Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 03 16

Prof. „Kurak“ @ „Tamsta“

Gal išeitų taip apibrendinti penktadienio vakarą Vilniaus klube „Tamsta“ įvykusį Vyginto Kisevičiaus suburto kolektyvo „Kurak“ koncertą: ribos. Kova su ribomis. Išplaukusios ribos. Penktadienis – riba tarp šiokiadienių ir savaitgalio. Kovo penkioliktoji – lauke šalčio pančiai (beveik Sančo Pansa) ir apledijęs sniegas – užsitęsusi riba tarp žiemos ir pavasario. „Kurak“ – riba tarp (super)grupės ir projekto, tarp „sintetinės“ elektronikos ir gyvos muzikos. Koncertas – riba tarp išmokto kūrinio atlikimo ir akimirkos patirties.
Muzikinis projektas „Kurak“
Muzikinis projektas „Kurak“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Žmonės.lt koncerto apžvalgą skaitykite čia.

Penktadieninio koncerto pradžią ženklino vizuali riba: „Kurak“ užgrojo, kai publika dėl užtrauktos užuolaidos dar negalėjo jų matyti. Teatrališkas startas. Teatrališkumo įspūdį padidino ir tai, kad visi muzikantai – neskaitant poros smulkių detalių, pvz., kitų Donato Bielunskio marškinėlių – buvo apsirengę taip pat, kaip per „LRT Opus Ore“ koncertą.

VIDEO: Kurak | LRT Opus Ore

Planas vietoj atsitiktinumo, atkartojimas vietoj improvizacijos – apie tai kalba ir pats „Kurak“ lyderis Vygintas Kisevičius. Pirmenybė teikiama ne intuityviam akimirkos impulsui, o atidirbtam, kokybiškam jau sukurto kūrinio atlikimui. Įdomi koncepcija.

Jos įgyvendinti imasi žmogus su akademiniu muzikiniu išsilavinimu, didžiule prodiuserio ir atlikėjo patirtimi. Toks žmogus nepasirinks prastų muzikantų ar garso operatorių savo grupei. Ir vaisiai akivaizdūs: iš esmės nepriekaištingas grojimas ir turbūt geriausias įmanomas įgarsinimas (neskaitant pirmų kelių kūrinių, kai labai trūko vokalo). „Kurak“ yra profesionalai. Profai. Prof. „Kurak“.

Kalbant apie pačią muziką, dažniausiai girdime vieną motyvą, plėtojamą ir posmų, ir priedainių metu. Metamorfozės, kurias Vygintas paruošia tiems motyvams, yra sąlyginai kuklios. Toks yra „Kurak“ muzikos bruožas – jei moki džiaugtis smulkmenomis, mokėsi džiaugtis ir „Kurak“ muzika.

Visgi, jei klausiate manęs, man, kaip ir daugumai apie „Kurak“ jau rašiusių žmonių, norėtųsi daugiau įtampos ir dinamikos kūrinių viduje. Kažkokių bridge'ų, kelių melodijų sampynos. Todėl mano favoritai yra tie kūriniai, kurių vystymasis paremtas rimtesnėmis transformacijomis:

  1. „Burning Wood“ (vokalisto pareigas atlieka Markas Palubenka),
  2. „Barrage Shark“ („Notes EP“ jį įdainavo Domas Strupinskas, o koncerto metu – Markas).

Interviu Vygintas yra kalbėjęs apie harmoniją ir grožį, tai štai „Burning Wood“ – hipnotizuojantis harmonijos ir gėrio mišinys su nuostabiu, haunting finalu. O „Barrage Shark“ turi sunkią ir gaivią vidurinę dalį, kurios metu net keiksmažodis nuskamba. Retas aršios energijos proveržis!

Irmanto Gelūno nuotr./Kurak ir Eglė Sirvydytė
Irmanto Gelūno nuotr./„Kurak“ ir Eglė Sirvydytė

Užtat gan efektingas pasirodė sprendimas koncerto metu naudoti iš anksto įrašytus backus. Gyvai dainuojantis vokalistas „užlipa“ ant savo paties balso, įrašyto kitoje erdvėje ir kitu laiku. Fenomenologinis stebuklėlis: „čia ir dabar“ susijungia su „ten ir tada“.

Grįžtant prie profesionalumo. Mano supratimu, kažkas esmiškai koncertiško visgi išnyksta, kai susitelkiama į profesionalų kūrinių atidirbimą. Argi neišplaukia ribos tarp pačių koncertų? Kuo skirsis vienas koncertas nuo kito, jei ir viename, ir kitame viskas bus atliekama tobulai tvarkingai, pagal iš anksto numatytą planą? Ir atlikėjai dėvės tais pačiais drabužiais?

Argi nedingsta ryšys su publika, kurį, beje, ir taip komplikuoja anglakalbiai tekstai? Juk publikos buvimas muzikantų panosėje tarsi neturi jokios įtakos kūrinio atlikimui. Bent jau teoriškai to siekiama. Praktiškai tai, žinoma, nevisai įmanoma. Bet sausakimšame „Tamstos“ klube klausytojų minia galėjo pasijusti esanti kitoje tam tikros ribos pusėje nei patys „Kurak“.

Muzikinis projektas Kurak
Irmanto Gelūno nuotr./„Kurak“ ir Markas Palubenka

Kas skleidė gyvybę – tai vokalistai. Eglė Sirvydytė buvo santūriausia, Karolis Ramoška derino santūrumą ir taškymąsi, o Markas Palubenka, galima sakyti, išvis kūrė naują kūno kalbą. Gyvybę skleidė ir muzikantų veidai, karts nuo karto nušvisdavę šypsenomis, bet tai jau užmuzikinė gyvybė.

Užtat ir sakau: „Kurak“ dar neatrado idealios sau koncertų formos. Dar nerado būdų, kaip įpūsti gyvybės, kaip įtraukti gyvos čia ir dabar esančių žmonių energijos į savo pasirodymus. Nes jei ne dėl viso šito – kamgi daugiau reikalingi koncertai?

Mažiau ribų!

Irmanto Gelūno nuotr./Kurak ir Karolis Ramoaka
Irmanto Gelūno nuotr./„Kurak“ ir Karolis Ramoška
Irmanto Gelūno nuotr./Kurak koncerto akimirka
Irmanto Gelūno nuotr./„Kurak“ koncerto akimirka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius