Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

7 nuodėmės pagal geriausią šalies jaunąją komunikacijos dizainerę Gintarę Ribikauskaitę

7 nuodėmės pagal G.Ribikauskaitę
JDP nuotr. / 7 nuodėmės pagal G.Ribikauskaitę
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Geriausios šių metų jaunosios komunikacijos dizainerės vardą Gintarei Ribikauskaitei, Vilniaus dailės akademijos bakalaurei, pelnė spekuliatyvaus dizaino projektas „Nuodų pakuotės BECAUSE_OF“ (darbo vadovas – lekt. dokt. E.Kavarskas).

Pasak autorės, septynias mirtinas nuodėmes atspindinčios nuodų pakuotės yra provokacija, skatinanti kuriančius žmones susimąstyti apie darbo etikos ribas. Apie nenuodingą ribų paiešką kalbamės su pačia dizainere.

– Gintare, kodėl kūrėte spekuliatyvaus, o ne taikomojo dizaino projektą?

– Su taikomojo dizaino projektais buvau susidūrusi anksčiau. Norėjau, kad mano projektas būtų ne tik vizualiai patrauklus, tačiau siųstų ir intriguojančią žinutę.

– O kodėl ėmėtės būtent dizainerio darbo etikos problemos?

– Manau, kad ši problema yra aktuali ir iškyla visiems kūrėjams – tik vieniems anksčiau, o kitiems vėliau. Tikiuosi, kad ne tik aš pati, bet ir kiti sau atsakė į aktualius klausimus.

– Kokios istorinės asmenybės bei simboliai atspindi jūsų įvardytas nuodėmes?

– Pirmoji nuodėmė – puikybė ir Napoleonas. Pakuotėje dominuoja žalia spalva, nes jo kambario tapetai, kurie buvo užnuodyti ir buvo žali. Joje gausu simbolių, pavyzdžiui, Napoleono bitė, Triumfo arka ir, žinoma, imperatoriaus monograma „N“.

Antroji nuodėmė – godumas ir popiežius Alexander Borgia. Pasirinktos spalvos, potėpiai, mano nuomone, perteikia tuometinį popiežiaus gyvenimą.

Trečioji nuodėmė – tuštybė ir Elvis Presley. Jo simboliu pasirinktas erelis, kuris buvo ant daugelio dainininko sceninių kostiumų.

Ketvirtoji nuodėmė – apsirijimas ir Amy Winehouse. Iliustracijų stilistika yra piešta pagal dainininkės turėtas tatuiruotes. Taip pat, pakuotėje yra jos kūno piešinių interpretacijų.

Penktoji nuodėmė – geismas ir Giulia Tofana. Šio nuodo sudedamoji dalis – Belladonna, kuri ir yra pavaizduota ant šios pakuotės.

Šeštoji nuodėmė – kerštas ir Alexander Litvinenka. Šnipas, kuris buvo nunuodytas radioaktyviu nuodu – poloniu. Perteikti jo pavojingumą pasirinktas holograminis paviršius.

Septintoji nuodėmė – pavydas ir Catherine Medici. Šioje pakuotėje yra matoma modifikuota Catherine Medici monograma, o taip pat jos ir Jeanne d'Albret portretai.

– Kuri istorija jus labiausiai „užkabino“ ir kodėl?

– Kai pradėjau skaityti nuodijimo istorijas, tai negalėjau patikėti, kad jų buvo tiek daug ir tokių įdomių. Jei būčiau atkūrusi visas – jų būtų virš penkiasdešimt... Kadangi visoms nuodėmėms pradžioje buvo atrinkta po kelias istorines asmenybes ir nunuodijimo atvejus, tai likę septyni atvejai man vienodai intriguojantys ir įdomūs.

– Kokias technikas naudojote atskleisdama idėją?

– Visose pakuotėse stengiausi naudoti įvairiausias technikas, kurios kuo labiau atskleistų kiekvieną asmenybę: kompiuterinė linijinė grafika, tapyba, akvarelė, piešimas įvairiausiomis technikomis, koliažas ir t.t.

– Kokių komentarų esate sulaukusi šio projekto atžvilgiu?

– Visų pirma džiaugiuosi, kad jis nepaliko abejingų. Vieni su susidomėjimu klausinėjo, domėjosi, kiti žiūrėjo skeptiškiau. Tačiau visi komentarai padėjo man lengviau išgryninti idėją ir savo darbą.

– Kokiais apdovanojimais už savo darbus dar esate įvertinta?

– Šiais metais „Gero Dizaino 2016“ apdovanojimuose su kolegomis gavome keletą įvertinimų. Kartu su Edvardu Kavarsku likome pastebėti už namų kvapų pakuotes „Smells Like Spells“, o su Ingrida Kirkliauskaite – už rankines ir delnines „Happy Bag“.

– Kokie artimiausi jūsų karjeros planai?

– Toliau dirbti pakuočių dizaino studijoje „Etiquette“. Kol kas, daugiau nieko neplanuoju, nes geriausi dalykai ateina netikėtai. Nujaučiu, kad netrukus ir vėl įvyks kažkas gero.

– Jei ne paslaptis, kam išleisite 1000 € prizą?

– Manau, kad tai bus puiki pradžia dar nerealizuotiems, tačiau galvoje besisukantiems projektams.

Pagrindiniu ir publikos prizu įvertintą G.Ribikauskaitės bei 14 kitų konkurso nominantų darbus galima pamatyti „Jaunojo dizainerio prizo 2016“ parodoje, kuri iki liepos 23 d. veikia Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Konkursą „Jaunojo dizainerio prizas“ nuo 2011 m. kasmet organizuoja VDA Dizaino inovacijų centras.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą