Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 02 12 /2014 02 13

Skaitytojų reakcija į mokestį už automobilį: tai – apiplėšimas, dar vienas pensijos sumažinimas

15min.lt skaitytojų naujienų portalo ikrauk.lt skaitytojai gyvai reaguoja į finansų ministro R.Šadžiaus pasiūlytą naują tvarką – įvesti automobilio mokestį ir taip rasti lėšų kompensacijoms už sumažintas pensijas.
Mokestis už automobilį (123 RF)
Mokestis už automobilį (123 RF)

***

Praėjusią vasarą nusipirkau VAZ 2101, 1973 metų kaip antikvara. Nors su juo nevažinėsiu, arba vazinesiu daugiausiai 100 km per metus, turėsiu mokėti mimalų 90 Lt mokestį, kadangi jis yra įregistruotas mano vardu.

O kaip kažin „kompensuosis“ pensininkai, turintys garažuose „Volgas“ su 2,5 l varikliais? Prabanga. Kaip Čipolino pasakoje. Jei liūdit, vadinasi yra ko liūdėt. Tad didinkim mokečius

Vytautas Naujokas

Gyvenu ne kokiame užkampyje, o netoli Kernavės. Tačiau į mūsų kaimą autobusas neužsuka. Iki medikų man mikriuku važiuoti 17 km. Bet dar iki artimiausios stotelės, parduotuvės – 5 km. Kadangi turiu negalią, pėsčiomis negaliu tiek nueiti iki stotelės. Neužmirškite, kad tiek pat ir grįžti tektų. Todėl važinėju 20 m senuku už 1000 Lt. Jei visuomeninis transportas užsuktų į kaimą – mašina man nebūtų reikalinga.

Kol kaimuose neišspręstas visuomeninio transporto klausimas, automobilio mokestis bus kaimo žmogaus diskriminavimas.

Čia matau didžiulę neteisybę. Miesto ir kaimo žmonės moka vienodus mokesčius. Bet patogumų vienodų nėra. Miestiečiai iki visuomeninio transporto stotelių eina 5 minutes, aš 5 km. Mieste visą dieną važiuoja autobusai, o iš Kernavės į Širvintas tik 5 per dieną.
Todėl manau, kad kol kaimuose neišspręstas visuomeninio transporto klausimas, automobilio mokestis bus kaimo žmogaus diskriminavimas.

Nijolė

Pataisykit, jei klystu, bet, kiek pamenu visus apkarpymus krizės laikotarpiu (o jų būta nemažai), vienintelis, kuris buvo atstatytas be jokių papildomų mokesčių ir skubos tvarka – mūsų valdžios atstovų darbo užmokestis.

Nerijus B.

Mums jų lig šiol tarnybinių pensijų ne tik neatstatė, bet net nežinom, kad grąžins ar grąžins... Žinau, kad teisybės Lietuvoje nebelikę. Apie VRM pensininkus išvis niekas niekur net neužsimena. Mūsų nėra?

VRM pensininkas

Sakykime, turiu galingą automobilį, kuris naudoja daugiau degalų. Tai reiškia, kad, pirkdamas kurą, sumoku daugiau mokesčių.

Tai kur logika – dar labiau apmokestinti, skaičiuojant mokestį pagal variklio galingumą? Aš juk ir taip jau sumoku daugiau visų mokesčių, kurie taikomi perkant kurą...

 Gytis Sniurevičius

Prieš apmokestinant reikia ir liaudies nuomonės paklausyt... Kiek bus nuskriaustų, kuriuos likimas ir taip yra nuskriaudęs? Galvoje turiu neįgaliuosius. Juk jiems automobilis reikalingas tikrai ne vien pramogai. Gauna tuos varganus litukus – ir tuos pačius nori apkarpyt.

Mano pasiūlymas būtų toks: jei automobilis pažymėtas neįgaliojo ženklais kaip to reikalauja KET, ir jei jis tikrai priklauso neįgaliajam – ATLEISTI NUO MOKESČIO! 

Albertas N.

Čia jau maunamos paskutinės kelnės gyventojams, kad gerai balsuotų už socdemus per rinkimus (už grąžintas pensijas).

Petras Alseika

Kodėl pensininkai ir visi likę Lietuvoje piliečiai yra kalti dėl to, kad buvo sumažintos pensijos?

Kertamos medžio šakos, ant kurių sėdi patys seimūnai, po tokio sprendimo kris ne viena vyriausybė ir Seimas, ateis neramūs laikai, streikai ir kažkas panašaus.

Planuojamas automobilio mokestis neproporcingas pragyvenimo lygiui. Sutinku mokėti būtent tokio dydžio mokestį, jei nuo spalio 1 d. minimalus mėnesio atlyginimas bus 2000 litų.

Be to, nepagalvota apie hibridinius automobilius, kurie jau važinėja ir Lietuvoje.

Donatas J.

Mano kasdienė transporto priemonė yra dviratis. Tiek žiemą, tiek vasarą.
Turiu savo vardu du automobilius. Vieną 1982 metų „Volvo 244“ 2.4 l varikliu, kurį laikau kaip antikvariatą. Ir kitą – „Citroen Xantia“ 1.6 l. Ją naudoju tik savaitgalį, kai reikia pervežti daiktus ar pajudėti laisvadienį.

Esu 2 metų stažo neturintis vairuotojas. Už draudimą per metus sumoku gerokai virš tūkstančio litų. Neskaitant kuro ir automobilio amortizacijos. Dėl prastų kelių kas pusė metų turiu tvarkyti automobilio važiuoklę. O dabar turėsiu mokėti mokestį už abu automobilius? Kur teisybė? Studentui, kuris moka už mokslus ir dirba vos sudurdamas galą su galu...

Rolandas iš Vilniaus

Esu dirbantis studentas, džiaugiuosi, kad nereikia mokėti už mokslą, uždirbu daugiau nei minimumą, tačiau šis mokestis tikrai gerų emocijų nesukėlė.

Visada tvarkingai moku visus mokesčius, kuras iš degalinės ir pan.

*Nusipirkau automobilį – sumokėjau mokesčius.

*Važinėju – moku mokesčius pildamas kurą.

Tai taip skatinamas jaunimas? Kad tai galbūt ir „smulkmena“ – tai privertė mane susimastyti apie emigravimą.

*Jaunas vairuotojas (6 metų stažas, be avarijų) – civilinės atsakomybės draudimas vis dar daug didesnis nei pvz.: tėvų.

Visur vien tik mokesčiai ir mokesčiai...

Kažkas sako: kam to automobilio, rinkitės viešąjį transportą – autobusų bilietus taip pat pabranginom, o kartais tiesiog nelieka alternatyvos kitam transportui.

Tai taip skatinamas jaunimas? Kad tai galbūt ir „smulkmena“ – tai privertė mane susimastyti apie emigravimą.

Eugenijus

Tai – antras pensijos sumažinimas, o ne kompensavimas. Kas taip galėjo sugalvoti? Juk ir mes, pensininkai, turime automobilius. Todėl turėsime mokėti mokestį. Mano „VW Golf“ – jau beveik 20 metų. Variklis – 1,8 l. Čia, kaip suprantu, šiais laikais jau nemaža kubatūra, nes nauji automobiliai juk dabar gaminami su turbinomis ir mažesniais varikliais?  Tai aš mokėsiu daugiau užseną, nei kitas už naujutėlaitį automobilį? Tai taip išeina, kad man nuo pensijos reikės atidėti dar pinigų šitam mokesčiui?

Albertas, Žemaitija

Jei tai prabangos mokestis – tai jis neteisingas. Ar gali prabangos mokestį mokėti žmogus, kuris automobiliu nuvažiuoja į sodą, į parduotuvę, nuveža vaikus į mokyklą? Ar automobilis, kuris kainuoja vos kelis tūkstančius yra prabanga? Jei taip, tai nereikia kompensuoti tų pensijų, gyvenkime toliau parabangiai su savo senais kledarais.

Manau, kad pensijas grąžins, o mokesčio po to jau nepanaikins.

Juozas, Šiauliai

Finansų ministerija svarsto galimybę nuo 2015 m. Lietuvoje įvesti visuotinį automobilių mokestį. Blogai, kad dėl to nepagerės keliai. Ir gyvenimas nepagerės. Labai mažai pinigų skiriama rajoniniams keliams. Manau, kad pensijas grąžins, o mokesčio po to jau nepanaikins.  Be to, už kelius mes juk susimokame pildami benziną. Tad šis mokestis neteisingas.

Vytautas Butkus

Kur teisybė? Iš mano vaikų atims pinigus ir man atiduos? Tai čia tik valdžios triukas prieš rinkimus. Prisidengdami pensininkais pakelia mokesčius, ir viskas.

Pensininkas

Sveiki. Klausimas Seimo nariui: o ar jūs pagalvojot apie studentus, moksleivius kurie visas santaupas išleidžia automobiliui? Draudimas be stažo ir taip brangus. Ir norėčiau dar vieną klausimą užduoti: jei per mėnesį pakeičiu automobilį kelis kartus, tai kiekvieną kartą turėsiu už jį mokėt metinius mokesčius?

Regimantas Maciulevičius

Mano nuomone, tai yra visiškai nepagrįstas ir neapgalvotas sprendimas. Juolab, kad Lietuvos keliai, švelniai tariant, baisūs ir duobėti. Važinėdami tokiais keliais, mes gadiname savo mašinas. O jūs dar norite, kad mes mokėtume mokestį už automobilį, kurį gadina Lietuvos keliai? Suprasčiau, jeigu tokiu mokesčiu norėtumėte padengti Lietuvos kelių taisymo išlaidas... Bet dabar tai būtų kompencacijos už sumažintas pensijas? Visiškai nelogiška. Tuoj mokėsime už orą, kuriuo kvėpuojame. 

Rūta, Kaunas

Pasirinkta labai keista mokesčio skaičiavimo metodika pagal variklio darbinį tūrį. Jei teisingai suprantame, tai nėra ekologinis ar kelių mokestis (įskaičiuotas į degalų kainą).

Tai tiesiog, mokestis už automobilį, kaip turtą. Jei taip, tai kodėl pasirinkta apmokestinti pagal to turto tam tikrą charakteristiką (darbinį variklio tūrį), kuri realiai nesisieja su jo verte?

Automobilio (kaip turto) mokestis turėtų būti skaičiuojamas pagal automobilio rinkos vertę.

Ar tik nebus taip, kad šio kriterijaus nesilaikoma dėl to, kad dauguma valdininkų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvauja šio mokesčio priėmimo procese, automobiliai yra kelis ar kelias dešimtis kartų brangesni už statistinio lietuvio?

Vilmantas, Biržai

Savo nuomonę galite pareikšti el. paštu ikrauk@15min.lt

Junkitės prie IKRAUK grupės tinkle „Facebook“, tuome įkrauti žinių bus dar lengviau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius