Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2013 sausio 4d. 12:11

Holivudui piratavimas internete nebaisus – pernai pasiektas bilietų pardavimo rekordas

Kalifornija
Reuters/Scanpix nuotr. / Kalifornija
JAV kino teatrų pajamos iš bilietų pardavimų 2012 metais pasiekė naują istorinį rekordą – 10,8 mln. dolerių, 6,2 proc. viršydamos 2011 m. rodiklį. Iš kitų šalių rinkų duomenų nėra, tačiau neoficialūs duomenys rodo, kad paskutiniu metu šie rodikliai turėtų būti dar didesni.

Įdomu tai, kad viso to pavyko pasiekti nedidinant bilietų kainų, o parduodant didesnį kiekį bilietų. Per praėjusius metus amerikiečiai įsigijo 1,36 mlrd. bilietų, kurių vidutinė kaina buvo 21 litas.

Viena kino teatrų lankomumo didėjimo priežastimi tapo naujų filmų daugėjimas: 2012 m. kino teatrus pasiekė 655 ilgametražiai filmai, o tai irgi yra naujas Holivudo rekordas. Ekspertai įvardija ir psichologines priežastis: pavyzdžiui, keleto įdomių, tačiau skirtingų filmų pasirodymas kelias savaites iš eilės stimuliuoja žmones į kino teatrus vaikščioti kiekvieną savaitgalį.

Įtakos turi ir dar vienas veiksnys – daug efektyvesnės virusinės kampanijos internete, taip pat ir socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, filmo „The Hunger Games“ reklama buvo aktyviai  demonstruojama socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“, atidarytas „Youtube“ kanalas, „Tumblr“ tinklaraštis, išleistas „iPhone“ skirtas žaidimas, portale „Yahoo“ organizuota tiesioginė filmo premjeros transliacija. Viso to rezultatas – JAV teritorijoje filmas užėmė trečią vietą pagal surinktas pajamas iš bilietų pardavimų.

Statistika parodė, kad Holivudo studijų pajamos gali augti ir interneto amžiuje, nepaisant įvairių alternatyvių būdų gauti naujausius filmus bei „torrent“ tinklų populiarumą. Leidėjai gali sėkmingai išnaudoti internetą pajamų didinimui, pritraukdami žmones į kino teatrus, parduodami atributiką ir papildomas skaitmenines prekes.

Kai kurie tyrimai patvirtina, jog taip vadinamas „piratavimas“ visiškai neveikia kino teatrų lankomumo. Nors ši tendencija ir matoma paskutinius kelerius metus (tai rodo „New York Times“ pateiktas tyrimas), tačiau ją gali lemti ir kitos priežastys, pavyzdžiui, gerėjantys vidutinės namų garso technikos parametrai, televizorių įstrižainės didėjimas bei tų pačių namų kino teatrų plėtra.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

FaceIT.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

SEB verslo augimo programa

01:03:12
01:31:00

Susigrąžink gyvenimo spalvas

Video

00:29
25:23
11:25

Esports namai

Maistas

URBAN˙/

Grožio programa 360°