-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 07 26

Trys populiariausios kino kompanijos sumažino rūkymo scenų skaičių savo filmuose

Trys filmų kompanijos labai ženkliai sumažino rūkymo scenų skaičių filmuose, skirtuose vaikams ir paaugliams, praneša nydailynews.com tinklalapis.
Marijos nuotrauka
Rūkymas žudo! / 15min skaitytojo nuotr.

Per pastaruosius penkerius metus šių kompanijų filmų scenos, kuriose buvo rūkoma, sumažėjo nuo 23 iki vienos per filmą, o daugelyje jauniems žmonėms skirtų filmų šios scenos buvo visiškai panaikintos. Kitos filmų kompanijos tokios pažangos nepadarė – rūkymo scenas jos sumažino nuo 18 iki 10 kartų per filmą.

Mokslininkai atskleidė, kad filmai daro labai didelę įtaką jauniems žmonėms, todėl juose propaguojamos rūkymo scenos gali paveikti jų apsisprendimą rūkyti ar ne.

„Kuo daugiau vaikai mato rūkymo scenų, tuo labiau jie tampa atviri tabakui ir galiausiai gali patys pradėti rūkyti“, – tvirtina Ursula Bauer, viena iš atlikto tyrimo autorių.

Sveikatos ekspertai ir gydytojai spaudė filmų gamybos industriją, kad būtų sumažintas rūkymo scenų skaičius filmuose. Jie žiūrėjo pačius populiariausius filmus ir skaičiavo, kiek juose yra scenų, kuriose aktoriai rūko, kramto tabaką, laiko pakelį cigarečių ar kitais būdais propaguoja vienokį ar kitokį tabako vartojimą.

Praėjusiais metais rūkymo scenų aptikta tik 45 proc. populiariausių filmų, tuo tarpu 2005 metais rūkymo scenų buvo net 67 proc. filmų, rodo naujausi tyrimai.

Studija, kuri koncentravosi ties jaunimui skirtais filmais, kreipė dėmesį į tris filmų kompanijas, kurios laikėsi rūkymo mažinimo politikos: „Time Warner“ („Warner Bros“), „Comcast“ („Universal“ ir „Focus Features“) ir „Walt Disney Company“ („Walt Disney Pictures, „Pixar“, „Buena Vista“).

Su rūkymu susijusios scenos per pastaruosius penkerius metus šiose kompanijose buvo sumažintos iki 96 proc., o daugelyje jaunimui skirtų filmų rūkymo scenų išvis nebuvo.

Kitose filmų kompanijose: „News Corp“ („20th Century Fox“ ir „Fox Searchlight“), „Sony“ („Sony Pictures“ ir „Columbia Pictures“) ir „Viacom“ („Paramount pictures“, „MTV Films“ ir „Marvel“) rūkymo scenos sumažėjo iki 42 proc. Tačiau daugiau nei 40 proc. jauniems žmonėms skirtų filmų vis dar propaguoja rūkymą.

„Mes manome, kad filmų kompanijoms sumažinti rūkymo scenų skaičių tikrai nėra didelis išbandymas. Filmai ir toliau bus labai populiarūs ir žmonės norės juos žiūrėti“, – teigia U.Bauer.

Tyrimo autoriai taip pat domėjosi, kokias mokesčių lengvatas ir nuolaidas valstijos suteikia, kad priviliotų daugiau filmų studijų. Paaiškėjo, kad 15 valstijų praėjusiais metais rėmė filmus, kuriuose buvo propaguojamas tabako vartojimas už maždaug 288 milijonus JAV dolerių.

„Mes manome, kad filmams, kuriuose propaguojamas rūkymas, neturėtų būti duodamas nė centas mokesčių mokėtojų pinigų“, – teigia atlikto tyrimo autorius Stanas Glatzas.

Tyrimą finansavo pelno nesiekiant „Legacy“ grupė, kurios tikslas – mažinti rūkymą visuomenėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius