Dabar populiaru
Publikuota: 2013 balandžio 15d. 10:01

James Whittaker: nors Lietuvoje dizaineriams nelengva, čia slypi neišnaudotas potencialas

Nors Lietuvos dizaino rinka yra labai jauna ir nekalta, joje slypi potencialas, netgi kur kas didesnis, nei subrendusiose rinkose, kuriose verda smarki konkurencinė kova,...

Nors Lietuvos dizaino rinka yra labai jauna ir nekalta, joje slypi potencialas, netgi kur kas didesnis, nei subrendusiose rinkose, kuriose verda smarki konkurencinė kova, kaitinama iš Azijos plūstančių įtakų. Ir galima jos vystimo kryptis – senųjų, kadaise žinomų ir vertintų lietuviškų prekių ženklų, kurie buvo pamiršti, atnaujinimas ir pristatymas rinkai.

Tokiomis įžvalgomis dalijosi daugiau nei dvidešimtmetį su įvairiais dizaino projektais dirbantis James Whittaker, visą savaitę Dizaino inovacijų centro kvietimu vedęs dirbtuves  Vilniaus dailės akademijos gaminių ir aplinkos programos studentams.

Pasak įvairiose dizaino agentūrose ir kompanijose skirtingose šalyse dirbusio kūrybininko, svarbiausia žinutė, kurią jis nori perteikti studentams – dėti maksimalias pastangas, kurios leistų įgauti kuo geresnę profesinę formą ir sėkmingai konkuruoti tarptautinėje rinkoje. „Lietuvoje dizaino industrija yra vis dar neišsivysčiusi,  todėl baigusiems studijas sunku gauti darbą ar kažką išvystyti savarankiškai. Be to, šiuo metu ir metas nėra labai geras – pasaulinė recesija dar nepasibaigusi, o Lietuva vis dar vaduojasi iš sovietinės praeities“, - sako J.Whittaker, ne vienai kompanijai padėjęs išlaikyti augimą net ir recesijos metu.

Jo manymu, dizaineriai yra gana verslūs žmonės ir jie gali pasėti sėklą, kuri išaugs, kai ekonomika ir verslas  ims vystytis.  J.Whittakerio teigimu, dizaino industrija veikia gerai, kai rinkoje yra tam tikras „jautrumas dizainui“, t.y. jis kai jis yra vertinamas.

Vesdamas dirbtuves studentams, ne vieną prestižinį apdovanojimą už savo kūrinius pelnęs dizaineris akcentavo, kad produktai ir prekių ženklai kalba ne tik funkcine, bet ir emocine kalba, kurią reikia ir suprasti, ir mokėti pasitelkti savo dizainui.

„Kiekvienas klientas turi prekių ženklą, ir jis jam labai svarbus. Dizaineris gali sukurti produktą, kuris iškreips prekinį ženklą ir jam pakenks, arba gali mąstyti strategiškai ir sukurti kažką, kas suteiks naują „skonį“  prekiniam ženklui“, - sako J.Whittaker. Jo teigimu, bendradarbiaujant dizaineriams ir verslininkams, labai svarbu parengti tinkamą užduotį  ir  skrupulingai jos laikytis,  net 70 proc. projektų žlunga būtent dėl prasto užduoties suformulavimo.

Revoliuciją dizaino srityje, kaip ir kiti ekspertai, J.Whittaker sieja su 3D spausdinimo plėtra , kuri galutiniam vartotojui suteiks galimybę keisti tam tikrų daiktų formą ir juos lengvai pasigaminti pačiam. „Gali įvykti tas pats, kaip ir su skaitmenine fotografija, tačiau profesionalus dizainas nebus nuvertintas, tai tiesiog konkurencinis iššūkis, kuris skatins profesionalus galvoti kitaip ir tobulėti“, - sako įvairių prietaisų kūrėjas, kuris pats labiausiai norėtų kurti medicininės paskirties prietaisų dizainą.

„Dizainas gali padaryti daug gėrio, t. y. atnešti svarbių pokyčių, pakeisti žmonių, turinčių įvairių sveikatos sutrikimų, pvz. diabetą, gyvenimo kokybę. Tai itin svarbu besivystančioms šalims“, - įsitikinęs dizaineris.

James Whittaker turi daugiau nei dvidešimtmečio patirtį produktų ir pakuočių dizaine ir yra dirbęs įvairių šalių agentūrose („Design Bridge“ Olandijos padalinyje, „FrogDesign“  Vokietijos padalinyje; „Fitch“, „Rexam“, „Design Equity“,  „Addis“ –  Londone).  Jo kartu su komanda sukurti produktai yra laimėję net tris prestižinius „RedDot“ apdovanojimus (Merian Scout Navigator – 2008, Qiagen Qiacube centrifuga - 2007, Blomber „baltoji“ technika - 2005), taip pat du “iF” apdovanojimus (Aesculap skeneris – 2008, Nero 7 pakuotė – 2006) ir kt.

„Galbūt mano paskaitos daliai studentų buvo šaltas dušas, bet industrinio dizaino pasaulis nėra šilta ir saugi vieta – bent jau tiems, kurie to tikisi. Manau, kad žinios apie dizaino verslą, dizaino kompanijų tipologiją, karjeros tarptautinėse kompanijose perspektyvas, savęs ir savo darbų pristatymą esamiems ir potencialiems klientams bei prekių ženklų pasaulio dėsnių pagrindai jiems padės išvengti šoko“,- šypsosi  J. Whittaker, po dvidešimties metų ryžęsis įkurti savo dizaino kompaniją „Patarčiau visiems, siekiantiems savarankiškumo dizainerio profesijoje, pirmiausia sukaupti patirties. O pradėti reikia dabar“. 

Projektas „Žinių ir inovacijų perdavimo plėtra bei tyrėjų kompetencijų didinimas kūrybinių industrijų ir dizaino srityje“, projekto kodas Nr. VP1-3.1-ŠMM-01-V-02-006, vykdomas pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 3 prioriteto „Tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ priemonę „Mokslininkų ir kitų tyrėjų kvalifikacijos tobulinimas, mobilumo ir studentų mokslinių darbų skatinimas“.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt