Festivalio „MfESt“ kūrybiniai darbai sparčiai juda finišo tiesiosios link. Pastarųjų dienų repeticijų maratoną jau penktadienį vainikuos renginio premjera, kur dienos šviesą išvys visiškai naujas reiškinys mūsų šalyje – lietuviški trumpametražiai miuziklai. Dirigentas Egidijus Miknius, bendradarbiaujantis su „MfESt“ organizatoriais ir kūrėjais, sutiko praskleisti festivalio užkulisių širmą ir atsakyti į svarbiausius klausimus, susijusius su šio renginio turiniu.
– Kaip „MfESt“ kūrėjams sekasi dėti paskutinius pasiruošimo festivaliui štrichus?
– Kūrybinių komandų nariai intensyviai ruošiasi premjerai. Jie visi – nepaprastai kūrybingi žmonės. Režisieriai, kompozitoriai ir atlikėjai – lyg vienas tvirtas kumštis, tarpusavyje puikiai vienas kitą supranta. Kūrėjų atsidavimas darbui – pavydėtinas, jie repetuoja dieną naktį. Trumpametražių miuziklų turinio paletė – labai įvairi, apimanti tiek esmines egiztencines problemas, tiek populiariosios šių dienų kultūros dilemas. Manau, kad festivalio premjera bus neeilinis įvykis, kokio niekada anksčiau nėra buvę.
– Trumpametražiuose miuzikluose – skirtingi muzikos stiliai. Kokie jie?
– Renginio dieną scena prisipildys muzikos garsų, primenančių klasikinį miuziklą. Bus repo skambesio. Festivalio svečiai trumpo metro miuzikluose išgirs ir elektroninės bei disko muzikos stiliaus sąskambius. Tačiau šiuose trumpo metro miuzikluose bus ne tik skirtingų muzikos stilių skambesio, bet taip pat ir pantomimos šokio elementų. Keletame iš jų dainuos ir choras, o viename iš šių muzikinių scenos veikalų veikėjas trumpam pakeis net dirigentą.
– Trumpo metro miuzikle „Viešbutis” skambės siurblio muzika?
– Taip, miuzikle iš tiesų bus girdima siurblio muzika. Šis miuziklas – išskirtinis tuo, kad siurblys bei jo garsai taps svarbiausiu elementu, užpildysiančiu miuziklo turinį. Atskleisiu paslaptį, siurblys padės miuziklo herojei viešbučio kambarinei išpildyti didžiausią svajonę gyvenime.
– Kokia Jūsų nuomonė apie festivalio „MfESt” sensaciją – repo miuziklą?
– Šiame miuzikle vyrauja įdomūs muzikiniai sprendimai, daug įvairių motyvų. Libreto tekstas (aut. past. žodinis miuziklo tekstas) atlikėjams taip pat – išskirtinis. Miuziklo meninio turinio išpildymas – labai stiprus. Kūrinių stilius panašus į Eminemo ar netgi į juodaodžių kuriamą ir atliekamą muziką. Šiuo atžvilgiu, lietuvių darbas tikrai nebus prastesnis. Dėl to labai džiaugiuosi.
– Kas Jums bendradarbiaujant su festivalio kūrėjų komanda yra nauja?
– Nauja, įdomi ir netikėta patirtis man yra pažintis su „MfESt” kompozitoriais bei jų muzika, sukurta miuziklams. Esu girdėjęs kompozitorių Sigito Mickio bei Tito Petrikio muzikos pavyzdžius. Prieš festivalį asmeniškai teko šiek tiek pažinti tik Joną Sakalauską (aut. past. vieno iš festivalio miuziklų muzikos autorius bei „MfESt” projekto meno vadovas). O kitų penkių trumpo metro miuziklų kompozitorių kūriniams diriguoju pirmą kartą.
– Kas, Jūsų nuomone, kalbant apie muzikinės dalies išpildymą kūrybinių komandų nariams vis dar sunkiausia?
– Sunkiausia į tokį trumpą laiką sudėti pradžią, vidurį ir pabaigą (aut. past. kiekvieno iš šešių trumpo metro miuziklų trukmė – apytiksliai 20 minučių). Išpildyti meninį miuziklų turinį, atskleisti kiekvieno iš jų prasmę, sutalpinant visa tai į maždaug dvi dešimtis minučių, – kriterijus, kurį turi įvykdyti visi kūrėjai: režisieriai, libreto autoriai, kompozitoriai, atlikėjai bei dirigentas su orkestru. Tai – didelis iššūkis.