Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Comenius“: mainų programa... mokytojams!

Įkrauk reporterio nuotrauka /
Šaltinis: 15min
0
A A

Kiekvienas prisimename piktą matematikos ar nuolat susiraukusią chemijos mokytoją. O kartais netgi pykdavome ir ant „gerųjų" mokytojų, nes juk jie užduodavo namų darbų. Tačiau ar bent susimąstėme, ką reiškia būti kitoje barikadų pusėje? Ar pagalvojome, kad tai gali būti labai smagu?

„Žinau viską" jaunoji žurnalistė-ekspertė Sandra Dijokaitė

Kiekvienas prisimename piktą matematikos ar nuolat susiraukusią chemijos mokytoją. O kartais netgi pykdavome ir ant „gerųjų" mokytojų, nes juk jie užduodavo namų darbų. Tačiau ar bent susimąstėme, ką reiškia būti kitoje barikadų pusėje? Ar pagalvojome, kad tai gali būti labai smagu?

Comenius yra viena iš „Mokymosi visą gyvenimą" programos dalių, kartu su tokiomis programomis kaip Erasmus, Leonardo Da Vinci ir Grundtvig. Šia veikla siekiama būsimiems mokytojams suteikti galimybę pagerinti užsienio kalbų mokėjimą, pažinti kitas Europos šalis ir jų švietimo sistemas, patobulinti mokymo įgūdžius. Praktika atliekama priimančioje mokykloje, kuri yra ne gimtojoje asistento šalyje.

Šios programos pagrindiniai tikslai:

  • Plėtoti jaunų žmonių bei ugdymo darbuotojų žinias ir suvokimą apie Europoje esančių kultūrų, kalbų ir vertybių įvairovę.
  • Padėti jauniems žmonėms įgyti pagrindinių įgūdžių bei kompetencijų, kurie padės jų tolimesniam asmeniniam augimui, susiradus darbą bei esant aktyviam Europos piliečiui.

Visa informacija pateikiama tiek British Council interneto svetainėje, tiek Švietimo mainų paramos fondo tinklalapyje bei Europos Komisijos portale.

Visada įdomiau išgirsti tikrų istorijų, kurios gali įkvėpti kiekvieną iš mūsų pasinaudoti šios programos teikiamomis galimybėmis. Ką daryti, kaip daryti ir kokie išbandymai laukia, papasakos Milda Kalvaitytė, kuri šiuo metu atlieka Comenius asistento praktiką Portugalijoje.

Kodėl susidomėjai šia programa?

Labai norėjau išvykti iš Lietuvos, bet Erasmus programa nepasinaudojau. Paskutiniame kurse mano bendrakursiai pradėjo kalbėti apie galimybę studijų metu praktiką atlikti užsienyje. Nuėjau apie tai pasiteirauti universiteto tarptautinių ryšių skyriuje. Kadangi jau buvo vėlu, man pasiūlė atlikti praktiką Lietuvoje ir baigti mokslus be skolų, tuomet po studijų galėčiau vykti praktikuotis į užsienį. Gavau interneto adresą smpf.lt, ten radau daug informacijos apie asistentų praktiką, galimybes, stipendijas, paraiškų teikimo terminus ir panašiai. Gruodžio mėnesį buvo organizuojamas seminaras apie dokumentų pildymą, tačiau negalėjau jame dalyvauti - skambinau ir apsilankiau Švietimo mainų paramos fondo būstinėje, kur labai draugiškai man viską paaiškino ir atsakė į visus iškilusius klausimus. Studijų metu mokykloje buvome tik 2-3 mėnesius, tad iš karto po studijų pedagoginio darbo ieškoti nebūčiau drįsusi, nes praktikos tikrai neužteko, taigi nusprendžiau patirties pasisemti naudodamasi šia programa.

Ar sunku buvo praeiti atranką? Papasakok smulkiau, ką reikėjo daryti.

Atranką praeiti nebuvo sunku (mačiau, kad reitingavimo lentelėje buvau ketvirta). Svarbiausia buvo be klaidų ir pagal reikalavimus užpildyti VISUS dokumentus ir laiku juos pateikti Švietimo mainų paramos fondui. Tinklapyje yra daug dokumentų apie šią programą, įvairi informacija apie programos prioritetus, asistentūros principus ir t.t. Viską perskaičiau, o tada jau reikėjo savo norą dalyvauti išreikšti anketose ir motyvacijos aprašymuose, kuriuos pildžiau. Tai nebuvo sunku, nes būtent tai norėjau veikti po studijų - pakeliauti, išmokti naujų kalbų, susipažinti su kitų šalių kultūra, žmonėmis ir jų kasdienybe, įgyti pedagoginio darbo ir bendravimo su vaikais patirties.

Po anketų pildymo teko laukti rezultatų. Iš pradžių patvirtino, kad pateikti visi dokumentai, paskui - kaip jie įvertinti ir ar esu prioritetiniame ar rezerviniame sąraše. Tada jau teko laukti informacijos apie mokyklą ir bendro informacinio seminaro.

Ar galima pačiam pasirinkti trukmę, kiek laiko norėsi būti asistentu, ar jis jau būna apibrėžtas?

Reikėjo pateikti CV ir standartinę paraiškos formą, kurioje nurodžiau savo asmeninius duomenis, aukštojo mokslo instituciją, savo tikslus, ką galėčiau savo dalyvavimu suteikti mokyklai ir vietinei bendruomenei, kokiomis kalbomis kalbu ir kitus panašius dalykus. Taip pat galėjau pasirinkti prioritetus pageidaujamai asistentūros institucijai, pavyzdžiui, ar tai turėtų būti pradinė, pagrindinė ar vidurinė mokykla, vaikų amžius, dalykus bei kalbas, kuriomis galėčiau vesti pamokas, pageidaujama asistentūros pradžia ir pabaiga (mažiausiai 13 - daugiausiai 45 savaitės). Taip pat buvo galima pasirinkti iki 6 pageidaujamų šalių ir miesto dydį (jei nesvarbu, jo nereikia nurodyti).

Kaip išsirinkai šalį, mokyklą?

Kaip pageidaujamas šalis nurodžiau Ispaniją, Portugaliją ir dar 4 kitas. Turbūt kai mano anketa buvo pripažinta tinkama, ją nusiuntė priimančių šalių agentūrai, kuri pagal asistentų ir mokyklų prioritetus parinko tinkamiausius variantus, taigi negalėjau pasirinkti konkrečios mokyklos ar šalies. Viskas buvo sprendžiama pagal mano nurodytus prioritetus. Birželio pradžioje su manimi susisiekė priimančios mokyklos mokytoja ir pranešė, kad esu paskirta būti asistente jų mokykloje, nuo tada pagrindinis bendravimas ir detalių derinimas vyko su mokykla, nes reikėjo susitarti ir pateikti biudžeto paraišką, kad gaučiau reikiamą finansavimą, kurio tikrai užtenka tiek pragyvenimui, tiek pramogoms. Tiesa, jei gyvenčiau sostinėje, nežinau, ar taip drąsiai viskam užtektų, ten pragyvenimas kiek brangesnis.

Nurodant prioritetus labai svarbu pasirinkti būtent tai, ko nori. Pavyzdžiui, aš nurodžiau, kad galėčiau dirbti pagrindinėje mokykloje, kai joje nėra mano mokomo dalyko, o mano draugė nurodė, kad galėtų dirbti vidurinėje, nors yra pradinių klasių mokytoja.

Kaip vertintum tave priimančios institucijos pagalbą?

Vertinu labai teigiamai. Kuratorė labai stengėsi, daug susirašinėjome. Galėjau koreguoti projekto trukmę, pradžios ir pabaigos datas, nes nuo pageidavimų pateikimo buvo praėję 6 mėnesiai, taigi planai jau kiek pasikeitę. Kuratorė Luisa man surado butą prie pat mokyklos, atsiuntė buto nuotraukas, mokykla parūpino nemokamus pusryčius ir pietus mokyklos valgykloje bei kavinėje, taip sutaupau pinigų pramogoms ir kelionėms. Anketose paminėjau, kad dainuoju chore, taigi kuratorė susitarė, kad mane priimtų miestelio choras Choral Phydellius bei surado puikų mokytoją, kuris papildomai mane ir dar vieną asistentę iš Belgijos moko portugalų kalbos.

Taip pat kuratorė informavo apie galimybę asistentams lankyti EILC kalbų kursus, kurie buvo viena iš smagiausių patirčių. Būtent taip 3 savaites mokiausi portugalų kalbos Evoros universitete (2 pagal senumą Portugalijoje) su Erasmus studentais. Tai buvo nereali patirtis, kurios metu galėjau pajusti „Tikrą Erasmus‘ų gyvenimą" - sangrijos upelius, itališkų pastų, meksikietiškų buritų skonius, braziliškų šokių ritmus ir susiradau draugų ne tik iš Portugalijos.

Papasakok apie savo dieną, t.y. ką veikiate su mokiniais, kokie tavo darbai?

Dirbu su įvairių dalykų mokytojais, taip pat turiu anglų kalbos pamokų kitoje vidurinėje mokykloje su vyresnių klasių mokiniais. Visos dienos labai skirtingos, taigi monotonijos tikrai nėra. Kadangi nesimokiau portugalų kalbos Lietuvoje, vis dar sunku bendrauti portugališkai, o 10-15 metų amžiaus vaikai angliškai šneka labai prastai, tad yra šioks toks bendravimo barjeras ir dėl to negaliu vesti normalių pamokų. Dažniausiai ruošiu pranešimus daliai pamokos, kuriuos mažesniems vaikams išverčia mokytoja arba naudoju daug vaizdinės medžiagos, kad visi suprastų. Padedu mokytojams paruošdama įvairios informacijos įvairiomis temomis. Pavyzdžiui, muzikos pamokose, priklausomai nuo temos, įterpiame kažką apie Lietuvą, muziką Lietuvoje, išmokėm vaikus groti dūdele ir dainuoti lietuviškų dainelių. Organizuoju būrelį apie Lietuvą mokiniams ir mokytojams, kuriame kartais netgi mokomės lietuvių kalbos. Ruošiu įvairius pranešimus ir pristatau juos skirtingose klasėse, pavyzdžiui, su Lietuvos pristatymu jau apkeliavau beveik visas klases, taip pat bibliotekoje vedžiau paskaitą apie pasaulio kalbų įvairovę. Organizavau apsikeitimą kalėdiniais atvirukais. Taip pat dalyvauju anglų kalbos pamokose su vyresniais mokiniais, kuriose vesdavau dalį pamokos, po Naujųjų metų turėčiau vesti visas pamokas stebint mokytojai. Viskas priklauso nuo iniciatyvumo ir idėjų. Man priklauso dalyvauti 14-16 pamokų per savaitę, bet prisigalvoju veiklos ir įvairių darbų, pavyzdžiui, kas savaitę ruošiu prezentacijas apie minėtinas dienas ateinančią savaitę pasaulyje, Portugalijoje ir Lietuvoje. Per dieną gali būti 3 pamokos, kurioms nereikia ruoštis, gali būti 6 pamokos, kurioms visoms reikia ruoštis, taigi priklauso nuo to, kaip susitarsi su kuratoriumi dėl grafiko ir pamokų.

Ar paskatintum kitus dalyvauti šioje programoje? Kodėl?

Žinoma, skatinčiau, nes tokios patirties kelionių agentūros neparduoda, o ir dirbdama fabrike neįgyčiau. Sudaromos visos sąlygos tobulėti ir kaip žmogui, ir kaip pedagogui, išmokti naują kalbą, bendrauti su vaikais, keliauti, susirasti draugų - tai neįkainuojama patirtis ir svarbiausia nemokama.

„Žinau viską" yra jaunųjų žurnalistų tinklas, sukurtas jaunimo informacijos tinklo Eurodesk Lietuva ir ES programos „Veiklus jaunimas" iniciatyva. Eurodesk pagrindas yra informacija apie finansavimo programas, iš kurių yra finansuojamos jaunimo iniciatyvos, bei mobilumas (studijos, stažuotės, darbas ir savanorystė) Europoje. Programa „Veiklus jaunimas" suteikia jauniems žmonėms neformalaus ugdymo(-si) galimybes bei finansinę paramą jų inicijuotiems bei įgyvendinamiems projektams, skatina Europos šalių jaunimo bendradarbiavimą.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt