TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Tarptautinis šokio festivalis AURA’22: Tamsioji jūros pusė

Įkrauk reporterio nuotrauka /
Šaltinis: 15min
0
A A

Norvegija visuomet siejama kaip šiaurietiško identiteto puoselėtoja, kurios kultūroje, taip pat ir mene, galima užčiuopti išskirtinio minimalizmo pėdsakus. Jau daugelį metų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje domimasi šiaurės šalių kultūra. Ypatingas susidomėjimas pastebimas kine, dailėje, literatūroje ir šokyje. Ne išimtis ir tarptautinis šokio festivalis AURA’22 į kurį atvyksta visame pasaulyje žinoma ir lietuvių publikos pamėgta norvegų choreografė Ingun Bjørnsgaard su šiuolaikiniu šokio spektakliu „Jūra“.

Norvegija visuomet siejama kaip šiaurietiško identiteto puoselėtoja, kurios kultūroje, taip pat ir mene, galima užčiuopti išskirtinio minimalizmo pėdsakus. Jau daugelį metų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje domimasi šiaurės šalių kultūra. Ypatingas susidomėjimas pastebimas kine, dailėje, literatūroje ir šokyje. Ne išimtis ir tarptautinis šokio festivalis AURA’22 į kurį atvyksta visame pasaulyje žinoma ir lietuvių publikos pamėgta norvegų choreografė Ingun Bjørnsgaard su šiuolaikiniu šokio spektakliu „Jūra“.

Norvegų dramaturgo Henriko Ibseno pjesės įkvėptame spektaklyje nagrinėjamas dvilypumas, neaiškus ilgesys, noras išnykti, nešvankumas ir visuotinis paviršutiniškumas. Choreografę visuomet domino moters, kaip mitinės būtybės, prototipas, kuris persipina su šiuolaikine moterimi. Autorę įkvėpė norvegų dramaturgo tamsioji ir gundanti jūros pusė - slepianti mistiką ir nežinią.

Choreografė su šokėjais praleido nemažai laiko skaitydami ir analizuodami H. Ibseno pjesę „Dama iš jūros“: „Ieškodami naujų šokio formų, per judesį bandėme dirbti su Ibseno tekstu. Kuomet jau turėjome užbaigtą spektaklį, supratau, kad pats šokis turi būti visiškai kitoks nei Ibseno drama. Nenorėjau tapti priklausoma nuo pastarojo dramaturgo, todėl stengiausi dirbti prie to, kas mane domina“ (Ingun Bjørnsgaard, 2012). Ingun Bjørnsgaard nenorėtų, kad žiūrovai ateitų iš anksto nusistatę ar pasiruošę giliai analizuoti spektaklį: „Geriau įsiklausykite į kompozitoriaus Geir Jenssen elektroninės muzikos garsus, atrinktus iš mus supančios aplinkos“ (Ingun Bjørnsgaard, 2012). 1992 metais įkūrė trupę „Ingun Bjørnsgaard Prosjekt". Kaip kviestinė choreografė, ji dirba kartu su Švedijos karališkuoju baletu, Malmės šokio teatru Skånes, Nacionaline Norvegijos šiuolaikinio šokio trupe Carte Blanche bei Oslo Nacionaliniu teatru ir baletu. Tarptautinis šokio festivalis „Aura’22“, INGUN BJØRNSGAARD PROSJEKT, „Jūra“, rugsėjo 30d., 18 val. Kauno kultūros centras Girstutis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt