Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dominykas Kabašinskas: ne variklio tūris valstybei turėtų rūpėti

Dominykas Kabašinskas
Dominykas Kabašinskas
Šaltinis: 15min
0
A A

Nesileisdamas į platesnes diskusijas ar Lietuvoje jau yra laikas, kuomet valstybė mainais į visuotinį mokestį automobiliams, yra pasirengusi pasiūlyti pilnai alternatyvią...

Nesileisdamas į platesnes diskusijas ar Lietuvoje jau yra laikas, kuomet valstybė mainais į visuotinį mokestį automobiliams, yra pasirengusi pasiūlyti pilnai alternatyvią visuomeninio susisiekimo sistemą, taip pat nediskutuodamas ar atvirai deklaruojamas šio mokesčio įvedimo tikslas – sukaupti lėšų, reikalingų pensijų grąžinimui – ras palaikymą visuomenėje, šiandien tenoriu pakalbėti tik apie tokio mokesčio įgyvendinimo būdo teisingumą.

Akivaizdu, kad valstybė turi teisę per mokesčių politiką reguliuoti piliečių santykį su tam tikrais visuomeniniais gėriais. Ir kalbant apie automobilius, manau, visi pritars, jog aplinkos apsauga yra būtent tas gėris, kurį reguliuoti valstybė turi teisėtą interesą.
Bet ne variklio tūris. Valstybei neturėtų rūpėti ar 1,9 l, ar 2,0 l darbinio tūrio yra mano automobilio variklis. Ir ne jo amžius. Ar tai valstybės interesas, kad garaže laikau klasikinį „zapą“?

Gyvename laikais, kuomet 306 AG turintis 3 litrų variklio darbinio tūrio 5 klasės BMW su yra ekologiškesnis už VW Golf III su 1.6 litro darbinio tūrio varikliu*.

Kita kalba yra svarstant ar mano eksploatuojamas automobilis yra draugiškas gamtai, ar ne. Taip, čia valstybė gali tarti savo žodį ir skirtingais mokesčių tarifais skatinti mane rinktis ekologiškesnį automobilį arba mokėti daugiau, ir tai būtų mano pasirinkimas.

Gyvename laikais, kuomet 306 AG turintis 3 litrų variklio darbinio tūrio 5 klasės BMW su yra ekologiškesnis už VW Golf III su 1.6 litro darbinio tūrio varikliu*. 2014 m. rugsėjo mėn. įsigalios EURO 6 standartas, nustatantis dar griežtesnius taršos reikalavimus naujai parduodamiems lengviesiems automobiliams Europoje, nei dabar galiojantis EURO 5. Taip pat esame liudininkai akivaizdžios pasaulinės automobilių gamintojų tendencijos, kuomet pereinama prie mažesnio variklio tūrių, galios skirtumą kompensuojant papildomu įpūtimu.

Visa tai pasaulyje jau vyksta ir visa tai vyksta aplinkos taršos mažinimo tikslu.
Deja, Lietuvoje turime stebėti sprendimą dėl mokesčio įvedimo priimančios koalicijos elektorato koreliaciją su Lietuvos automobilių parko amžiumi. Ir prisiminti visiems gerai žinomą patarlę: „Nepjauk šakos, ant kurios pats sėdi“. Nepjauna. Žino, kad nesuprastų liaudis. Ir nerinktų.

Bet klausimas lieka atviras - ar mokesčių politikoje apskritai turėtų būti vietos pasirinkimui: paprastesnis sprendimas vietoje teisingo sprendimo?

* - VW Golf 3 1.6 CO2 emisija 202 g /km, BMW 535 (F10) emisija 196-186 g.km

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt