Dabar populiaru
Publikuota: 2012 spalio 12d. 14:36

„Take me 2012“: antras dublis solidesnis, tačiau šaltis išvaikė žiūrovus

Nuotraukos pavadinimas
Nuotraukos pavadinimas

Reklama – neatskiriama šiandieninio gyvenimo dalis, kuriai skiriama vis daugiau dėmesio. Reklamą matome kasdien, ją vienaip ar kitaip naudoja visos įmonės, tačiau visko mačiusius...

Reklama – neatskiriama šiandieninio gyvenimo dalis, kuriai skiriama vis daugiau dėmesio. Reklamą matome kasdien, ją vienaip ar kitaip naudoja visos įmonės, tačiau visko mačiusius žmones kuo nors nustebinti yra vis sudėtingiau, todėl jai dedikuojamos net ir konferencijos, kurių metu susirenka ekspertai, reklamos užsakovai bei gamintojai, besidalijantys patirtimi ir idėjomis. Visą ketvirtadienį Kauno sporto halėje vienas po kito į sceną lipo pranešėjai ir susirinkusiai publikai skleidė savo patirtį bei mintis apie reklamą renginyje „Take me 2012“.

„Take Me“ – tai reklamos konferencija, kurios tikslas – dalintis žiniomis apie reklamos pasaulį, skatinti verslumą Lietuvoje bei suteikti galimybę užmegzti naudingas pažintis. Pernai metais konferencija sutraukė apie 400 dalyvių ir daug kas skundėsi, kad buvo maža vietos, todėl konferencijos rengėjai šiemet prognozavę dar didesnį žmonių srautą, antrajam kartui pasirinko ir didesnę erdvę – pačią Kauno sporto halę. Tiesa, didžiulėje erdvėje dalyviai tarsi paskendo ir ji atrodė pustuštė, tačiau organizatorių teigimu, šiemet jų skaičius gerokai paaugo ir į renginį susirinko per 700 žmonių.

Kaip ir pernai metais, taip ir šiemet, konferencija turėjo savo tematiką, į kurią orientavosi visi pranešėjai – tai „Medijų tendencijos“. Renginys vyko nuo pat ryto ir buvo suskirtytas į tris dalis, kurių metu savo pranešimus pristatinėjo reklamos agentūrų atstovai, dizaineriai, rinkodaros vadovai, žurnalistai, dėstytojai bei kiti reklamos specialistai. Visi jie dalijosi savo patirtimi, aptarė reklamos situaciją Lietuvoje, reklamos bei interneto istoriją, reklamavimosi būdus, naudojant skirtingas žiniasklaidos priemones.

Netrumpų pertraukų metu visi buvo kviečiami į kūrybines dirbtuves. Popieriaus dirbtuvėse buvo mokoma pasigaminti įvairius naudingus daiktus iš popieriaus, pavyzdžiui papuošalus ar namų dekoracijas. Sveiko verslo dirbtuvėse sporto klubo „Geležiniai žmonės“ atstovai atsakinėjo į susidomėjusiųjų klausimus, kaip taisyklingai atlikti tam tikrus pratimus bei pasakojo, kam apskritai reikalingas sportas ir kaip reikia taisyklingai maitintis. Taip pat vyko ir kavos bei viešojo kalbėjimo dirbtuvės.

Prieš kiekvieną konferencijos dalį į sceną buvo kviečiami jaunuoliai, pristatinėti savo novatoriškas verslo idėjas, vadinamuosius startup‘us. Didžioji dalis šių jaunų verslų buvo susijusi su mobiliosiomis aplikacijomis, žaidimais bei kitais internetiniais veslais, kas rodo stiprų jaunimo polinkį kurti į šiuolaikines technologijas orientuotus verslus. Nors jaunuoliai dar stokoja viešojo kalbėjimo įgūdžių, drąsos scenoje bei patirties, tačiau  jiems netrūksta entuziazmo bei kūrybiškumo kuriant novatoriškas idėjas. Gudresnieji netgi pasinaudojo puikia proga ir kai kurių „startup‘ų“ pristatymai virto reklama bei nemokamu savo paslaugų pristatymu auditorijai.

Konferencijos rengėjai neišvengė ir nesklandumų. Vėluojant, o vėliau ir per ilgai užsitęsus pirmajai daliai, visa programa pasislinko apie pusantros valandos į priekį ir buvo pasipiktinusių, jog atėję paklausyti tik trečiosios dalies, pateko į antrosios dalies pabaigą ir pertrauką. Tiesa, pasibaigus antrajai daliai daug žmonių paliko halę ir trečiosios dalies nebelaukė, mat juos išvaikė stingdantis šaltis. Organizatoriai pabandė gelbėti padėtį ir keliems Facebook komentatoriams pasiskundus dėl šalčio, padovanojo marškinėlius.

Šiųmečiame renginyje daugiausiai matėsi jaunų veidų – verslių moksleivių, studentų ar kątik savo kelią darbo rinkoje pradėjusių jaunuolių, nors tarp susirinkusiųjų buvo galima pamatyti ir verslininkų bei reklamos specialistų.

Viena iš pranešėjų, KTU profesorė Audronė Poškienė, puikiai pastebėjo, kad dauguma pasisakiusiųjų buvo gana jauni žmonės ir save pavadino antikvaru tarp jų visų bei teigė, kad paprastai yra pripratusi, jog renginių, kuriuose dalyvauja, pranešėjai būna jos bendraamžiai. Patys konferencijos rengėjai vėliau sakė, jog apgalvotai kvietė jaunus, daug idėjų, entuziazmo turinčius, atvirus ir tuo pačiu gyvenime jau spėjusius ką nors nuveikti žmones, kurie nėra tokie konservatyvūs kaip vyresnieji.

Zbigniew Gieczys dizaino studijos „Indigo kids“ bendraįkūrėjas ir dizaineris, pirmiausiai pristatęs ir pareklamavęs savo įmonę, daugiausiai orientavosi į dizainerius ir žarstė jiems patarimus, kaip geriau išgyventi, kaip elgtis su klientais, vietomis aštriai pasisakydamas, kad klientas ne visada supranta, ko jis nori, ir ironizavo, kad taip drąsiai kalba apie kai kuriuos savo klientus, mat jie dabar yra ne Lietuvoje.

„Stumbro“ produktų vystymo vadovas Artūras Kokoškinas kalbėjo apie virusinį marketingą ir teigė, kad lietuviai įsivaizduoja, jog tai yra pigiausias reklamos būdas, tačiau tai – visiška netiesa. „Tokio dalyko kaip virusinis marketingas nėra. Reikia kurti gerą reklamą, o ne kurti virusinius klipus.“ Pasak pranešėjo, tik gera reklama su geru turiniu gali sulaukti daugybės peržiūrų internete ir tuomet pavirsti virusine.

Patys įtaigiausi, konkrečiausi bei naudingiausi pranešimai pasirodė pabaigoje, kuomet halė jau buvo gerokai ištuštėjusi. „15min“ vadovas Tomas Balžekas papasakojo apie tai, kaip pavyko įsitvirtinti Lietuvos rinkoje, kuri jau buvo užpildyta naujienų portalais. Pranešėjas teigė, jog žmonės vis labiau vartoja naujienas vizualiai, todėl į tai ir buvo orientuotasi. Pasak Tomo Balžeko, Lietuvai tiek naujienų portalų, kiek yra šiuo metu, gerokai per daug, ir kažkada dalis jų turės pasitraukti iš rinkos. Šiuo metu „15min“ yra vienas iš trijų lyderių pagal lankytojų skaičių. Šiam pranešėjui žiūrovai turėjo bene daugiausiai klausimų. Žmonės domėjosi nelabai seniai įvykusiai pasikeitimais ir spausdintinio dienraščio dingimu, o pranešėjas į tai atsakė, kad „Dienraštis nebėra naujienų šaltinis. Internetas yra naujienų šaltinis. Tai kam tuomet reikalingas dienraštis? Mes pagalvojom, kad nebent savaitgalį žmogus nori pabėgti nuo visų internetų ir ramiai prie arbatos paskaitinėti“, todėl dabar ir leidžiamas tik penktadieninis savaitraštis, kuris turi savo nuomonę, yra pelningas ir pasiteisino. „Tiesiog pasikeitė poreikis“, – teigė pranešėjas.

Dar vienas įtaigus pranešimas nuskambėjo iš „BÜRO” agentūros įkūrėjo Artūro Bulotos lūpų. Jis kalbėjo apie socialinių tinklų panaudojimą reklamos kampanijose ir išsamiai aptarė dviejų puikiai visame pasaulyje žinomų prekinių ženklų KitKat ir Shell nesėkmes su reklama, dėl to kilusiais visuomenės protestais ir didžiuliais nuostoliais įmonėms. Šie pavyzdžiai rodo, kokia galinga yra visuomenė ir kiek ji gali pridaryti problemų net ir galingoms bei pasaulinėms įmonėms.

Pabaigoje ant scenos pasirodė charizmatiškasis latvis Janis Polis, turintis 10 metų patirtį marketingo srityje. Pranešėjas iškart atsiprašė, kad savo prezentacijoje net keletą kartų panaudos žodžius „shit“ ir „Justin Bieber“. Janis aptarė keletą nesėkmingų socialinės reklamos atvejų, pavyzdžiui, Volvo reklmą Twitter socialiniame tinkle, kur skelbiama informacija, kuri niekam nerūpi ir yra ne vietoje. Taip pat pasidžiaugė, kad Baltijos šalys turi greitesnį internetą nei JAV, o Lietuva apskritai pagal šį rodiklį yra pirma Europoje bei ketvirta pasaulyje.

Auditorijai patiko latvio palyginimai, kuriuose jis pateikė trijų Baltijos valstybių profilius per interneto vartojimo prizmę. Pasak jo, latviai internete ieško visko po truputį, turi daug klausimų, labai vertina individualumą, todėl nekenčia Gmail ir Facebook, tuo tarpu estai bijo naršyti už savo šalies ribų, internetą naudoja pažiūrėti orams ir TV bei daug perka/parduoda mašinų. Lietuviai intenete ieško, ką pirkti, perka/parduoda viską, kas įmanoma ir daug bendrauja internetu. Pranešėjas teigė nesuprantantis kodėl, bet jei socialiniame tinkle įsidėsi su kačiukais, maistu ir batais susijusią informaciją, ji iškart pritrauks daug dėmesio ir sulauks gausybės „like“ ir „share“, bei pasiūlė paklausti moterų, kodėl taip yra. Latvis teigė, jog dabar daug kas yra pasimetę ir savo įmonių profilius Facebook ar kituose tinkluose kuria tik dėl mados ar dėl skaičių, kad turėtų, ką parodyti bosui, bet juk iš tikrųjų, tai viskas, kas daroma, išskyrus labdarą, turi duoti pinigus. „Jei tavo produktas yra niekam tikęs (vėl buvo panaudotas žodis „Shit“), tai jokia socialinė medija nepadės, o jei tavo produktas geras, tai ir socialinės medijos tau nereikia“.
 

 

MONIKA ŽIŪKAITĖ

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt