Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Paskutinė šeima“ – žvilgsnis į siurrealistinius paveikslus tapiusio menininko kasdienybę

Filmas „Paskutinė šeima“
Kino Pasaka archyvo nuotr. / Filmas „Paskutinė šeima“
Šaltinis: 15min
0
A A

Kaip nevalia spręsti apie knygą iš jos viršelio, taip ir apie dailininką nevertėtų susidaryti nuomonės pagal jo paveikslus.

Priešingai nei leistų spėti tamsias žmogau pasąmonės kerteles tyrinėjantys garsaus lenkų tapytojo Zdzisławo Beksińskio darbai, gyvenime jis buvo malonus, humoro jausmo nestokojantis žmogus, mėgęs klasikinę muziką ir paniškai bijojęs vorų.

Tokį dailininko portretą išvystame realiais faktais paremtame Jano P. Matuszyńskio darbe „Paskutinė šeima“ (Ostatnia rodzina, 2016). Filmas apima beveik tris menininko ir jo šeimos gyvenimo dešimtmečius – pradedant nuo 1977 m. atsikraustymo į ką tik iškilusį Varšuvos Služevo rajoną, kuriame dailininkas pragyveno iki pat savo tragiškos mirties ir kur sukūrė įsimintiniausius savo darbus.

VIDEO: Filmo „Paskutinė šeima“ anonsas (LT)

Zdzisławas Beksińskis niekada oficialiai nesimokė nei tapybos, nei fotografijos, tačiau per savo ilgą ir produktyvią karjerą išbandė jėgas įvairiose vizualinių menų sferose – nuo skulptūros iki grafikos meno.

Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławas Beksińskis tapo
Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławas Beksińskis tapo

Bet labiausiai šį įvairialypio talento kūrėją išgarsino apokaliptiški siurrealistiniai paveikslai, užburiantys savo niūria, seksualia, į sapnų pasaulį panardinančia estetika.

Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławo Beksińskio paveikslas
Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławo Beksińskio paveikslas

Didžioji Beksińskio darbų dalis neturi pavadinimų. Menininkas vengė suteikti savo paveikslams konkrečią simbolinę prasmę, niekada jų neaiškindavo ir neskatino žiūrovų įžvelgti juose užkoduotų metaforų. Nuo septintojo dešimtmečio dailininkas tapo ypač populiarus Lenkijoje, kiek vėliau jo darbai sulaukė nemažo susidomėjimo Prancūzijoje ir Japonijoje.

Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławo Beksińskio paveikslas
Kino Pasaka archyvo nuotr./Zdzisławo Beksińskio paveikslas

Beksińskio tapymo maniera dažnai lyginama su šveicarų dailininko H.R. Gigerio, pagal kurio paveikslus sukurtas legendinis „Svetimo“ (Alien, 1979) monstras, darbų stilistika. Lenkų dailininko gerbėjų tarpe yra garsusis meksikiečių filmų kūrėjas Guillermo del Toro. Magišku siaubo grožiu besižavinčio režisieriaus meno kolekcijoje yra ir Beksińskio paveikslų. „Jo darbuose skambančiame mirties alsavime gali išgirsti tylų gyvenimo ir meilės šnabždesį“, – poetiškai apie Beksińskio kūrybą atsiliepia Guillermo del Toro.

Išskirtinę dramą apie išskirtinį dailininką ir ne ką mažiau intriguojantį jo šeimos gyvenimą jau galima išvysti Lietuvos kino teatruose ir internetinėje platformoje.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą