-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vilniuje viešinti geriausia Austrijos aktorė Margarethe Tiesel: „Visos moterys ieško daugiau nei sekso“

Išrinkta geriausia Austrijos aktore ir nominuota Europos kino apdovanojimų geriausios aktorės kategorijoje Margarethe Tiesel nuoširdžiai 15min.lt prisipažįsta nepakilusi į žvaigždes ir netrukus tai įrodo atviru ir nuoširdžiu pokalbiu. Apnuogintas ir drąsus sekso turistės vaidmuo režisieriaus Ulricho Seidlo filme „Rojus: meilė“ 54-erių artistę išgarsino tarptautinei publikai, o žiūrovės jai iki šiol dėkoja už sukurtą jų slaptas mintis bei lūkesčius atskleidusią heroję.
Margarethe Tiesel
Margarethe Tiesel / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Atvykusi į Vilnių festivalio „Kino pavasaris“ kvietimu, M.Tiesel interviu išvakarėse Lietuvos publikai pristatė atvirą režisieriaus Ulricho Seidlo trilogijos „Rojus“ dalį „Rojus: meilė“, pernai Kanų kino festivalyje apdovanotą Žiuri prizu. Prieš filmo peržiūrą šypsenos netaupanti aktorė pabrėžė, kad režisierius jai niekada nerodė scenarijaus ir suteikė plačias galimybes improvizuoti. Galbūt todėl jos sukurta pagyvenusi turistė Teresa, kuri Kenijoje išdrįsta ieškoti sekso ir meilės, atrodo tikra ir nesuvaidinta. Apvalių formų moteris, vaidindama su neprofesionaliais Afrikos aktoriais – tikrais paplūdimio vaikinais, iš tiesų pardavinėjančiais save, filme be baimės ryžosi apnuoginti ne tik kūną, bet ir sielą.

Margarethe Tiesel
Margarethe Tiesel

– Gavusi pasiūlymą dalyvauti aktorių atrankoje į šį filmą, sakėte net nežinojusi, ką reiškia „Sugar mama“ (pagyvenusi moteris, kuri už santykius su gerokai jaunesniu vyru teikia jam ir jo šeimai finansinę paramą – Aut. past.). Kaip šis vaidmuo išplėtė jūsų žinias apie sekso turizmą?

– Iš tiesų iki to laiko buvau girdėjusi, kad sekso turizmas egzistuoja Egipte ir Karibų salose, tačiau nežinojau, kad jis toks populiarus visoje Afrikoje. Kenijoje savo akimis pamačiau, kaip vietiniai paplūdimio vaikinai atkakliai siekia vyresnio amžiaus turisčių dėmesio. Už santykius su jaunais vyrais „Sugar mamos“ vėliau kas mėnesį jiems siunčia po 50 eurų, už kuriuos išgyvena ne tik jie patys, bet ir jų šeimos nariai.

– Nors šių, save parduodančių jaunų vyrų dėmesys – tik meilės iliuzija, jūs suprantate ir pateisinate „Sugar mamų“ elgesį?

Afrikoje aš pasijaučiau dešimt-dvidešimt metų jaunesnė. Europoje į tokio amžiaus moteris niekas nebekreipia dėmesio, o ten pasijunti vėl sugrįžusi į rinką.

– Taip. Kai nuvažiuoji į Afriką, vėl pasijunti patraukli. Aš pati ten pasijaučiau dešimt-dvidešimt metų jaunesnė, kai man išėjus iš viešbučio, vyrai ėmė švilpti ir visaip rodyti dėmesį. Europoje į tokio amžiaus moteris niekas nebekreipia dėmesio, o ten pasijunti vėl sugrįžusi į rinką.

Kai tau 60 ar 70 metų ir tu nuvyksti į Afriką, kur žmonės gyvena visiškai kitaip nei mes, tiesiog imi ir nusprendi: „Man nusispjaut – aš tai padarysiu!“ Galbūt tai ir naivu, bet visos moterys nori ne tik fizinių santykių, bet ir tikisi rasti tikrą meilę.

– Ėmėtės labai drąsaus vaidmens, kurį kurti reikėjo be scenarijaus ir su gausybe atvirų ir nuogų scenų – visiškai pasitikėjote režisieriumi U.Seidlu?

– Ulrichas Seidlas yra garsus ir gerbiamas Austrijos režisierius – būtų buvę kvaila atsisakyti galimybės su juo dirbti. Be to, turėjau daug laiko jį pažinti – iki filmavimo pradžios nuo pirmos atrankos praėjo ketveri metai, per kuriuos mes ne kartą kartu vakarieniavome ir kalbėjomės apie mano vaidmenį. Aš juo tikėjau ir pasitikėjau, jis mane užtikrino, kad man nereikės daryti nieko, ko nenorėsiu. Ir iš tiesų jis labai pagarbiai elgiasi su aktoriais, niekada nediktuoja sąlygų – tik pasako, ko norėtų, o tu tiesiog bandai pajusti ir vaidinti taip, kaip tau atrodo.

Margarethe Tiesel
Margarethe Tiesel

Jis stebi aktorius ir iš jų semiasi įkvėpimo, leisdamas mums būti savimi – tokio kūrybinio proceso man dar neteko patirti. Tarkime, scenų, kuriose aš šoku, jis nebuvo sugalvojęs, tačiau matydamas, kad aš mėgstu šokti, jis įtraukė ir šokį į šį filmą.

Ankstesniuose U.Seidlo filmuose nėra tiek daug humoro, kiek yra „Meilėje“. Tai aš ir mano būdo savybės lėmė, kad filmas toks išeitų, nes režisierius leido man būti savimi. Kita vertus, jei kam nors nepatinka filmas, tai tikriausiai nepatinku aš, nes jame labai daug manęs ir mano širdies. (Šypsosi)

Ir dar išduosiu – U.Seidlas yra labai mandagus ir žavus vyras, kas pavergia visas moteris. Tai tikriausiai yra jo paslaptis. (Juokiasi)

Kiek apsinuoginsi ir kiek daug sau leisi, turi spręsti pagal konkrečias aplinkybes – svarbiausia gerai jaustis tai darant. Filmuodamasi jaučiausi gerai, nors dabar, žiūrėdama filmą, savimi stebiuosi. 

– Jis jus įkvėpė ne tik filmuotis nuoga, bet ir leistis liečiama paplūdimio vaikinų – kas tikriausiai yra kitaip, nei savo darbą atliekančių aktorių?

– Kiek apsinuoginsi ir kiek daug sau leisi, turi spręsti pagal konkrečias aplinkybes – svarbiausia gerai jaustis tai darant. Filmuodamasi aš jaučiausi gerai ir jutau, kad taip reikia – nors dabar, žiūrėdama filmą, savimi stebiuosi. (Šypsosi) Nors vieną kartą ankstyvoje jaunystėje man jau teko apsinuoginti, vaidinant teatre, tačiau iš principo šis filmas man – pirmas kartas.

– Kokia buvo jūsų vyro – taip pat aktoriaus – reakcija, kai jis pamatė šį filmą? Per pristatymą juokais prisipažinote, kad tai buvo lyg kerštas jam už vaidmenis teatre su jaunomis aktorėmis?

– Aš iš tiesų labai pavydėdavau savo vyro, kai jis vaidindavo intymias scenas su jaunomis aktorėmis, o jis visada man aiškindavo, kad tokia jo profesija ir tai reikia vertinti profesionaliai. Dabar atėjo mano eilė jam pasakyti, kad aš esu profesionalė. (Juokiasi)

Jei rimtai, jis manimi labai didžiuojasi ir džiaugiasi šiuo vaidmeniu. Pradėjusi karjerą, netrukus susilaukiau vaikų ir turėjau sėdėti namuose, vėliau neturėjau daug darbo teatre ar kine, negalėjau sau leisti važinėti į Vokietijos teatrus, nes turėjau mamos pareigų. Dabar vaikai jau užaugo ir atėjo mano valanda.. (Juokiasi)

– Ar palaikote kokius nors ryšius su filme suvaidinusiais paplūdimio vaikinais?

– Tai sudėtinga, nes Afrikoje viskas paremta pinigais. Jei „Facebooke“ pasidomiu, kaip jie gyvena, iš karto sulaukiu prašymo padėti finansiškai. Nors aš jiems aiškinau, kad esu aktorė, ne „Sugar mama“, jie vis tiek man nuolat pasakojo liūdnas istorijas apie savo artimuosius, kuriems būtinai reikia pinigų. Sudėtinga atskirti, kurios istorijos yra tikros, o kurios – išgalvotos. Nors aš juos suprantu – jie neturi, kaip išgyventi, ir stengiasi bet kokiais būdais gauti pinigų.

Margarethe Tiesel
Margarethe Tiesel

– Sakėte, kad vietiniai, vaidinę filme, labai tuo didžiavosi – ar jie suprato kokiame filme filmavosi?

– Žmonės, kurie su mumis dirbo, žinojo, kad tai – rimtas filmas. Tačiau apylinkėse buvo pasklidę gandų, kad mes filmuojame pornografinį filmą su vaikais. Artėjant filmavimo pabaigai, mes labai bijojome, kad mūsų neapkaltintų nebūtais dalykais, todėl tekdavo į filmavimo vietas rinktis net paslapčia. (Šypteli)

Ir iš tiesų vyrai gali nusipirkti viską – jiems reikia tik sekso, už kurį jie sumoka prostitutėms, o moterims to neužtenka, joms reikia daugiau.

– Be sekso turizmo, šis filmas atidengia ir dar vieną skaudžią temą – vyresnio amžiaus moterų baimę prarasti patrauklumą ir jų nerealizuojamus poreikius.

– Šiame filme užfiksuota žinia, kad visi žmonės yra gražūs tokie, kokie yra. Ne viena vyresnio amžiaus moteris, priėjusi prie manęs, dėkojo už šį filmą. Prisimenu vieną vokietę, kuri man sakė: „Aš neturiu vyro, bet vis dar turiu poreikių, o manęs niekas nebegeidžia. Ką man daryti? Mes neturime bordelio moterims!“

Ir iš tiesų vyrai gali nusipirkti viską – jiems reikia tik sekso, už kurį jie sumoka prostitutėms, o moterims to neužtenka. Aš pati neįsivaizduoju, kad galėčiau tik užsiimti seksu be artimesnio santykio, ryšio, pokalbių. Visos moterys ieško daugiau.

– „Rojus: meilė“ taip pat yra lyg atkirtis jaunystės ir lieknumo kultui, kuris apėmęs Vakarų šalis?

– Taip. Man baisu, kiek jaunų merginų kenčia ir net miršta nuo anorekcijos, siekdamos atitikti kažkokius kvailus lieknumo standartus! Sutinku, kad apkūnumas taip pat nėra sveika – taip pat ir man, bet plintančios nuostatos, kokiu turi būti, kaip turi atrodyti – siaubingai veikia jaunų žmonių sąmonę.

Kovoti su tais grožio etalonais, visu tuo šlamštu, kuris atkeliauja iš Amerikos, yra labai sunku. Argi tie modeliai su kyšančiais kaulais yra gražu? Pasaulyje yra daugybė skirtingų žmonių, o dabar visi panašėja – atsiranda vienodos nosys, išpūstos krūtys, sunku pamatyti mano taip mėgstamą tarpelį tarp priekinių dantų. Visi individų skirtumai niveliuojami.

– O jūs pati nesukate galvos dėl savo figūros atitikimo tam tikriems standartams?

– Neslėpsiu, aš irgi nesu laisva, bet dažniausiai belieka tik nusispjauti. (Juokiasi)

– Šis vaidmuo jus padarė žinoma tarptautinei publikai ir atnešė jums garbingų apdovanojimų bei kritikų įvertinimų – kaip tą užklupusią laimę priimate?

– Aš tikrai nesitikėjau, kad šis filmas ir mano vaidmuo palies ir sujaudins tiek daug žmonių, moterų. Bet, nepaisant apdovanojimų, aš tvirtai stoviu ant žemės. (Šypsosi)

Parodžiusi savo 90-ies metų mamai šio filmo anonsą (viso filmo jai nerodžiau), paklausiau, ką ji galvoja, kad aš nusifilmavau tokiame filme. O ji pasakė: „Mano vaike, turi daryti tai, ką gauni.“ Ir tai tiesa. Aš nesu kažkokia žvaigždė, kuri gali aikštingai rinktis, ką vaidinti ir ko ne. Tačiau šis vaidmuo man tapo nuostabiausiu ir brangiausiu gyvenimo nuotykiu, kuriuo labai džiaugiuosi.

Margarethe Tiesel
Margarethe Tiesel

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius