Dabar populiaru
Publikuota: 2012 balandžio 6d. 11:33

Specialistai pataria, kaip apsisaugoti nuo pavasarinių virusų

Dauguma žmonių pavasarį skundžiasi imuninės sistemos susilpnėjimu. Rezultatas - dažnesnės nei įprastai įvairiausių virusų ir infekcijų atakos. Pasaulinės sveikatos dienos išvakarėse - ji minima balandžio 7 dieną - pabandykime išsiaiškinti, kaip sustiprinti savo organizmą.

Dauguma žmonių pavasarį skundžiasi imuninės sistemos susilpnėjimu. Rezultatas - dažnesnės nei įprastai įvairiausių virusų ir infekcijų atakos. Pasaulinės sveikatos dienos išvakarėse - ji minima balandžio 7 dieną - pabandykime išsiaiškinti, kaip sustiprinti savo organizmą.

Anot gydytojų, pirmuosius įspėjamuosius signalus, kad organizmas pavargęs, kad jam trūksta vitaminų ir mineralų, atpažinti gana lengva. Tuomet žmogus ne tik dažniau serga peršalimo ir kitomis infekcinėmis ligomis, bet dirbdamas greičiau pavargsta, jį kamuoja nuotaikų kaita, darosi vis sunkiau susikaupti, dažnas tampa dirglus, blogai miega, jaučia net lytinio potraukio sumažėjimą. Lyg to dar būtų maža, pradeda slinkti plaukai, sluoksniuotis ir lūžinėti nagai, odą nusėja spuogeliai.

Kokių medžiagų po žiemos trūksta labiausiai?

Kaip teigia vaistininkė Zita Janušauskienė, įtemptas šiuolaikinio žmogaus gyvenimo tempas - kai dauguma nuolat kur nors skuba, lekia, yra nuo galvos iki kojų užsivertę įvairiausiais rūpesčiais, ir dėl to neranda laiko ne tik poilsiui, bet net ir normaliam, visaverčiam maitinimuisi - turi savų pasekmių. Ankstyvą pavasarį organizmas kenčia nuo avitaminozės, imunitetas tampa nebe toks atsparus peršalimo ligoms, kitokiems sveikatos sutrikimams. Norint nesirgti, būti žvaliems ir energingiems, gerai jaustis, būtina organizmą aprūpinti vitaminais ir mikroelementais.

Kokių medžiagų po žiemos mums trūksta labiausiai? Vitaminai C, E ir A neutralizuoja laisvuosius radikalus, tokiu būdu palengvindami imuninės sistemos darbą. Vitamino C turi citrusiniai vaisiai, dauguma šviežių vaisių ir daržovių. Vitamino A gausu kukurūzuose, burokuose, morkose, moliūguose, vitamino E - kviečių daiguose, riešutuose, žalios spalvos daržovėse, augaliniuose aliejuose.

Vitaminas D stiprina imuninę sistema, saugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, yra reikalingas kaulams. Jo yra galvijų kepenyse, paukščių kepenėlėse, moliuskuose, riebiose žuvyse. Nemažai šio vitamino organizmas pasigamina pats, veikiamas saulės šviesos.

Vitaminas B1 palaiko nervų sistemos veiklą, teigiamai veikia medžiagų apykaitą. Šio vitamino yra kiaulienoje ir jautienoje, įvairiuose grūduose, riešutuose. Vitaminas B2 didina hemoglobino kiekį kraujyje. Jo yra kiaušiniuose, piene, žuvyje, šviežiose daržovėse.  Cinkas padeda gyti žaizdoms, atgauti jėgas, kaupti medžiagas imuninei gynybai. Pagrindinis cinko šaltinis - jūros gėrybės, mėsa, riešutai, sūris ir grūdiniai.

Selenas stabdo senėjimo procesus, leidžia išsaugoti žvalią nuotaiką ir sveiką imunitetą. Šiuo mikroelementu turtingos kepenys, jūros gėrybės, inkstai, neskaidytų grūdų duona, įvairūs grūdai. Kofermentas Q10 stiprina širdies raumenį, suteikia energijos ir yra puikus antioksidantas. Citrusiniai bioflavonoidai padeda išlaikyti sveiką imuninę sistemą, kartu gerina vitaminų įsisavinimą.

Stebuklingi bičių produktai

Vaistininkė Z. Janušauskienė atkreipia dėmesį, jog bičių produktus žmonės vertino nuo senų laikų. „Tiek bičių pienelis, tiek žiedadulkės, tiek pikis dėl ypatingos savo sudėties (juose itin gausu baltymų, aminorūgščių, lipidų, angliavandenių, riebalų rūgščių ir vitaminų) bei fiziologinio poveikio laikomi vienais geriausių biomoduliatorių mūsų geografinėje platumoje. Bičių produktai tonizuoja žmogaus organizmą, jį stiprina, taip pat skatina medžiagų apykaitą, mažina cholesterolio kiekį, gerina širdies darbą, lytinę funkciją, reguliuoja kraujo spaudimą, stiprina regėjimą, lengvina klimakso reiškinius, atitolina senatvę", - pasakoja vaistininkė.

Jei vis dėlto pajutote pirmuosius peršalimo simptomus...

Nedidelį karščiavimą, bendrą organizmo silpnumą vaistininkė Z. Janušauskienė pataria gydyti įvairiomis arbatomis: liepžiedžių, aviečių, čiobrelių, pasaldintomis medumi. „Sergant labai svarbu gerti kuo daugiau skysčių, daugiau ilsėtis, vėdinti ir drėkinti patalpas. Jei prasideda sloga, itin efektyvu paburkusią nosies gleivinę plauti jūros vandeniu, fiziologiniu druskos tirpalu. Slogai nepraeinant, padės vietinio poveikio purškalai arba lašai į nosį - tačiau juos vartoti reikėtų ne ilgiau nei 3-5 dienas. Skaudančiai gerklei padeda, sausą kosulį palengvina augalinės pastilės, atsikosėjimą skatina įvairūs sirupai, pavyzdžiui čiobrelių, svilarožių", - pasakoja vaistininkė.

Anot Z.Janušauskienės, atakuojant pavasariniams peršalimo virusams, organizmą ypač stiprina vitamino C, cinko ir ežiuolės mišinys. Jis priverčia žmogaus imunines ląsteles savo jėgomis kovoti su įvairiais ligų sukėlėjais. Imunitetą puikiai saugo žuvų taukai, kuriuose gausu vitaminų A, E ir D bei polinesočiųjų riebalų rūgščių, taip pat česnakas bei jo preparatai - pastarieji pasižymi antibakteriniu poveikiu.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt