Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 04 02

Jeigu valdyboje yra moteris, įmonei sekasi geriau

Moterų aukštuose verslo organizacijų postuose - vis dar mažiau, nei galima būtų tikėtis. Statistika rodo, kad verslo mokyklų auditorijose apie 60 procentų studentų sudaro moterys. Nors paskaičiuota, kad JAV kompanijų valdybose moterų tėra 11-16 procentų. Pasak Margaritos Pilkienės, ISM Executive School žmogiškųjų išteklių ir organizacijos psichologijos modulių vadovės, panašios tendencijos panašios yra visur.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Moterų aukštuose verslo organizacijų postuose - vis dar mažiau, nei galima būtų tikėtis. Statistika rodo, kad verslo mokyklų auditorijose apie 60 procentų studentų sudaro moterys. Nors paskaičiuota, kad JAV kompanijų valdybose moterų tėra 11-16 procentų. Pasak Margaritos Pilkienės, ISM Executive School žmogiškųjų išteklių ir organizacijos psichologijos modulių vadovės, panašios tendencijos panašios yra visur. Kokios priežastys tai lemia? Ar verslo pasaulio moterys pagaliau išdauš „stiklo lubas"? Apie moteris versle, stereotipus bei dabarties tendencijas pasakoja Margarita Pilkienė.

Įdėmiau pažvelgus į verslo pasaulį darosi akivaizdu, kad moterų nesimato aukščiausiuose organizacijų postuose, valdybose. Kur jos dingsta? Tai tikrai nereiškia, kad moterys yra mažiau išsilavinusios ar ne tokios gabios. Talentingos, šviesios ir gabios moterys, kurias matome verslo mokyklų auditorijose, baigusios studijas renkasi kitus kelius.

Kodėl mums tai turi rūpėti? Talentingų moterų indėlis svarbus tiek verslui, tiek visai visuomenei. Pažvelkime į faktus. Pirma, 2007 m. JAV atliktas tyrimas parodė, kad kai valdyboje yra moterų, filantropinei veiklai lėšų skiriama 27 kartus daugiau. Tai reiškia, kad visuomenė iš verslo gauna daugiau. Antra - įmonėse, kuriose valdančiuose postuose yra moterų, daug rimčiau įgyvendinama socialinė atsakomybė. Trečia, tyrimų rezultatai rodo - kai valdybose priimant sprendimus dalyvauja moterys, jie yra kokybiškesni keliomis dimensijom. Moterys yra smalsios, jos nebijo klausti, tikslintis. Jos elgiasi visiškai kitaip nei vadinamasis „alfa patinas" - į tikslą orientuotas, ryžtingai sprendžiantis vyriškis. Moterų sprendimas paprastai būna išsamiau apgalvotas. Kita vertus - priimant rizikingus sprendimus, jos drąsesnės. Trumpai tariant - įrodyta, jog valdybose esančių moterų sprendimai būna kokybiškesni, ir tai, be abejonės, duoda teigiamą poveikį įmonėms.

Kas sudaužys „stiklo lubas"?

Daugiausia moterų vadovių yra vidurinėje grandyje, čia ir reiktų ieškoti ryškiausių talentų, juos skatinti ir padėti sėkmingai kilti karjeros laiptais. Trumpai tariant, kartu daužyti „stiklo lubas". „Stiklo lubos" - terminas, reiškiantis, kad gabios ir talentingos moterys neužima aukščiausių pareigų verslo organizacijose dėl tam tikrų suvokinių, kylančių tiek iš verslo, tiek iš pačių moterų pusės. Moterys neretai pačios save riboja, nuolat užduodamos sau klausimus: „Gal aš nepakankamai gabi? Gal nerasiu pakankamai laiko šiai veiklai?" Kita vertus, moteris riboja ir aplinkinių nuomonė. Juk paprastai galvojama, kad jei reikia ryžtingų ir kokybiškų sprendimų - juos gali priimti tik vyrai. Tai ir yra stereotipai, statantys „stiklo lubas".

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius