Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Skaitytojo skundas. Mobiliojo operatoriaus keitimas – misija neįmanoma?

Šaltinis: 15min
0
A A

Nuolatinėje konkurencijoje tarp mobiliųjų operatorių dėl klientų dažniausiai išlošia pastarieji, sulaukdami vis patrauklesnių pasiūlymų ir tarifų. Tačiau jais pasinaudoti nėra...

Nuolatinėje konkurencijoje tarp mobiliųjų operatorių dėl klientų dažniausiai išlošia pastarieji, sulaukdami vis patrauklesnių pasiūlymų ir tarifų. Tačiau jais pasinaudoti nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti. Taigi liepos 11d. sulaukęs pasiūlymo iš Omnitel susigundžiau pereiti. Tačiau problemą buvo, kad tebeturiu galiojančią sutartį su TELE2 (galioja iki lapkričio mėn). Remiantis TELE2 virtualia pagalba, kurioje teigiama, kad būtina kreiptis į klientų aptarnavimo centrą arba TELE2 saloną (citata: "Dėl sutarties nutraukimo kreipkitės į klientų aptarnavimo centrą arba Tele2 saloną."), nuvykau į PC Akropolis įsikūrusią atstovybę. 

Grubūs TELE2 konsultantai

Sulaukęs savo eilės darbuotojai pasakiau, kad noriu nutraukti sutartį ir norėčiau sužinoti, kiek dar liko išmokėti už telefoną, paimtą kartu su sutartimi (Nokia C3). Konsultantė pradėjo aiškinti, kad turiu kompensuoti ne tik mobiliojo aparato kainą, bet ir sumokėti paslaugų mokestį už likusį laikotarpį. Atsisakius mokėti, konsultantė pradėjo moralizuoti ir tyčiotis: "Visi tokie protingi pasiimt telefoną už litą ir po mėnesio nutraukti sutartį. Tele2 labdaros nedaro ir telefonų dykai nedalina, todėl jei norite nutraukti sutartį - privalote sumokėti telefono ir paslaugu plano mokestį už likusį laikotarpį". 

Vartotojų teisės, kurios pamirštamos 

Pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 6.721 str. 1 d., klientas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, nepaisydamas to, kad paslaugų teikėjas jau pradėjo ją vykdyti. Šiuo atveju klientas privalo sumokėti paslaugų teikėjui kainos dalį, proporcingą suteiktoms paslaugoms, ir atlyginti kitas protingas išlaidas, kurias paslaugų teikėjas, norėdamas įvykdyti sutartį, padarė iki pranešimo apie sutarties nutraukimą gavimo iš kliento momento.

Protingos išlaidos - tai telefono nuolaida. Tačiau negautos pajamos už paslaugas, šiom išlaidoms nepriskiriamos, nes nuo sutarties nutraukimo prašymo gavimo operatorius nebeteikia paslaugų.

Daug malonesni specialistai

Supratęs, kad nieko nepešiu bendraudamas su salono konsultante, nusprendžiau pasiskambinti klientų aptarnavimo centrui (Tel: 117). Išdėstęs situaciją sulaukiau atsiprašymo už nekompetentingą salono darbuotojų darbą ir telefonu susiderinau dėl sutarties nutraukimo. Informavo, kad mano duomenis perduos kitam skyriui, atsakingam už sutartis bei minėtasis skyrius artimiausiomis dienomis susisieks. Kitą dieną sulaukiau skambučio, kuris informavo, kad už telefoną liko sumokėti 80 Lt ir ši suma bus įtraukta sąskaitą. 

Bendravimas su OMNITEL

Liepos 12d. per konsultaciją OMNI GYVAI užsisakiau paslaugas, informavau, kad pageidauju perkelti numerį iš TELE2 ir susitarėm, kad kitos savaitės viduryje kurjeris pristatys sutartį su SIM kortele. Trečiadienį (liepos 17d.) kurjeris atvyko - pasirašiau popierius bei gavau SIM kortelę. Atplėšęs siuntinį ir išnagrinėjęs sutartį, pastebėjau, kad sutartyje nurodytas kitas numeris (ne numeris, kurį noriu perkelti iš TELE2) . Susisiekiau vėl su konsultantais per OMNI GYVAI. Konsultantė paaiškino, kad sutartyje nurodytas numeris būtų suteiktas, jeigu nepavyktų perkelti numerio. Taip pat išsiaiškinau, kiek užtruks numerio perkėlimas - nurodė 5-7 dienas (kai pereidinėjau iš BITĖS į TELE2 šis procesas truko 1 dieną). 

Situacija prabėgus dviem savaitėms

TELE2 sąskaita vos 30Lt (kur minėta 80Lt kompensacija už telefoną?). Nors TELE2 garsėja dideliu klientų perviliojimo kiekiu, tačiau TELE2 nesuteikia galybės nutraukti sutartį bei operatyviai padengti sutarties nutraukimo kaštų. Negana to, toliau teikia paslaugas, už kurias teks susimokėti, nors liepos 11 d. buvo informuota apie paslaugų sutarties nutraukimą. Situacija su OMNITEL taip pat nepasikeitus - nuo sutarties sudarymo praėjo 9 dienos, tačiau paslaugų neteikia. 

Ikrauk.lt susisiekė su TELE2 viešųjų ryšių atstovu Andriumi Baranausku, kuris noriai pakomentavo esamą situaciją. Anot specialisto, vartotojui nutraukiant sutartį įsigijus prekę su nuolaida, nesvarbu, kad ir kokia ji būtų, jis turi grąžinti likusią dalį iki pilnos kainos anksčiau sutarties galiojimo pasibaigimo laiko. 

Kadangi TELE2 teikia ir ryšio paslaugas, savo klientams siūlo skirtingas galimybes sutaupyti: dažnai klientai gali rinktis brangiau mokėti už telefono aparatą, tačiau kas mėnesį gauti nuolaidą sąskaitai už suteiktas paslaugas, ir atvirkščiai. "Jei, pavyzdžiui, klientas sutartį nutraukia po mėnesio, natūralu, kad jis turi grąžinti sutartyje nustatytą nuolaidą. Tai yra netęsybos, kurias taiko visi mobiliojo ryšio operatoriai", - patikina A.Baranauskas. 

Vyras noriai paaiškino ir kompensacijų taikymo procesą. Patikino, jog klientams išduodamos kompensacijos šiuos pasiekia su kito mėnesio, o ne einamojo, sąskaita. Tai yra jei kompensacija klientui suteikiama šiandien, liepos 26-ąją, ji vartotoją pasieks kitą mėnesį - rugpjūtį. Kompensacijos klientams pateikiamos sąskaitos pavidalu, o ne pinigų grąžinimu. Tiesa, anot A.Baranausko, būna atvejų, kai kompensacijų vartotojai sulaukia ir einamojo mėnesio metu. 

TELE2 atstovas patikino itin apgailestaujantis ir atsiprašantis skaitytojo už jo patirtus nesklandumus, savo ruožtu žada toliau aiškintis susidariusią situaciją. 

PAPILDYTA. Su ikrauk.lt redakcija susisiekęs A.Baranauskas, iš esmės išsiaiškinęs situaciją, pateikė redakcijai papildomą paaiškinimą. "Skaitytojui nurodytą sumą išties turėjo mokėti, tačiau nutraukus sutartį. Galbūt dabar suma bus mažesnė, nes praėjo daugiau laiko. Kalbant apie numerio perkėlimo problemą, ją spręsti paprasta: reikia sudaryti numerio perkėlimo kitam operatoriui sutartį", - aiškino specialistas pabrėždamas, jog skaitytojo sutartis su TELE2 vis dar nėra nutraukta.

Šią sutartį reikia sudaryti kreipiantis į operatorių, pas kurį pereinama. "Šiuo atveju Omnitel turėtu mus informuoti, kad toks ir toks asmuo sudarė šią sutartį, nuo tada ir tada numeris turėtų būti perkeltas", - sakė atstovas. 

A.Baranauskas patikino, jog "misija neįmanoma" ši procedūra skaitytojui tapo ne dėl TELE2 kaltės, taip pat pripažįsta, jog atstovai minėtame prekybos centre išties blogai perteikė informaciją ir už tai prisiima kaltę. Vyras žada aiškintis, kodėl taip nutiko, ir užkirsti kelią tolimesniems nesusipratimams. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt