Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 11d. 20:05

Trys filmų rekomendacijos savaitgaliui

Kadra iš filmų „Roma“, „The Hater“, „I'm Thinking of Ending Things“
Kadra iš filmų „Roma“, „The Hater“, „I'm Thinking of Ending Things“

Renkantis filmą savaitgalio vakarui, rekomendacijas pateikia 15min. Šįkart – trys dėmesio verti vaidybiniai filmai, kuriuos pasižiūrėti galite namų kino platformoje „Netflix“.

I’m Thinking of Ending Things

Nuo ko pradėti, rašant apie naujausią Charlie’io Kaufmano filmą „I’m Thinking of Ending Things“, kuris yra Iaino Reido romano ekranizacija? Kad ir nuo kur pradėsi, anksčiau ar vėliau tikriausiai pasiklysi. Toks tirštas, tiek intertekstų ir metanuorodų pasiūlantis, taip tradicinėms kino pasakojimo taisyklėms nepasiduodantis šis filmas, kad nesunku suprasti tiek tuos, kurie juo žavisi, tiek tuos, kurie po daugiau nei dvi valandas trunkančios peržiūros jaučiasi kaip po per ilgai užsitęsusios teorinės diskusijos – iš pradžių intrigavusios, pasitempti vertusios, bet laiku nesustojusios ir nuvažiavusios kiek per toli.

Apie ką šis filmas? Jo aprašymas sakytų, jog apie merginą, keliaujančią susipažinti su savo vaikino tėvais, tačiau Ch.Kaufmano filmai (tiek kaip režisieriaus, tiek kaip scenaristo) niekada nebūna apie tai, ką perskaitome anotacijose. „I’m Thinking of Ending Things“ turbūt yra apie nusitrynusią ribą tarp realybės ir fikcijos, apie gyvenimo absurdą, apie vienatvę, labiausiai kamuojančią tuomet, kai esi su kitais, apie nesudėliojamas gyvenimo dėliones. Arba apie dar kai ką.

VIDEO: Filmo „I'm Thinking of Ending Things“ anonsas

Kodėl jūs turėtumėte įsijungti šį filmą? Nes jame yra tokių jautrių, tokių keistų, tokių gražių scenų, jog dar kartą įsitikini, kad niekas geriau už Ch.Kaufmaną nesupranta, kaip sunku būti žmogumi tarp žmonių. Nes Ch.Kaufmanas turi viziją ir pakankamai drąsos ją įgyvendinti. Nes šis filmas yra iššūkis – pastangos, dėmesingumo, kantrybės ir empatijos reikalaujantis kūrinys, kuris jums atgal duos lygiai tiek, kiek į jį įdėsite.

The Hater

Tomaszas iš universiteto yra pašalinamas už plagiatą, o per vakarienę šeimos draugams, padedantiems su studijų finansine našta, ne tik to nepasako, bet ir jų bute „netyčiomis“ palieka įrašinėjantį telefoną, kad galėtų klausytis, apie ką bus kalbama vos jam užvėrus duris. Akivaizdu, jog mūsų personažo moralinis kompasas yra nusimušęs, ir ši iš „influencerių“ viešų atgailų atsiradusi bei mūsų kontekste prigijusi frazė kalbant apie „Heiterį“ yra naudojama neatsitiktinai – Tomaszas, įsidarbinęs piaro agentūroje, moralinį kompasą vis labiau numušinės ir viešojoje erdvėje, nebeatsiejamoje nuo virtualybės.

Lenkų režisierius Janas Komasa, Lietuvos žiūrovams jau pažįstamas iš filmo „Kristaus kūnas“, naujausiame savo filme dar kartą įrodo, jog moka kurti pritrenkiančius personažus ir jiems rasti ne ką mažiau pritrenkiančius aktorius.

VIDEO: Filmo „The Hater“ anonsas

Nesakau, jog daugiau nei dvi valandas trunkančiame trileryje kartkartėmis nesukirbės abejonė – gal meilės linija pasirodys silpnoka, o gal finalas pernelyg užtęstas ir per daug taškų ant i sudedantis. Tačiau sociopatiškas narcizas Tomaszas, suvaidintas Maciejaus Musialowskio, yra velniškai įdomus antagonistas: toks, kuris neleidžia nė sekundei atsitraukti nuo ekrano ir dėl to net priverčia jaustis kiek nejaukiai. J.Komasa šiuo filmu taikliai diagnozuoja ne tik savo personažų, bet ir juos stebinčiųjų ligas – nuo politkorektiškumo iki ksenofobijos, nuo social justice warrior sindromo iki patalogiško troškimo gyventi skandalo visuomenėje.

Roma

Režisierius Alfonso Cuarónas, „Romoje“ pasakodamas apie savo vaikystę ir nukeldamas žiūrovus į juodai baltą 8 deš. Meksiką, asmeninę istoriją pakylėja jei ne iki epo, tai bent iki savo laiką, jo politines ir socialines peripetijas įspūdingai įamžinančio kūrinio. Filmo, kurio kiekvienas kadras liudija – „Roma“ nori būti įrašyta į kino istoriją.

Tačiau nepaisant tarp eilučių perskaitomo ambicingo užmojo, čia ypatingai svarbios detalės – nuo raibuliuojančių balų iki dangų raižančių lėktuvų. Būtent jos iš pažiūros kasdieniškoje, užliūliuojančioje kasdienybėje išryškina disonansus, pabrėžia jungtis, iškelia už šio pasakojimo rėmų tarpstančius klausimus.

VIDEO: Filmo „Roma“ anonsas

A.Cuarónas kiekviena filmo apie savo pasiturinčią šeimą ir tarnaitę Kleo scena mums primena: kad ir kokios permainos bevyktų, kad ir kokie įsisenėję socialiniai konstruktai beveiktų, kad ir kokios asmeninės ir politinės bedugnės besivertų, „Auksiniu liūtu“ Venecijoje apdovanota „Roma“ iš esmės kalba apie vienintelį dalyką, apie kurį kalbėti verta – apie žmogiškumą. Ne garsiai deklaruojamą, bet kasdienį rūpestį kitu, kuris ir sujungia žmones. Šeimose, bendruomenėse, valstybėse.

Visą filmo recenziją skaitykite čia.

Komentarai
Temos: 2 Kinas „Netflix“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Aplinka produktyvumui

Video

11:42
10:55
10:05

Esports namai

URBAN˙/