Talentingiausi kūrėjai ir inovatyvūs verslininkai spalio mėnesį susitiks skaitmeninių kūrybinių industrijų festyvalyje „Pixel". Pasak festivalio organizatorių, jau dabar šalies sostinėje kūrybinės industrijos sukuria apie 7 proc. BVP, tačiau Vilnius iki šiol nėra pozicionuojamas kaip regiono kūrybiškų bei inovatyvių idėjų miestas.
Keturiasdešimt renginių apimsiantis „Pixel" festivalis nagrinės net dvylika skirtingų kūrybinių industrijų sričių. Tarp jų, mobiliasias programėles ir jų kūrimą, kiną, televiziją bei video projektus, reklamą ir pan. Viena idomiausių temų, iki šiol beveik nenagrinėta Lietuvoje - sumanaus miesto sprendimai, galintys ne tik palengvinti kasdienį miestiečių, tačiau ir miesto svečių bei tarnautojų kasdienybę.
„Kūrybiškumas tampa svarbiu ekonomikos varikliu, taigi labai svarbu kurti idėjinius tiltus tarp investicijų ir talento. Lietuva tam turi labai stiprų potencialą, jau dabar mūsų kūrybininkai, susivieniję su verslu, sukuria užsienyje vertinamus projektus. Deja, kol kas - patys savęs neįvardijame kaip kūrybinių industrijų miesto", - sako asociacijos „Mediapolis", rengiančios šį festivalį, vadovė Agnė Zalanskaitė.
Itin simboliška, jog festivalio pradžia, spalio 4 d., žymi ir 55-ąsias pirmojo dirbtinio palydovo skrydžio į kosmosą metines, o pabaiga, spalio 26 d., paskelbs apie visų Lietuvos televizijų perėjimą nuo antžeminės prie skaitmeninės televizijos. „Pixel" festivalio uždarymo renginio metu bus pirmą kartą apdovanoti ir geriausi skaitmeninių kūrybinių idėjų bei produktų kūrėjai.
Iš viso festivalio dalyviai turės progą sudalyvauti net 4 kūrybinėse dirbtuvėse, 5 pokalbių šou, 6 viešuose renginiuose ir 24 paskaitose bei diskusijose, kuriose pasisakys daugiau nei šešiasdešimt pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio.
Festivalį organizuoja „Mediapolis" - 2011-aisiais metais Lietuvoje įkurta skaitmeninių kūrybinių industrijų asociacija. Pagrindinis asociacijos tikslas - siekti, jog Lietuva taptų regiono skaitmeninių kūrybinių industrijų centru, kuriančiu pasaulyje vertinamus komercinius bei nekomercinius medijų, kultūros ir meno produktus.