2011 12 01

Atradimai, pakeitę dabartį: kosminis laivas, teleskopas ir radijo bangos

Atradimas yra nežinomo reiškinio, dėsningumo, savybės, dalyko radimas, kuris žmonių gyvenimą gali pakeisti teigiamai arba neigiamai. Atradimų būna geografinių, astronominių, mechaninių ar net biologinių. Bet, mano nuomone, labiausiai pakeitę dabartį atradimai yra mechanikos – astronomijos srityje ir jai priklausantys kosminio laivo, teleskopo, radijo bangų radimai.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Kosminis laivas yra pagrindinė kosmonautų mašina, padedanti pakliūti į beorę erdvę, kosmosą. Jei ne ši mašina, žmonės nebūtų pamatę Žemės ir kitų planetų bei palydovų iš viršaus smulkiu masteliu. Gal jei ne kosminis laivas ir iš jo darytos nuotraukos, tai žmonės nebūtų patikėję, kad Žemė apvali ir aplink ją yra kitų žvaigždžių ir planetų. Mokslininkai dirba siekdami išgauti kuo daugiau informacijos ir kosminio laivo pagalba bando mus supažindinti su visata ir joje esančiais objektais iš arčiau.

Svarbiausias ir labiausiai pakeitęs dabartį atradimas yra radijo bangos. Šis atradimas yra labai plačiai panaudojamas ir, kas savaime aišku, keičia žmonių gyvenimą į lengvąją pusę. Jei ne šios bangos, kaip žmonės įsivaizduotų kasdieninę savo veiklą be televizoriaus, radijo, mobiliojo ryšio, bevielio ryšio, navigacijos... Šie išvardinti radijo bangų panaudojimai tik įrodo, kad atradimas yra vienas iš didžiausių per visą žmonijos istoriją. Net kosmose radijo bangos yra kaip pagalbos šaltinis, pranešantis apie artėjančias kosmoso dulkių ar žvaigždžių sprogimo pavojus. Bet, kaip bebūtų keista, yra žmonių, kurie tik peikia šį atradimą, nes radijo bangos kenkia sveikatai ir kuria vėžines ląsteles. Gal jie ir teisūs, bet be radijo bangų pasaulis sunkiai susitvarkytų su užklupusiais nepatogumais ar pavojais.

Ne mažiau svarbus atradimas yra teleskopas, kuris padeda astronomams stebėti dangaus kūnus. Pirmasis jį panaudojo Galilėjas Galilėjus 1610 metais. Tik paskutinį šimtmetį jo dėka buvo atrasta naujausių ir didžiausių žvaigždžių, kurios savo struktūra panašios į mūsų planetą ir tai leidžia manyti, kad ten yra gyvybė.

Taigi bet koks atradimas keičia dabartį ir žmonių gyvenimą pagal to atradimo galimybes ir panaudojimą. Atradimas gali veikti ir teigiamai, ir neigiamai (kaip vėžinių ląstelių kūrimasis). Verta paminėti, kad atradimas, jau pakeitęs dabartį, negali būti visiškai pamirštas ir nenaudojamas žmonių gyvenime.

Svajūnas Rumbutis