Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lamų slėnio“ įkūrėja Algė Ramanauskienė: „Jeigu jau sugalvojot, tai ir kurkit. Dabar!”

Pernai startavusio internetinio žurnalo „Lamų slėnis“ (Llamas' valley) redaktorė Algė Ramanauskaitė sako, kad „Lamų slėnį“ kartu su vyru Eligijumi pradėjo leisti norėdami sukurti savo tobulą žurnalą. O žinių, kaip šį projektą vystyti, pora sėmėsi pradedančių verslų skatinimo programoje.
A.Ramanauskaitė.
A.Ramanauskaitė. / P.Stonis.
Temos: 1 Žiniasklaida

- Kas paskatino kurti būtent tokio pobūdžio internetinį žurnalą?  

- Gal skamba naivokai, bet pradėjome leisti „Lamų slėnį” norėdami sukurti savo tobulą žurnalą. Sukūrėme jį internete ne todėl, kad nemėgtume leisti savaitgalių su popieriniu žurnalu rankose. Priešingai, esame absoliučiai priklausomi nuo popierinių žurnalų, sunku suskaičiuoti, kiek jų kas mėnesį skaitome ar bent jau perverčiame. Tačiau internetiniai leidiniai turi daugybę kitų privalumų.

Beprotiškai smagu kurti žurnalą, kai tavęs neriboja puslapių skaičius, ir kai pradėjęs kurti naują numerį net neįsivaizduoji, kokio „storumo” jis bus. Prieš Kalėdas išleidome anglišką „Lamų slėnio” versiją „Llamas' valley”, nes norėjome, kad mus galėtų skaityti visame pasaulyje, o mes turėtume galimybę savo skaitytojams pasiūlyti daugiau nei tik lietuviškos temos. Šiuo metu didysis mūsų tikslas – sukurti unikalų interaktyvų žurnalą apie interjerą, meną, madą, maistą. Kokybiškų interaktyvių žurnalų kol kas pasaulyje nėra daug. O galimybės šioje srityje – neribotos.  

- Pirmasis jūsų žurnalo numeris pasirodė lygiai prieš metus. Taigi, kodėl nusprendėte dalyvauti pradedančių verslų skatinimo programoje su jau startavusiu projektu? 

- Praėjusį rudenį kreipėmės į programos „Startup Highway” kūrėjus, nes nusprendėme susirasti partnerių, kurie norėtų investuoti į interaktyvaus žurnalo kūrimą. Ieškojome žmonių, kuriems būtų įdomu prie unikalaus projekto prisidėti ne tik finansiškai, bet taip pat pasidalinti savo žiniomis, patirtimi. Nesame visažiniai. Sukūrėme produktą, tačiau tam, kad jis judėtų pirmyn, mums reikia investicijų. Pasiekėme ribą, kai naujos idėjos mums nebeleidžia ramiai miegoti, o mūsų biudžetas neleidžia tų idėjų įgyvendinti.  

- Ar programa buvo naudinga, gal pavyko gauti tokių patarimų, kurie leido visai kitaip pažiūrėti į „Lamų slėnio” projektą? 

- Atsakysiu „taip”, kai pasirašysime pirmąją sutartį su investuotojais! Iš tikrųjų tai buvo unikali patirtis ir trys vieni intensyviausių mano gyvenimo mėnesių. Labiausiai vertinu programos metu užsimezgusias naujas pažintis. Pati „Lamų slėnio” idėja per tuos tris mėnesius pakito nedaug. Užsispyrę laikėmės savo! Galbūt todėl, kad į programą atėjome su jau startavusiu projektu ir gerai žinodami, ko siekiame ir kur norime būti po dvejų trejų metų.  

- Pati turite sukaupusi didelę darbo žiniasklaidoje patirtį, ilgai buvai profesionali žurnalistė, redaktorė. Tavo vyras – grafikos dizaineris. Taigi, kokių naujų, abiems naudingų žinių įgijote programoje? 

- Pirmiausia, tai gavome gerą dozę optimizmo, kuris yra gyvybiškai svarbus pradedantiesiems. Iš pradžių gal kiek jautrokai reaguodavome į mentorių kritiką (tikrai ne visi tikėjo mūsų idėja), bet vėliau, priešingai, kuo labiau tave kritikuodavo, tuo labiau užvirdavo kraujas ir norėjosi įrodyti, kad mes galime daugiau. Bet, kaip jau sakiau, labiau už „Startup Highway” metu įgytas naujas žinias apie verslo vystymą vertinu ten įgytas pažintis su žmonėmis iš pačių įvairiausių sričių: finansų sektoriaus, reklamos verslo, leidybos, IT ar telekomunikacijų sferos. 

 - Ar po programos pabaigos greičiau vyksta „Lamų slėnio” plėtra? Gal pavyko pritraukti investuotojų? 

- Šiuo metu vyksta derybos su keliais investuotojais. Labai tikimės, kad jau greitai Lietuvai ir pasauliui galėsime pristatyti interaktyvų „Lamų slėnį”!  

- Koks yra dabartinis „Lamų slėnio” skaitytojų ratas? Ar jis plečiasi? 

- Pasirodžius angliškai žurnalo versijai, mūsų skaitytojų auditorija išaugo dvigubai ir auga su kiekvienu nauju numeriu. Šiandien maždaug pusė mūsų skaitytojų gyvena Lietuvoje, kita pusė išsibarsčiusi po pasaulį – nuo Skandinavijos šalių iki Didžiosios Britanijos, JAV ir Australijos. Apie 80 proc. mūsų auditorijos yra moterys, matyt, norint prisivilioti daugiau vyrų, teks į interaktyvią žurnalo versiją įtraukti rubriką apie ekstremalų sportą.

- Kaip manote, ar realu, kad internetinė žiniasklaida ilgainiui visai pakeis tradicinę? 

- Manau, kad artimiausią dešimtmetį tai nerealu. Tai dvi skirtingos sferos, abi savaip žavingos ir puikiai galinčios gyventi greta viena kitos.   

- Kokie būtų patarimai jauniems žmonėms, galvojantiems sukurti savo internetinį žurnalą? Apie ką reikėtų būtinai pagalvoti, ir ko reikėtų būtinai vengti? 

- Jeigu jau sugalvojot, tai ir kurkit. Dabar. Kitaip rytoj kas nors tai jau bus sukūręs..Suburkite stiprią komandą, gerai apsvarstykite, kokį turinį norite kurti, ir stenkitės tai daryti geriausiai iš visų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius