Tiesiogiai
2022 11 05, 13:00

★★★☆☆ / „Pelenė, kuris ištraukė pats save“: Aušra Kaminskaitė recenzuoja „Edžio pabaigą“

Skaityti trisdešimtmečio prancūzų rašytojo Édouardo Louis istoriją nepaprastai malonu. Jo gyvenimas – tarsi Pelenės istorija, tik šimtąkart jautresnė, nes turtus ir pripažinimą jam atnešė ne laiminga pažintis su turtingu vyru, o jo paties talentas ir ryžtas, padėję ištrūkti iš meno kūrėjo raidai nepalankios toksiškos aplinkos.
Matas Sigliukas spektaklyje „Edžio pabaiga“
Matas Sigliukas spektaklyje „Edžio pabaiga“ / Eimanto Paulausko nuotr.

Autobiografiją per fikcijos prizmę autorius aprašė pirmajame savo romane „Edžio pabaiga“ prieš aštuonerius metus, būdamas vos 22-ejų. Šįmet Jaunimo teatre knygos inscenizaciją, papildytą Louis‘o biografijos faktais ir ištraukomis iš kitų kūrinių, pastatė režisierius Naubertas Jasinskas.

Laimė, kaip ir Pelenė, Edis galiausiai sutinka lemtingą žmogų.

Jo ir adaptacijos autoriaus ukrainiečio Maksymo Teteruko „Edžio pabaigoje“ pasakojama apie homoseksualų jaunuolį, namuose ir mokykloje išgyvenusį nuolatinį fizinį ar/ir psichologinį smurtą. Augdamas tarp žmonių, kuriems stigo išsilavinimo, bet pakako skausmingų traumų, Edis gyveno barnių, prakeiksmų, alkoholio ir cigarečių dūmų liūne. Kartais tokiems vaikams šviesos priebėga tampa mokykla ar bent vienas mokytojas, tačiau tik ne Edžiui, mokykloje patyrusiam vien patyčias (pravardžiuotas homoseksualu ir visais šio žodžio „sinonimais“), spjaudymus, smūgius. Laimė, kaip ir Pelenė, Edis galiausiai sutinka lemtingą žmogų (veikiau krikštamotę fėją nei su princą), pamatantį jame daugiau nei matė kiti ir atvedantį jį į naują aplinką. Čia jaunuolis galiausiai atsiveria ir atiduoda duoklę savo talentui. Vis dėlto, ilgainiui pamato, kad jo talentą šlovinusi ir puoselėjusi aplinka, lygiai kaip jo šeima, kelia atitinkamus reikalavimus.

Eimanto Paulausko nuotr./Matas Sigliukas, Viktorija Kuodytė, Jovita Jankelaitytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Edžio pabaiga“
Eimanto Paulausko nuotr./Matas Sigliukas, Viktorija Kuodytė, Jovita Jankelaitytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Edžio pabaiga“

Su poetiškai išreikšta žiauria istorija ir agresyvia leksika kontrastuoja švelni scenovaizdžio pastelė. Nedidelėje „Salės 99“ scenoje Sigita Šimkūnaitė įrengė minimalizmą mėgstančių turtuolių kambarį. Kairesnėje scenos dalyje imituojama prabangi, ilga, švari kampinė sofa. Priešais ją – baseino, o virš jos – didžiulės antikinės torso skulptūros detalės imitacija. Scenos gale – pakyla ir ekranas, dešinėje – laipteliai. Daugybė pakylų galėtų simbolizuoti nuolatinį herojaus judėjimą aukštyn ir žemyn, tačiau scenografija estetiška, todėl pakankama ir be papildomų prasmių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Į Knygų mugę atvykstantis psichologas Ch. André: „Nelaimės – gyvenimo nuomos mokestis, privalome jį mokėti nesinervindami“

Į Knygų mugę atvykstantis psichologas Ch. André: „Nelaimės – gyvenimo nuomos mokestis, privalome jį mokėti nesinervindami“

„Išvaikščioti gyvenimo pragarus, pakeliui į rojų“: poetui Sigitui Gedai – 80 Interviu

„Išvaikščioti gyvenimo pragarus, pakeliui į rojų“: poetui Sigitui Gedai – 80

Artėjant kurorto 770-ajam jubiliejui kviečia kurti „Haiku Palangai“

Artėjant kurorto 770-ajam jubiliejui kviečia kurti „Haiku Palangai“

„Netikiu, kad ta jūsų kariuomenė ką nors lemtų“: J.V.Žukas prabilo apie karčius A.Brazausko žodžius

„Netikiu, kad ta jūsų kariuomenė ką nors lemtų“: J.V.Žukas prabilo apie karčius A.Brazausko žodžius

Nobelio literatūros premijos laureato L.Pirandello nesibaigiančios tikrojo „aš“ paieškos

Nobelio literatūros premijos laureato L.Pirandello nesibaigiančios tikrojo „aš“ paieškos

Knygų autorė, lektorė V.Maksvytė – apie kinematografiškas knygas ir autentiškumo paieškas

Knygų autorė, lektorė V.Maksvytė – apie kinematografiškas knygas ir autentiškumo paieškas

Žmogus ar simbolis?: Juozo Lukšos-Daumanto ir jo mylimosios Nijolės Bražėnaitės laiškai

Žmogus ar simbolis?: Juozo Lukšos-Daumanto ir jo mylimosios Nijolės Bražėnaitės laiškai

V.Putino karai nuo Čečėnijos iki Ukrainos: kaip Rusija pasuko imperinio revanšizmo keliu

V.Putino karai nuo Čečėnijos iki Ukrainos: kaip Rusija pasuko imperinio revanšizmo keliu

Kuo jaunimą žavi autoritarinės ideologijos? Atsakymas slypi T.Strasserio knygoje „Banga”

Kuo jaunimą žavi autoritarinės ideologijos? Atsakymas slypi T.Strasserio knygoje „Banga”

Knygos meno konkurse – 113 leidinių

Knygos meno konkurse – 113 leidinių

Haruki Murakami išleis pirmą naują romaną per pastaruosius šešerius metus

Haruki Murakami išleis pirmą naują romaną per pastaruosius šešerius metus

Primena Kremliaus smogikus Ukrainoje: kaip veikė Trečiojo reicho iš kriminalinių nusikaltėlių suformuotos pajėgos

Primena Kremliaus smogikus Ukrainoje: kaip veikė Trečiojo reicho iš kriminalinių nusikaltėlių suformuotos pajėgos

Prezidentūros ir VSD koridoriai – naujoje „Kabineto 339“ autorių knygoje

Prezidentūros ir VSD koridoriai – naujoje „Kabineto 339“ autorių knygoje

Knygų mugėje „Kitos knygos“ pristatys „Kopos“ tęsinį, S.Žadano poeziją, naujus V.Kulvinskaitės apsakymus

Knygų mugėje „Kitos knygos“ pristatys „Kopos“ tęsinį, S.Žadano poeziją, naujus V.Kulvinskaitės apsakymus

9-ąjį gimtadienį švenčianti leidykla „Lapas“: apie Metų leidėjo apdovanojimą ir Knygų mugės naujienas

9-ąjį gimtadienį švenčianti leidykla „Lapas“: apie Metų leidėjo apdovanojimą ir Knygų mugės naujienas

50 miestų, 50 knygų: kelionės po pasaulį kartu su žinomų rašytojų kūriniais

50 miestų, 50 knygų: kelionės po pasaulį kartu su žinomų rašytojų kūriniais

„Bookswap“ pristato: Ignė Ale – keturių knygų autorė, netikinti įkvėpimu

„Bookswap“ pristato: Ignė Ale – keturių knygų autorė, netikinti įkvėpimu

Knygos apžvalga. Eglės Frank „Mirę irgi šoka“

Knygos apžvalga. Eglės Frank „Mirę irgi šoka“

Reklama
Iliuzionistas Rokas Bernatonis priima iššūkį: degalų taupymo magija