Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Skaitytojo skundas. „Bitė Lietuva“ klaidina savo vartotojus dėl mobiliojo interneto greičio apribojimo

Scanpix/AFP nuotr.
Scanpix/AFP nuotr.
Šaltinis: 15min
2
A A

Ar žinote, kad „BITĖ Lietuva“ jumis rūpinasi labiau ir tai nėra tik reklaminis šūkis? Tas rūpestis matyt toks visaapimantis, kad net pačiai „BITĖ Lietuva“ sunku įvardinti už ką...

Ar žinote, kad „BITĖ Lietuva“ jumis rūpinasi labiau ir tai nėra tik reklaminis šūkis? Tas rūpestis matyt toks visaapimantis, kad net pačiai „BITĖ Lietuva“ sunku įvardinti už ką ji jumis rūpinasi labiau. Tad kas ta paslaptinga asmenybė ar subjektas, kuris jumis rūpinasi, bet ne taip gerai kaip „BITĖ Lietuva“? Juk tai tikrai nėra kiti mobiliojo ryšio operatoriai, ir veikiausiai ne šeimos nariai ar draugai. Tad gal vis tik tai tėra reklaminis šūkis, kurį teismas ar Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba turėtų uždrausti, mat jis klaidina jį perskaičiusius? Nes bent jau aš, to rūpesčio niekur neįžvelgiu, o nesenai teko susidurti su paprasčiausiu klientų maustymu, kai meluojama su didele šypsena veide.

Taigi, gyvenu viduryje niekur, tad apie šviesolaidį galima tik svajoti. Išeitis atrodo paprasta – mobilusis internetas. Vieni operatoriai jį teikia brangiau, kiti pigiau, o treti kaip „BITĖ Lietuva“ kažkokio didelio konkretumo neduoda, bet atvirkščiai – klaidina. Pačio „kiečiausio“ plano pavadinimas „NO LIMIT“ didelėmis raidėmis skelbia, kad jokių limitų nėra. Ir iškart patikslinama, kad suteikiamas duomenų kiekis yra neribotas. Kadangi taip rašo operatorius, dar visai nesenai prisistatinėjęs „skaidriausiu ir be jokių žvaigždučių“ darosi keista, kad kažkokie apribojimai vis tik yra. Skiltyje papildoma informacija rašoma, kad „Greičio ribojimas gali būti taikomas jei per paskutines 30 d. pasieksite 20 GB limitą.“ ir dar daug kitų niuansų. Matyt nelabai angliškai kalbantis žmogus planams pavadinimus davė, nes jie visiškai neatspindi jų esmės.

Jei „Omnitel“ ir „TELE2“ savo interneto tinklalapiuose skelbia tikslų greitį, kuris įsigalios viršijus limitą, tai „BITĖ Lietuva“ skelbia, kad ribojimas gali būti taikomas, bet nebūtinai bus taikomas. Dar įdomiau tai, kad nuėjus į saloną paplepėti su merginomis, jos su didele šypsena veide pasakoja, kad interneto greičio ribojimas (jei toks bus), bus tik dideliems failams siunčiantis kažką torrent tinklais, tad naršyti visur kitur galima nesivaržant.

Paklausus koks tas greičio apribojimas (kuris tinklalapyje neįvardinamas), mergaitės iškart patikslina, kad interneto sparta nenusileis žemiau 7 Mbps (7 megabitai per sekundę). Aišku pabrėžiama, kad dar yra techninės galimybės ir kiti niuansai, bet jei neribojant interneto sparta 7 Mbps ir daugiau, tai apribojus tie 7 Mbps liks. Puiku, pasirašau sutartį su „BITĖ Lietuva“ ir smagiai traukiu namo. Juk kai renkiesi tarp „tikrai bus taikomas greičio limitas“ ir „gali būti taikomas greičio limitas“, tai pastarasis variantas skamba gerokai šauniau.

Deja, pasirodo mergaitės pasakojimas salone tebuvo melas ir noras suklaidinti pirkėją, nes pasiekus 20 GB limitą greitis sumažėja gerokai daugiau nei buvo žadėta ir tampa niekingi 0,5 Mbps. Žinoma, „BITĖ Lietuva“ rūpinasi savo klientams ir čia pat atsiunčia SMS su tekstu: „Sveiki, Jūsų persiųstas duomenų kiekis per paskutines 30 dienų viršijo 20 GB, todėl Jums gali buti taikomas greičio ribojimas tik didelių failų siuntimui.“ Oho, pasirodo ribojimas gali būti taikomas tik didelių failų siuntimui, bet interneto spartos matuoklis rodo, kad ribojimas taikomas visiškai viskam. Ir vėl akivaizdus melas klientui! Bet gal aš neteisus? Gal „BITĖ Lietuva“ varstoma techninių problemų ir todėl, pas mane ryšys ne toks koks žadėtas? Deja, paskaičius komentarus internete ir pačios „BITĖ Lietuva“ tinklalapyje sužinai, kad toks greičio apribojimas visiems be išimties. O pradėjus bendrauti su „BITĖ Lietuva“ atstovais, jie pasisako, kad taip – buvo įvesti nauji apribojimai.

Bet įvedus apribojimus ne tik nesivarginama apie tai klientams pranešti, bet net ir informacija tinklalapyje ar siunčiama SMS žinutėmis neatnaujinama, kad kuo daugiau žmonių spėtų pasinaudoti puikiais „BITĖ Lietuva“ mobilaus interneto kompiuteryje pasiūlymais. Juk pakeisti kelias teksto eilutes tinklalapyje užtruktų daugiausiai kelias minutes. O verslo planas čia itin paprastas – sutartį gali nutraukti bet kada, jei tau jų teikiamos paslaugos nepatinka, bet štai už patį modemą turėsi mokėti iki galo, jei dar nespėjai susimokėti. Ir juk žinoma ne pačius pigiausius siūlo įsigyti „BITĖ Lietuva“ salono mergaitės. Juk jei būtų rūpestis klientais, tai būtų pasakoma, kad „nesivarginkite pirkti sparčiausią modemą, vis vien greitis bus toks kaip ir su pigiausiu“.

Tiesa, jei perskaitėte iki šios vietos, galite sau galvoti: „anokia čia bėda, išnaudosiu tuos 20 GB, pasėdėsiu kelias likusias mėnesio dienas be spartaus interneto dienomis ir vėl naudosiuosi“. Bet jūs būsite neteisus, nes neįsiskaitėte į „BITĖ Lietuva“ tekstą: „jei per paskutines 30 d. pasieksite 20 GB limitą.“ Jei norėsite, kad jūsų interneto greitis vėl būtų didelis, jūs turėsite lygiai 30 dienų nepasiekti 20 GB limito, t. y. 30 dienų riboti savo naršymo įpročius, ar visai nenaršyti. Tad tie, kas naudoja internetą dažnai, greitos interneto spartos nebeturės visą sutarties laikotarpį. Juk tarkime jei per 30 d. išnaudosite 19 GB, o po to greičio ribojimo nuėmimo išnaudosite dar 1 GB, tai jūsų greitis vėl bus ribojamas.

Taigi, štai kaip šauniai „BITĖ Lietuva“ rūpinasi savo klientais, ir dar prideda „Nes dėl Jūsų, reikliųjų, darome tikrai daug.“ Dar juokingiau darosi prisiminus, kaip „Facebook“ tinklalapyje „BITĖ Lietuva“ kėlė bangas po fiasko su broliukais ir siūlė kitiems operatoriams pasirašyti „Etikos kodeksą“, kuriame išdidžiai pirmose eilutėse įrašė: „Nemeluok; Komunikuok aiškiai ir suprantamai; Klientai turi gauti tai, kas pažadėta.“ Matyt kitiems operatoriams (tame pačiame „Facebook“) iš „BITĖ Lietuva“ pasityčiojus ir per dantį pertraukus, „BITĖ Lietuva“ taip ir nesiryžo „Etikos kodekso“ įgyvendinti, tad gali sau leisti ir toliau meluoti.

P. S. „BITĖ Lietuva“ kol kas netaiko apribojimų naktimis, bet nereiškia kad tokie neatsiras netolimoje ateityje. Paklausus, „BITĖ Lietuva“ atstovai pasakė, kad nežino ir neaišku kaip bus už mėnesio.

„BITĖ Lietuva“ nutyli ir tai, kad naudojantis jų mobiliuoju internetu kompiuteryje, interneto ryšys bus automatiškai nutraukiamas, jei tik vartotojas nesinaudoja internetu intensyviai 5 ar 10 minučių, o pvz. palieka vien tik „Skype“. Taigi, gali tekti maigyti mygtuką „Prisijungti“ dažniau nei tikitės.  Jie šią problemą bando spręsti nurodydami pirminį ir antrinį DNS adresus, tačiau bent jau man tai situacijos niekaip nepagerino.

*  „BITĖ Lietuva“ sutartyje žinoma įrašo tekstą, kad ji gali viską keisti pasikeitus aplinkybėmis, o kažką keisti jos klientams griežtai draudžiama. Taip ji lyg ir apsidraudžiama nuo bylų teisme. Bet gal būtų smagu pabandyti iškelti grupinį ieškinį bendrovei ir siekti ne žalos atlyginimo, o tai, kad TV eteryje, geriausiu laiku bendrovė atsiprašytų visų, kuriuos suklaidino savo paistalais apie rūpinimąsi, skaidrumą ir t. t.?

Ikrauk.lt gavo „Bitės“ ryšiams su visuomene atstovės Lauros Bielskės komentarą į skaitytojo nusiskundimą.

Žinome apie šią situaciją ir kartu su klientu mėginome rasti geriausią išeitį. Atsakydami į klausimus apie galimą interneto greitį, neįvertinome to, kad klientas gyvena užmiestyje ir pripažįstame, kad atsiųsta žinutė galėjo suklaidinti, tad ją jau pakeitėme ir ateityje ji neturi pasikartoti. Esame sunerimę dėl informacijos apie kliento naudojamų paslaugų „automatinius atsijungimus“, artimiausiu metu susisieksime su juo, nes tokio trukdžio neturi būti, galbūt kompiuteryje tereikia pakeisti nustatymus. Tai mes kaip galima greičiau išsiaiškinsime.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Bitė, UAB
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt