Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2010 birželio 1d. 11:23

Kauno miesto viešasis transportas

Įkrauk.lt nuotrauka
Įkrauk.lt reporterio nuotrauka / Įkrauk.lt nuotrauka

Dar prieš keletą metų džiaugęsi dažnu Kauno miesto troleibusų ir autobusų kursavimu. Šiandien vis dar bandome priprasti prie situacijos, kai be eismo tvarkaraščio išvis než...

Dar prieš keletą metų džiaugęsi dažnu Kauno miesto troleibusų ir autobusų kursavimu. Šiandien vis dar bandome priprasti prie situacijos, kai be eismo tvarkaraščio išvis nežinotume, ar reikalingas maršrutas atvyks. Pernai Kauno viešojo transporto stotelėse įrengtos keleivių informavimo švieslentės džiugina ne tik miestiečius, bet ir Kauno svečius. Jau nebe nauji, bet vis dar vilniečiams keliantys pavydą elektroniniai komposteriai (mat atrodo kur kas estetiškiau už mechaninius, o ir yra patogesni naudoti), prieš keletą metų įsigyti visiškai nauji autobusai ir troleibusai, visiškai neseniai pristatyta viešojo transporto stebėjimo realiu laiku sistema, stringantis, bet jundantis pirmyn elektroninio bilieto projektas - tai naujovės, skatinančios naudotis viešuoju transportu ir gerinančios jo įvaizdį. Situacija dviprasmė: Kauno miesto viešasis transportas modernėja, bet kartu ir nyksta iš Kauno gatvių. Pabandykime apžvelgti, kodėl susidariusi tokia situacija. Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, įgijome teisių ir galimybių dalyvauti įvairiuose projektuose diegiant technologines naujoves. Viešasis transportas - viena iš prioritetinių sričių. Todėl pastaruoju metu ši sritis kruopščiai globojama visose Europos Sąjungos šalyse: kuriama nauja, tvarkoma esama infrastruktūra, įsigyjamos naujos transporto priemonės, diegiamos naujos technologijos - visa tai iš dalies finansuojama iš Europos Sąjungos fondų. O štai dėl rečiau Kauno miesto gatvėmis važinėjančių autobusų ir troleibusų Europos Sąjunga nepagelbės. Metų pradžioje viešojo transporto paslaugai buvo panaikintas lengvatinis PVM tarifas, tačiau nebuvo didinta bilieto kaina, dėl to suretinti eismo tvarkaraščiai bei pakeistos kai kurių maršrutų trasos. Tai privertė padaryti sumažėjęs keleivių skaičius. O sumažėjus reisų skaičiui, nuostoliai užgulė ir viešojo transporto vairuotojų pečius - teko mažinti darbo užmokestį. Dėl ekonominės krizės sumažėjus darbo vietų skaičiui, keleiviai tapo pasyvūs - Kauno miesto viešuoju transportu ėmė naudotis nebe kasdien. Kauno miesto viešajam transportui gyvuoti lėšos skiriamos iš Kauno miesto savivaldybės biudžeto. Tai pinigai už lengvatinių bilietų kompensavimą bei nuostolingus reisus (pavyzdžiui, anksti ryte arba vėlai vakare, kai transportu naudojasi labai mažai žmonių). Šįmet ir pernai smarkiai sumažėjus biudžetui, teko rinktis - arba branginti bilieto kainas ir taip padengti išlaidas, arba retinti nuostolingų ir nepakankamai pelningų reisų skaičių. Keleiviai besąlygiškai nukentėjo, nes jiems dabar tenka reikiamo maršruto transporto laukti ilgiau.

Tenka laukti? Eismo tvarkaraščiai!

Kauno miesto gyventojai jau priprato prieš ateidami į stotelę internete pažiūrėti, kada tiksliai atvyks reikalingo maršruto transportas. Tam skirti du visiškai skirtingi, bet tą pačią funkciją atliekantys interneto tinklapiai. Vienas jų - senesnės struktūros bei dizaino, visiškai neatitinkantis dabartinių visuomenės poreikių, žemėlapyje neaiškiai pateikiantis maršrutų trasas (vienu metu pateikiamos ir šalutinės, ir pagrindinės trasos), tai - www.marsrutai.info/kaunas. Kitas - www.marsrutai.lt/kaunas - kur kas modernesnis ir patogesnis vartotojui, norinčiam greitai ir lengvai rasti reikiamą maršrutą. Čia taip pat yra ir visų Kauno rajono bei kitų miestų maršrutų eismo tvarkaraščiai. Iki šiol nesuprantu, kodėl ieškant eismo tvarkaraščių, iš oficialaus Kauno miesto viešojo transporto modernios išvaizdos tinklapio www.kvt.lt nėra nukreipiama į šiuolaikišką ir patogų naudoti www.marsrutai.lt. Interneto vartotojas nukreipiamas į visiškai nusenusį bei neinformatyvų www.marsrutai.info. Gal bijoma naujovių? O gal čia slypi kitokios neaiškios priežastys... Grįžtant prie eismo tvarkaraščių, yra dar vienas būdas pasitikrint reikiamo maršruto transporto atvykimo laiką. Dar prieš išeinant iš namų ar darbo į stotelę, internete kompiuteriu galima pažiūrėti, kur tiksliai tuo metu yra konkretaus maršruto autobusas ar troleibusas - visų jų duomenys apie buvimo vietą internetu patenka į vieną duomenų bazę, o joje kaupiami duomenys prieinami jau ir keleiviams, besinaudojantiems internetu: http://googlemap.kvt.lt/google_map/. Beje, ši sistema pasiekiama ir mobiliuoju telefonu, adresu http://wap.kvt.lt/wap/. Tiesa, sistema dar iki galo nebaigta tobulinti: dalis trasų žemėlapyje pateikiamos su grubiomis klaidomis, kartais informacija apie transporto priemonės vietą atnaujinama per ilgai. Trasos pateiktos absurdiškais vingiais ir klaidina vartotojus. Visgi, idėja yra puiki. Tikėkimės, kad ši sistema bus sutvarkyta ir netolimoje ateityje veiks nepriekaištingai. Naujos galimybės ir keleivių įpročiai Dar viena naujovė - viešojo transporto entuziastų iniciatyva prieš keletą savaičių transporto priemonių viduje suskambo nauji garsiniai pranešimai, skatinantys kelionės metu rūpintis savo saugumu, saugoti savo daiktus bei užleisti sėstis senyvo amžiaus žmonėms. O į Kauno oro uostą vykstančiuose 29-ojo maršruto autobusuose dalis stotelių pranešama anglų kalba - kad turistams būtų patogiau. Šis keleivių išsakytas pageidavimas įgyvendintas pastebimai greitai, bet ir čia suskubta - senuose troleibusuose ir dalyje autobusų konkrečiai šie naujieji pranešimai girdimi itin prastai. Duslus ir džeržgiantis balsas sunkiai girdimas netgi įdėmiai klausant. Garsiniai pranešimai prasčiausiai girdimi naujausiuose - „Solaris" markės - autobusuose, o aiškiausiai - „Volvo" autobusuose. Bet stengiuosi nusiteikti optimistiškai ir kantriai laukti bei tikiuosi šiuos pranešimus pagaliau išgirsti visose transporto priemonėse, nesistengiant spėlioti, kas yra sakoma. Taigi Kauno viešojo transporto organizavimu besirūpinantys žmonės stengiasi įtikti keleivių poreikiams. Gal kiek per greitai diegiamos kai kurios naujovės - visuomenei pristatomos su aibe klaidų ir trūkumų... Bet žvelgiant į ateitį, Kauno miesto viešasis transportas yra ir bus modernus, o maršrutų organizavimas ir reisų dažnumas priklausys nuo ekonominės situacijos ir keleivių gausos. Visgi, net ir esant tokiai situacijai, trūksta profesionalesnio maršrutų eismo tvarkaraščių sudarymo - iki šiol neišspręstos reisų dubliavimo, besidubliuojančių maršrutų autobusų važiavimo „vienas paskui kitą" problemos (ypač pastebima Aleksoto ir Šilainių mikrorajonų kryptyse). Netgi mažėjant keleivių skaičiui, organizatoriai vis dar yra atitrūkę nuo kauniečių - per mažai bendrauja, nekuria bendros diskusijos, nesistengia, bijo būti visuomenės dalimi; nesirūpina opia prasmirdusių ir purvinų asmenų „gyvenimo" žiemą viešajame transporte problema, nediegia naujų vaizdo stebėjimo kamerų viešojo transporto viduje, neįrengia greitųjų pagalbos mygtukų vairuotojo kabinoje. Nenuostabu, kad regint šiuos viešojo transporto trūkumus, dalis kauniečių nusprendė mokėti brangiau ir naudotis maršrutinių taksi paslaugomis ar tiesiog sėdo į savo nuosavus automobilius. Nuostabą kelia tik tai, kad būtent dabar, ekonominio nuosmukio metu, kai daugumos atlyginimai yra sumažėję, žmonės nevengia mokėti daug už tą pačią paslaugą - pavėžėjimą mieste - remia privatų, laikiną ir naujovių nepuoselėjantį verslą. Ir dėl to kenčia savivaldybei priklausančių vežėjų „Kauno autobusai" ir „Autrolis" keleiviai bei darbuotojai - retinamas reisų kursavimas, trumpinamos maršrutų trasos, mažinami darbo užmokesčiai. Yra ir tų, kurie uždirbdami bemaž minimalų atlyginimą, jaučiasi lyg praturtėję ir nė nesusimąstydami švaisto pinigus savo individualaus transporto išlaikymui ir kelionės išlaidoms (draudimas, eksploatacija, kuras ir kt. išlaidos). Vėlgi grįžtant prie kasdienės naudojimosi viešuoju transportu temos, šiandien jus skatinu tiesiog naudotis internete esančia eismo tvarkaraščių informacija ir planuoti kelionę iš anksto. Taip išvengsime nepatogumų, neteks stotelėje ilgai laukti reikiamo maršruto troleibuso ar autobuso. O kad viešasis transportas būtų draugas visiems - skatiname jungtis prie mūsų viešojo transporto entuziastų būrio ir tinklapyje www.vtransportas.eu domėtis, reikšti mintis ir idėjas. Julius Majauskas Nuotraukų autorius Vitalij Kitov
Temos: 1 Transportas
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Top 100 darbdavių: vieniems darbuotojams – nė minimumo, o kitiems – dešimtys tūkstančių

Aktualu

Baltų dievai Lietuvos Seimo krepšininkams nepadėjo – Naisiuose visus triuškino Estijos valdžios atstovai

24sek

Tarp 25-ių geriausių visų laikų Europos krepšininkų – trys lietuviai, bet Sabas tik aštuntas

Aktualu

Donaldas Trumpas: susitikimas su Kim Jong Unu vis dar gali įvykti birželio 12 d.

Verslas

TOP 10 atlyginimų vidurkių Lietuvoje: balandį darbuotojus džiugino premijos

15min recenzija Kultūra

Naujasis Baltijos šokis'18: keturios neįpareigojančių pokalbių rūšys

Aktualu

Strasbūro teismas kitą savaitę skelbs sprendimą dėl spėjamo CŽV kalėjimo Lietuvoje

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

Vardai

15min ir BNS vadovas Ramūnas Šaučikovas susituokė su Toma Butikaite

Sportas

Tik paskelbtas pasaulio futbolo čempionato himnas susilaukė kritikos

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Verslas

„Luminor“ niekaip neišsprendžia techninių problemų: „Tai yra išskirtinė situacija mūsų banke“

Aktualu

3 vaikų motinos V.Šestelinskajos dingimo užkulisiai: vyras jai grasindavo, bet paskutinėmis dienomis pagerėjo

24sek

Sujudimas „Nevėžyje“: žaidėjai grasino nežaisti prieš „Žalgirį“

Pasaulis kišenėje

Pamatyk Lietuvoje: dienos maršrutas Lietuvos „apendikse“

Vardai

Seksualine prievarta kaltinamas Holivudo prodiuseris H.Weinsteinas pasidavė Niujorko policijai

Vardai

Vienai turtingiausių moterų J.Blažytei brangiausias aksesuaras – Vytis: „Visada ilgiuosi Lietuvos“

Aktualu

Druskininkų keltuvuose maždaug valandai buvo įstrigę žmonės

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

24sek

Gedvydas Vainauskas grįžta į LKL?

Naujienos

Verslas

Top 100 darbdavių: vieniems darbuotojams – nė minimumo, o kitiems – dešimtys tūkstančių

Aktualu

Baltų dievai Lietuvos Seimo krepšininkams nepadėjo – Naisiuose visus triuškino Estijos valdžios atstovai

24sek

Tarp 25-ių geriausių visų laikų Europos krepšininkų – trys lietuviai, bet Sabas tik aštuntas

Aktualu

Donaldas Trumpas: susitikimas su Kim Jong Unu vis dar gali įvykti birželio 12 d.

Verslas

TOP 10 atlyginimų vidurkių Lietuvoje: balandį darbuotojus džiugino premijos

15min recenzija Kultūra

Naujasis Baltijos šokis'18: keturios neįpareigojančių pokalbių rūšys

Aktualu

Strasbūro teismas kitą savaitę skelbs sprendimą dėl spėjamo CŽV kalėjimo Lietuvoje

Šią pilį Prancūzijoje galima laimėti loterijoje už 11 eurų

Vardai

15min ir BNS vadovas Ramūnas Šaučikovas susituokė su Toma Butikaite

Sportas

Tik paskelbtas pasaulio futbolo čempionato himnas susilaukė kritikos

Naujasis atrakcionas leis pajusti „Formulė 1“ lenktynių greitį

Verslas

„Luminor“ niekaip neišsprendžia techninių problemų: „Tai yra išskirtinė situacija mūsų banke“

Aktualu

3 vaikų motinos V.Šestelinskajos dingimo užkulisiai: vyras jai grasindavo, bet paskutinėmis dienomis pagerėjo

24sek

Sujudimas „Nevėžyje“: žaidėjai grasino nežaisti prieš „Žalgirį“

Pasaulis kišenėje

Pamatyk Lietuvoje: dienos maršrutas Lietuvos „apendikse“

Vardai

Seksualine prievarta kaltinamas Holivudo prodiuseris H.Weinsteinas pasidavė Niujorko policijai

Vardai

Vienai turtingiausių moterų J.Blažytei brangiausias aksesuaras – Vytis: „Visada ilgiuosi Lietuvos“

Verslas

Mokslo ir verslo sąveikos rezultatas – išskirtinio skonio skanėstai

Aktualu

Druskininkų keltuvuose maždaug valandai buvo įstrigę žmonės

Vardai

Šauktinių išlydėtuvių ceremonijoje – netikėtos sužadėtuvės

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt