Visai neseniai knygynuose pasirodė Gary Van Haas knyga „Lotynų kvartalas". Knygoje autorius apžvelgia Pablo Picaso jaunystės etapą, praleistą Paryžiaus Lotynų kvartale.
Jaunasis dailininkas atvažiuoja į Paryžių, kuris tuo metu buvo laikomas didžiausiu meno lopšiu. Paryžiuje P. Picaso susiduria su konkurencinga bohemiška aplinka, leidžiančia jam siekti šlovės, o tuo pačiu ir sudarančia daugybę kliūčių ir sunkumų einant jos link. G. Van Gaas parašyta knyga - dvilypė. Tai istoriniais faktais paremta knyga: autorius nuolat supažindina su istoriniu kontekstu, datomis ir seka garsaus dailininko gyvenimo etapą chronologiškai ir tvarkingai. Tačiau knygos esmė nėra gili ir išsami P. Picaso biografija. Asmeniškai man svarbiau knygoje pasirodė grožinės literatūros, romano pusė.
Autorius kuria ryškius, aiškius ir įdomius veikėjų charakterius, paaiškina vieno ar kito dailininko gyvenimo ir darbo etapo priežastis bei pasekmes. Knygoje veikėjų lūpomis neretai analizuojami vieni ar kiti P. Picaso bei kitų garsių to meto dailininkų darbai. Autorius labai lengvais potėpiais „piešia" P. Picaso tapybos perėjimą nuo vieno etapo iki kito, kol galiausiai pasiekiamas tas, kuris išgarsino dailininką - kubizmas.
Knyga lengva, šilta ir tikroviška. Ją skaitant nereikia susikaupti, sekti istorinių įvykių ar gilių asmenybės analizių. Ją skaityti malonu ir vėsų rudenišką vakarą įsisukus į šiltą pleduką ir gurkšnojant arbatą.
Tiesa, tiems, kurie nėra išsamiai studijavę P. Picaso darbų, gali prireikti ir atskiros knygos, su jų reprodukcijomis, nes knygoje autorius pateikia vos keletą dailininko paveikslų, kurių didžioji dauguma nėra analizuojama knygos herojų ir nepaminima autoriaus.
Nuotrauka iš "obuolys.lt" archyvo