nterneto naujienų agentūros PNN žiniomis, degustacijoje dalyvavo aštuoni asmenys, neturintys sąsajų su jokiais aludariais. Degustuotojai buvo atrinkti atlikus patikrinimą ir įvertinus jų gebėjimus tą dieną teisingai atskirti skonius. Po patikrinimo iš oficialaus degustuotojų sąrašo buvo išbraukti 4 asmenys, liko 8. Tarp iškritusių asmenų buvo žymūs tinklaraštininkai Skirtumas ir Nuolaida.
Degustuotojai 1-5 balais vertino pasiūlyto alaus spalvą, aromatą, putą, skonį ir liekamąjį skonį. Degustuotojams buvo pasiūlyta ragauti 9 skirtingų rūšių alaus, kuris buvo patiekiamas išpilstytas į ąsočius. Kaip paaiškėjo vėliau, kontroliniais sumetimais viena alaus rūšis buvo pasiūlyta du kartus.
Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad daugiausia balų surinko “Daujotų” ir “Gubernijos ekstra” rūšys. Prasčiausius įvertinimus gavo “Kalnapilio grand”, “Tauro ekstra” ir “Utenos” alūs.
Degustacijos rezultatai:
1-2. “Daujotai” (21,75 balo)
1-2. “Gubernijos ekstra” (21,75)
3. “Daujotai” (21,5)
4. “Vilniaus nefiltruotas” (21,0625)
5. “Rinkuškių proginis” (21,00)
6. “Ragučio fortas” (20,1875)
7. “Švyturio ekstra” (19,00)
8-9. “Kalnapilio grand” (18,875)
8-9. “Tauro ekstra” (18,875)
10. “Utenos” (16,365)
Vienas degustacijos organizatorių, tinklaraščio commonsense.lt autorius Nerius Jasinavičius pabrėžė, kad nors degustacijos rezultatai atspindi vartotojų nuomonę apie vartojamą alų, tačiau puikių alaus savybių nepakanka sukurti aludarių konkurenciniam pranašumui.
“Nors mažieji aludariai laimėjo mūšį dėl skonio, tačiau jie pralošia karą dėl klientų pinigų. Ir kol jie leis didiesiems turėti esminį konkurencinį pranašumą distribucinėje sistemoje, kol mažųjų aludarių produkcijos nebus galima lengvai (toli neieškant) nusipirkti, tol skonis tebus smagus savęs pagyrimas, nevirstantis ženkliais pardavimais ir uždirbamais pinigais”, - tinklaraštyje rašė Nerius.
Degustacija buvo filmuojama, ją stebėti galėjo visi norintys.
Tinklaraštininkai surengti degustaciją nusprendė po to, kai apsilankę pirmaujančioje “Švyturio” gamykloje Klaipėdoje sužinojo, jog didžiausia alaus gamintoja vengia “aklųjų” degustacijų ir labiau linkusi pasitikėti ekspertų vertinimais, o ne vartotojų nuomone. Šiemet kovo mėnesį “Švyturio” gamykloje lankėsi tinklaraščių commonsense.lt ir Rokiškis atstovai.