Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 02 27

Skaitytojo skundas. Naujojoje bibliotekoje Vilniuje – jokios kultūros: triukšmauja, juokauja ir kalba telefonu

Ikrauk.lt sulaukė skaitytojo Simono kreipimosi – sunerimęs vaikinas nusprendė pranešti savo skundą dėl naujai Vilniuje, Saulėtekyje, atidrytos moderniausios šalyje laikomos...

Ikrauk.lt sulaukė skaitytojo Simono kreipimosi – sunerimęs vaikinas nusprendė pranešti savo skundą dėl naujai Vilniuje, Saulėtekyje, atidrytos moderniausios šalyje laikomos Vilniaus universiteto bibliotekos.

„Triukšmas naujojoje Saulėtekio bibliotekoje. Susirinkę žmonės čia „chebromis“ „žvengia“, kalbasi tarpusavyje, šneka telefonu. Atrodytų, problema menka, bet kalbu ne apie vienų ar kitų žmonių kultūros trūkumą ir šiokį tokį mokymosi proceso apsunkinimą, bet apie už 100 milijonų litų pastatytą milžinišką... kavinę. Tie pinigai buvo skirti tam, kad žmonės galėtų intensyviai ir produktyviai mokytis, o ne šiltai sėdėdami garsiai kalbėtis telefonu. O bibliotekos administracija prieš tai atrodo visai neįgali“, – rašo pasipiktinęs Simonas.

Vaikinas tikina pats studijuojantis Olandijoje, Utrechte, kuri yra panašaus masto biblioteka. Priešingai nei Vilniuje, šioji skęsta mirtinoje tyloje, ir nors vienu metu joje mokosi per kelis šimtus žmonių, girdimas net ventiliatorių zvimbimas.

Ikrauk.lt redakcija kreipėsi į minėtos bibliotekos atstovus idant išsiaiškintu, ar Simono skundai – pagrįsti.

„Lankytojų gebėjimas naudotis biblioteka atinkamai susijęs su lankytojų savimone. Galime pridėlioti šauktukų su garsiąją bibliotekininkų kliše „ššš“, bet ar tai pagelbės? Ne, nes savaime aišku, kad bibliotekoje netriukšmaujama, o dirbama. Ne, nes daugiametė patirtis rodo, kad į užrašus lankytojai beveik niekad nereaguoja arba reaguoja tik laikinai. Gana greitai tie perspėjimai tampa interjero detale ir komiksų herojais. Ar galime prie kiekvieno skaityklos kampo pastatyti po triukšmadarius tildantį bibliotekininką? Ne, nes jų turime maždaug 80 kartų mažiau nei yra darbo vietų MKIC.

Ką mes galime ir siūlome? Pirmiausia siūlome patiems studentams būti visuomiškai aktyviems ir mums padėti. Naudojimosi VU biblioteka taisyklėse parašyta, kad negalima triukšmauti skaityklose. Už šio punkto pažeidimą galima pirmą kartą skirti įspėjimą, o po pasikartojančių atvejų ir griežtesnių veiksmų, pavyzdžiui, pusei metų apriboti galimybę naudotis bibliotekos paslaugomis.

Svarbiausia visiems suprasti, kad ne tik aplinka kalta, bet ir pats gali daryti įtaką aplinkai, kurioje esi. Taigi, jeigu girdite triukšmaujančius savo kolegas – prieikite ir paprašykite būti kolegiškais – Jūs dirbate ir jų keliamas triukšmas Jums trukdo dirbti aplinkoje, kur pagrįstai galima tikėtis tylos. Jeigu kolegos nereaguoja? Kreipkitės į darbuotojus skaitykloje.  Jis arba pats nueis pasikalbėti su triukšmadariais arba paprašys tą padaryti apsaugos darbuotoją.

Labai prašome pranešti apie triukšmadarius ar kitaip tvarką skaityklose pažeidžiančius lankytojus. Kaip gali administracija būti “invariantiška„, kai skundas apie triukšmą atkeliauja ne administracijai, bet per tarpininkus. Triukšmauja ne dauguma, o mažuma MKIC lankytojų, tad prašome pranešti konkrečiai iš kart kai girdite triukšmaujant, kad galėtume bematant perspėti konkrečius triukšmautojus. Taip be reikalinga informacija neatakuosime su tuo nesusijusių lankytojų“, – rašė redakcijai VU bibliotekos Vartotojų aptarnavimo skyriaus vadovas Vincas Grigas.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius