Dabar populiaru
Publikuota: 2012 rugpjūčio 27d. 12:33

Skaitytojo pasakojimas: įspūdžiai iš Jaunųjų geografų mokyklos vasaros stovyklos (nuotraukos)

Įkrauk reporterio nuotrauka /

2012 metų birželio 25 – liepos 1 dienomis Labanoro regioniniame parke, išsiskiriančiame kraštovaizdžių įvairove, nepaprastai turtinga augalija ir gyvūnija prie Ešerinio ežero įsikūrė Lietuvos Jaunųjų geografų mokyklos vasaros stovykla. Šioje stovykloje susitiko 25 moksleiviai iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių, norinčių pasisemti žinių iš stovyklos vadovų ir studentų.

2012 metų  birželio  25 – liepos 1 dienomis  Labanoro regioniniame parke,  išsiskiriančiame kraštovaizdžių įvairove, nepaprastai turtinga augalija ir gyvūnija prie Ešerinio ežero  įsikūrė Lietuvos Jaunųjų geografų mokyklos vasaros stovykla.  Šioje stovykloje susitiko 25 moksleiviai  iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių, norinčių pasisemti žinių iš stovyklos vadovų ir studentų.

Pirmąją stovyklos dieną  lijo lietus, bet tai nesutrukdė įsikurti stovyklavietėje. Ešerinio ežero pakrantėje pradėjo dygti palapinių miestelis, kiekvienas ieškojo sausesnės, lygesnės vietos savo palapinei. Kol vieni statė palapines, kiti slėpėsi nuo lietaus. Atvažiavę  vadovai sukvietė visus i ratelį, šokti jau stovyklų simboliu tapusiu šokiu -Laurencija (tai nesudėtingas šokis, kurio metu reikia keliasdešimt kartų pritūpti­). Maisto gaminimui reikėjo ugnies, todėl  visi ėjo į mišką ieškoti nudžiūvusių medžių, rinko  pagaliukus, kad galėtų užkurti laužą. Laužo kūrimas kai kuriems pirmokams tai buvo sunki pamoka. Taip pat ant užkurto laužo liepsnos gaminome maistą visą savaitę, bei džiovinomės sulytus rūbus.

Nuo antradienio prasidėjo tikra stovyklos veikla. Pirmokai ir antrokai atskirose grupėse klausėsi paskaitų, atlikinėjo užduotis ir praktiniu požiūriu  pažvelgė  į geografinius objektus, keliavo, tyrinėjo. Pirmokai stovyklos mokslus pradėjo nuo susipažinimo su orientavimusi vietovėje, išmokome naudotis kompasais, braižyti planus, skaityti žemėlapius.  Su vadove Sabina Pranculiene  susipažinome ir sužinojome su  miško ir pievų augalais. Grįžus į stovyklavietę pirmokėliai laikėme įskaitą apie augalus. Visi atsakėme gerai ir išlaikėme įskaitą.! O vakare laukė orientavimosi pagrindų naudojimas praktikoje: orientavimosi varžybos.  Ne visi rado visus punktus, bet visi grįžo pilni gerų emocijų, nors buvo pavargę.

Trečiadienį mokėmės turizmo technikos pagrindų. Mokiniai turėjo gerus vadovus, kurie išmokė turizmo technikos kalnuose. Nors prie Ešerinio ežero nebuvo nei kalnų, nei upių, bet moksleiviai buvo lakios vaizduotės ir viską įsivaizdavo, kaip kopia ar leidžiasi nuo kalnų. Permetę buomą per kalnų upę ir jo pagalba perėjo virš upės sausi ir sveiki. O antrokai tuo tarpu ruošėsi pirmokų krikštynoms. Pirmokai su baime, nekantrumu  laukė krikštynų.   Visi buvome linksmai pakrikštyti, ištepti mėlynėmis ir gavę krikšto vardus, bei davę priesaiką Jaunųjų geografų mokyklai. Po krikštynų visi lėkėme į ežerą praustis.

Ketvirtadienį toli nuo stovyklavietės nėjome. Pasiėmė kastuvus, tušinukus ir užrašų knygeles su vadovu V. Gerulaičiu  kasėme šurfus ir ištyrėme vietos dirvožemį. Po pietų tyrėme ežero, prie kurio gyvenome krantą. Vakare abi grupės buvo sušauktos ir suskirstytos į mišrias komandas po 5 moksleivius. Visoms komandoms buvo nelengva, visi darė šiek tiek klaidų, bet mes turėjome gerus teorinius ir praktinius turizmo technikos pagrindus.

Penktadienį „pamokų“ nebeturėjome. Miško ir pievų keliukais vykome į etnokosmologijos muziejų. Nors atrodė, kad muziejus yra arčiau mūsų ežero, bet nuėjome devynis kilometrus. Tad visiems palengvėjo pagaliau pasiekus tikslą. Muziejuje susipažinome su kosmosu, taip pat žiūrėjome  filmą   Hablo teleskopo darytomis nuotraukomis apie dangaus , žvaigždžių platybes. Grįždami iš muziejaus grupelėmis pasukom skirtingais keliais, bet visi grįžo į stovyklą, vieni greičiau kiti vėliau...  Nusimaudę, pavalgę, pailsėję susiruošėme ir pasiskirstėm naktiniam žygiui (naktiniame žygyje komandą sudarė du žmonės). Komandos buvo mišrios, kaip ir per varžybas. Kadangi vasarą itin trumpos naktys, žygį pradėjome vienuoliktą valandą.

Naktį keliaudami miškais, pievomis ir pelkėmis grožėjomės dangumi, ant žolės gulinčiais ir degančiais jonvabaliais.  Taip pat mus šiurpino pasislėpę studentai. Parėję į stovyklavietę trumpai numigome. Vadovai visus sušaukė į vieną didelį ratą ir visi sušokome Laurenciją.  Šiuo šokiu stovykla buvo atidaryta ir uždaryta.

Visi 25 moksleiviai buvo dėkingi vadovams: Virginijui Gerulaičiui, Genovaitei Kynei, Rasai Rutkauskienei, Sabinai Pranculienei bei jų pagalbininkams. Visi susidėję palapines, atsisveikinę su draugais ir vadovais išvykome į savo namus. Daug sužinojom, patyrėm daugybę naujų nuotykių bei susiradom daug naujų draugų. Visi liko patenkinti šia stovykla, įgiję teorinių ir praktinių žinių visi laukia kitos, rudens sesijos.

JGM

I kurso mokinys Benas Četrauskas

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą