-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 11 18 /16:07

Nuo šiol 15 000 vaikų kelyje nebebus šešėliai

Akcija „Būk matomas“ – tai jau trečius metus rengiama privati iniciatyva, kurios rengėjai sau kelią tikslą pasirūpinti, kad kuo daugiau Lietuvos vaikų tamsiuoju paros metu būtų...

Akcija „Būk matomas“ – tai jau trečius metus rengiama privati iniciatyva, kurios rengėjai sau kelią tikslą pasirūpinti, kad kuo daugiau Lietuvos vaikų tamsiuoju paros metu būtų matomi keliuose.

Pasak Daugiavaikių šeimų asociacijos MES vadovės Jurgitos Pocienės, akcijos „Būk matomas“ sumanytojos ir rengėjos, paprasti apvyniojami arba prisegami atšvaitai, kaip taisyklė, greitai pasimeta arba vaikai juos paprasčiausiai pamiršta užsidėti, o tada iki nelaimės belieka vienas žingsnis. „Mūsų akcijos metu dalijami atšvaitai yra ypatingi tuo, kad jų neįmanoma pamesti. Specialiu aparatu jie saugiai ir tvirtai prilipdomi prie vaiko viršutinių drabužių. Taip vienu šūviu nušaunami du zuikiai: vaikas vairuotojams visada bus matomas kelyje, o drabužis – papuoštas originaliu ornamentu. Ir visa tai darome nemokamai, nes vaikai – brangiausias visų mūsų turtas“, – teigia keturias atžalas auginanti J. Pocienė.

Lipdukus iš šviesą atspindinčios plėvelės dovanoja lipdyk.lt, kurie šią atšvaitų gamybos technologiją naudoja jau kelerius metus. Terminiu būdu ant drabužio klijuojama plėvelė yra atspari aplinkos poveikiui, nesueižėja ir nesutrupa skalbiant, taigi vaiko viršutinį drabužį gali puošti ne vieną sezoną.

Šiųmetinė „Būk matomas“ akcija, kurios globėja sutiko tapti Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė, ypatinga tuo, kad peržengė sostinės ribas ir rėmėjų dėka pasieks pusšimtį ne tik Vilniaus miesto, bet ir rajono mokyklų. Akcijos sumanytojų teigimu, kokybiški ir patikimi atšvaitai ypač aktualūs kaimiškose vietovėse gyvenantiems vaikams, kurių kelias į mokyklą dažnai veda neapšviestomis šalikelėmis. Juolab kad statistika negailestinga: kasmet Lietuvos keliuose žūva kone visa klasė mokinių. „Aš ir pati, po darbo automobiliu grįždama į namus užmiestyje, pastebiu, kad vaikai be atšvaitų yra iš esmės vairuotojui nematomi. Kartą stebėjau, kaip mokyklinis autobusiukas išleidžia po pamokų parvežtus vaikus prie kelio, vedančio į miestelį, ir suskaičiavau, kad iš šešių ar septynių vaikų tik vienas buvo su atšvaitu. Todėl manau, kad apie atšvaitų būtinybę, apie saugų eismą daugiau turėtų būti aiškinama ir mokyklose“, – penktadienį Seime surengtoje akcijos „Būk matomas“ spaudos konferencijoje kalbėjo parlamentarė. 

Jau trečią kartą rengiama akcija pamažu sulaukia ir socialiai atsakingų įmonių dėmesio. „Remti projektą „Būk matomas“ svarbu ir dėl įmonės vertybių, ir dėl galimybės atlikti gerą ir išties naudingą darbą. Mūsų draudimo bendrovei itin svarbi jauniausia tautos dalis, kuri kurs šalies ateitį. Todėl žiūrime plačiau ir jaučiame atsakomybę juos saugoti visais mums galimais būdais, ne vien apdrausdami nuo įvairių nelaimingų atsitikimų, bet ir, kaip šiuo atveju, padėdami jiems būti labiau pastebimiems tamsiuoju paros metu. Pasipuošę atšvaitais vaikai atsiduria mažesnės rizikos nukentėti zonoje. Turime viltį, kad jie gali išmokyti naudotis šviesą skleidžiančiomis priemonėmis ir to dar nedarančius savo tėvus ar senelius“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo direktorė Katerina Pavlidi.

„Pirmiausia labai džiugu, kad tokia vaikų saugumo iniciatyva yra ne valstybinių institucijų ar stambiojo verslo sumanymas, o pačių piliečių inicijuotas socialinis projektas“, – pabrėžė akciją remiančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas. Pasak jo, niekas negali pasirūpinti žmogaus saugumu geriau nei jis pats. O tokios socialinės iniciatyvos, prieinančios kuo arčiau žmonių, paprastai jiems būna geriau suprantamos ir dažniausiai duoda labai gerų rezultatų. 

Pirmasis akcijos „Būk matomas“ renginys įvyko  lapkričio 16 d., Vilniaus pramogų ir laisvalaikio centre „Panorama“ – čia nuo 10 val. lipniaisiais atšvaitais nemokamai galėjo pasipuošti kiekvienas atėjęs vaikas. Vėliau akcijos pasiuntiniai pasieks net 50 mokyklų. Iš viso iki pavasario, kai pradės ilgėti dienos, atšvaitų lipdukais planuojama paženklinti 15 000 vaikų drabužių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius