gyvenimas ant tiksinčios bombos: Devidui vėžys diagnozuotas tik dėl mamos atkaklumo

Verslas

Ant prekystalio – uždaromos mokyklos: vieną jų bandys parduoti jau 18-tą kartą

Verslas

Absurdas kvadratu: valstybės kompensacija didesnė už kyšius, kurių gal net nebuvo?

Gazas

Nauja tvarka tarpmiestiniuose autobusuose, kurią vairuotojas primins net tris kartus

Verslas

Ant biurų pastato stogo Vilniuje įrengė krepšinio aikštelę – taip motyvuoja darbuotojus

Vardai

S.Grafininos nužudymu įtariamo N.Westo suėmimą pratęsęs teisėjas: „Tai neeilinė, rezonansinė byla“

Verslas

Įmanoma ir taip: namus įrengė vandens rezervuare

Aktualu

Kaimą Sibire nori pavadinti „Sirija“, kad galėtų prašyti humanitarinės pagalbos

Gyvenimas

Atlėpusioms ausims nepadės nei kepurė, nei ausinės

Sportas

Lionelis Messi – už borto: paskelbti trys kandidatai tapti UEFA metų futbolininku

Aktualu

Pajuodusi Klaipėda: su kone 900 parašų klaipėdiečiai dėl „Klasco“ kreipėsi į prokuratūrą

Gazas

Naftininkų smūgis elektromobilių pramonei: lobistai su EPA siūlo įšaldyti degalų taupymo standartus

Sportas

„Skrieja kamuolys“: LFF stadiono patogumai, Jose Mourinho godos ir CR7 debiutas „Juventus“

Verslas

15min atnaujina komandą: nauji komercijos ir rinkodaros vadovai

Aktualu

Panevėžyje į sustojusį automobilį rėžėsi nepilnametis motociklininkas

Vardai

K.Meschino širdį užkariavęs vaikinas – praeityje žinomo mafiozo R.Daškevičiaus sūnus

Vardai

Ali ir Patricija Gadžijevai laukia šeimos pagausėjimo: „Meilė kuria stebuklus“

Aktualu

Vilniuje užsidegė mūrinio namo mansarda

Sportas

Andro Švrljuga: „Glazgo „Celtic“ – prizas už tai, ką nuveikėme“

Aktualu

Aušvice apsilankęs vokiečių ministras: tai – siaubingiausia vieta pasaulyje

Vardai

Atgal į mokyklą

Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt