„Norint, jog vaikas sėkmingai mokytųsi užsienio kalbos, visai nebūtina versti jo „kalti“ gramatikos. Paaiškėjo, kad reikia jį mokyti muzikos“. Juokai juokais, bet tiesos yra. Kaip tik dėl šios priežasties Estetinio lavinimo mokykloje, skirtoje 2-7 metų vaikams, tiek daug dėmesio skiriama muzikiniams žaidimams.
Muzikos pamokos vaikams iš tiesų lavina gražią ir taisyklingą kalbą. Tokios išvados priėjo Prancūzijos ir Portugalijos mokslininkai po bendrų tyrinėjimų, kurių rezultatai sudrebino visą mokslo pasaulį.
Muzikinis išsilavinimas turėtų būti ne papildomas, o privalomas, vienu balsu tvirtina kognityviniai psichologai.
Net devynis mėnesius mokslininkai stebėjo, kaip muzikos ir tapybos pamokos įtakoja vaikų vystymąsi. Eksperimente dalyvavo trisdešimt du 8-9 metų vaikai. Niekas iš jų iki tol nesimokė muzikos. Vaikus testavo neurologai, psichologai ir pedagogai. Testo tikslas buvo - nustatyti, kokie yra vaiko sugebėjimai skaitymui, kokia yra jo kalbos motorika, kokie elgesio ypatumai ir smegenų išsivystymas.
Tyrimo autoriams buvo iškelti tokie uždaviniai:
- Ar galima kalbėti apie įgimtus gabumus muzikai, ar tai daugiau lemia išsilavinimas.
- Ar muzikinis išsilavinimas pagerina smegenų darbą, konkrečiai skaitymo ir kalbos struktūros formavimo srityje.