Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 11 26

Muzikos įrašų pardavėjai: ištikimiausi muzikos gerbėjai vis dar renkasi kompaktines plokšteles

Ar pamenate, kada paskutinį kartą pirkote originalią kompaktinę muzikos plokštelę?
Kompaktinės plokštelės.
Kompaktinės plokštelės / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.
Temos: 1 Muzika

O kada draugų namuose teko matyti sukauptas didžiules kompaktinių plokštelių kolekcijas?

Netgi traškantis vinilas, atrodo, šiuo metu daug populiaresnis. Ir į jį vis dažniau atsigręžia jaunimas. Taigi, koks originalių „kompaktų“ likimas Lietuvoje?

Apie situaciją mūsų šalyje kalbėjomės su pora iš nedaugelio parduotuvių atstovų, vis dar besisukančių muzikos įrašų prekybos rate.

Pasak sostinės centre įsikūrusios muzikos įrašų parduotuvės „iMuzika“ atstovės Lauros Urbonaitės, daugumą jų parduotuvės klientų sudaro 40–50 metų išsilavinę, turintys nuomonę ir suformuotą skonį apie muzikos atlikėjus ir jų kūrybą, žmonės.

L. Urbonaitė paneigė ir iš anksto susidarytą nuomonę, kad jaunimas eina lengviausiu keliu ir muziką tiesiog parsisiunčia internetu: „Pastaruoju metu matome ir daugiau jaunų pirkėjų, kas mus itin džiugina ir verčia smulkiau domėtis pasaulinėmis muzikos naujovėmis. Sakykime, išleidus naują Justin Bieber albumą, sulaukėme daug daugiau jaunų žmonių dėmesio“, – pasakojo L. Urbonaitė.

L. Urbonaitė paklausta, kodėl žmonės vis dar perka kompaktines plokšteles, kai, atrodo, muziką „lengva ranka“ galima parsisiųti internetu, atsakė, kad visų pirma – tai geresnė kokybė.

„Be abejo, tikrieji gerbėjai visada norės turėti savo mėgstamo atlikėjo originalų muzikos ar dainų įrašą, kaupti asmeninę kolekciją, dalintis, keistis ja. Taip pat kiekvienas pirkėjas asmeniškai išreiškia pagarbą  atlikėjui, jo kūrybai.  Tai – tarsi įvertinimas, indėlis ir padėka“, – įsistikinusi ji.

 „iMuzika“ atstovė į muzikos įrašų verslą Lietuvoje žvelgia optimistiškai: „Kompaktinių plokštelių poreikį tikrai jaučiame, todėl nusprendėme plėstis į Kauną ir vienoje iš Laisvės alėjos „Coffee Inn“ kavinių atidarėme muzikos įrašų skyrių. Taip pat įrašais prekiaujame ir internete.

Žmonės vis dar nori turėti originalų įrašą, o ne failą kompiuteryje. Pirkėjai aktyviai domisi pasaulinėmis muzikos naujienomis, o mes bandome jų poreikius patenkinti. Tai tarsi knyga – ji yra vertinga būtent savo pradine natūrine išraiška, o ne besikeičiančiais lapais dabartiniuose kompiuteriuose, kad ir pačiuose mažiausiuose.“

Pilies gatvėje įsikūrusios alternatyvios muzikos įrašų parduotuvės „Dangus“ vadovas Ugnius Liogė ateities prognozuoti nedrįso, bet pasidžiaugė, kad nuo 2009 m. jaučia vis didėjantį poreikį įsigyti kompaktinę plokštelę. Pasak jo, susidomėjimas alternatyvia muzika yra, tačiau Lietuvoje trūksta platintojų.

U. Liogė sakė, kad didelę įrašų dalį eksportuoja į Japoniją – ten lietuviškas folkloras itin mėgstamas. „Ypač japonams patinka moteriškas vokalas. Į tai, žinoma, mes irgi atsisžvelgiam“, – teigė parduotuvės „Dangus“ vadovas. Anot U. Liogės, kompaktinė plokštelė tapo jau nebe muzikos šaltiniu, bet greičiau vertybe, autoriaus vizija, suvenyru, ištikimybės atlikėjui simboliu.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius