Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vaido Vyšniausko debiutas „Žydėje“: mėgstu tokius stiprius vaidmenis

Solistas Vaidas Vyšniauskas
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Solistas Vaidas Vyšniauskas
Šaltinis: 15min
0
A A

„Su šiuo „Žydės“ pastatymu Lietuvos nacionalinė opera pasiekė muzikinį triumfą savo repertuare ir pats pastatymas yra pasaulinio lygio produkcija, kuri būtų laukiama tiek Berlyno ar Vienos teatruose“, – taip po J. Fr. Halevy operos „Žydė“ premjeros rašė B. Schalleris žurnale „Das Opernglas“. Jis buvo teisus – spektaklis iš tiesų ne tik tapo repertuaro puošmena, bet su didžiule sėkme buvo rodytas tarptautiniuose festivaliuose Vengrijoje ir Lenkijoje.

Sausio 21 d. LNOBT vėl kviečia į J. Fr. Halevy operą „Žydė“, šį kartą – su tenoru Vaidu Vyšniausku, debiutuojančiu pagrindiniame žydo Eleazaro vaidmenyje.

Solistas šį vieną sudėtingiausių tenoro vaidmenų ruošė dar 2004 m. prieš premjerą, dalyvavo dirigento Jono Aleksos perklausoje ir buvo atrinktas. Bet dėl tam tikrų aplinkybių negalėjo nuo pradžių dalyvauti režisieriaus repeticijose, tad vėliau įsijungti į pastatymą nebebuvo galimybės. Tačiau Eleazaro vaidmuo nepaliko solisto ir visai neseniai vėl netikėtai sugrįžo.

Po sėkmingo Don Chozė debiuto Arnaud Bernard‘o mūsų teatre pastatytoje „Karmen“, tas pats režisierius statė „Žydę“ Sankt Peterburgo Michailovo operos teatre. Jis ir pakvietė Vaidą Vyšniauską į savo „Žydės“ pastatymą kaip Neilo Shicoffo, vieno žymiausio Eleazaro vaidmens atlikėjų pasaulyje, dublerį. Solistas pasakoja: „Darbas tame spektaklyje buvo labai prasmingas ir daug ko išmokantis. O Eleazaro vaidmuo tapo dar artimesnis.“

„Žydė“ – unikali ir įvairialypė opera. Kuo ji artima Vaidui Vyšniauskui? „Man ši opera artima savo ideologinėmis prasmėmis, juk ji sprendžia bendras žmonijos problemas: pakantumo, tolerancijos kitaip mąstančiam, kitokių pažiūrų, kitokių įsitikinimų žmogui.“

Eleazaro vaidmuo labai sudėtingas, tačiau tuo pačiu dėkingas atlikėjui, nes jame labai  plati skalė ir charakteriui atskleisti, ir vokalui parodyti – nuo lyriškų ir švelnių jausmų, bendraujant su dukra, iki godumo pasireiškimo, dramatiškiausių keršto, neapykantos scenų su kardinolu... Tiek daug jausmų talpinama vieno asmenyje!

„Eleazaras – toli gražu nėra teigiamas personažas, bet tai nepaprastai žmogiškas, nelaimingas žmogus. Jo kerštas pražudo ir jį patį. Keršydamas kitam, kokią kainą sumoki už keršto saldumą? O jei kerštas kitam – kerštas sau pačiam? Labai vertinu G. Krämerio režisūrą, manau, kad jo „Žydė“ ir A. Minghellos „Madam Baterflai“ – geriausi LNOBT pastatymai, – tikino solistas. – Dabar, galėdamas palyginti du pastatymus – A. Bernard‘o ir G. Krämerio – galvoju, kad pačiam dainuoti man artimiau Sankt Peterburgo pastatyme. Tame pastatyme mažiau aštrių situacijų, nors irgi daug dramatizmo ir tragedijos. Tokia jau ta opera. G. Krämerio pastatyme mane labiausiai jaudina scena su kardinolu Bronji, kuomet, pačioje dramos kulminacijoje, prieš pat mirtį, Eleazaras atskleidžia savo baisiąją keršto paslaptį...“

V.Vyšniauskas šį vaidmenį laiko tiesiog fatališku.

„Juk įžengi į kažkokią šventą teritoriją, turi labai aiškiai atskleisti operos idėją, o tuo pačiu neperspausti, neužgauti kitų žmonių jausmų. O kitą vertus tai, apie ką kalba ši opera, gali atgimti bet kur bet kokia forma. Savo repertuare turiu ne vieną prancūzišką personažą – De grijė, Don Chozė, Hofmanas... Prancūziškai dainuoti gerokai sunkiau negu itališkai. Tačiau dramaturgiškai – Eleazaras man gera preliudija prieš Otelą, kur taip pat reikia daug ištvermės, daug vidinės jėgos. Mėgstu tokius stiprius vaidmenis“, – sakė solistas.

Kartu su V. Vyšniausku „Žydėje“ dainuos Sandra Janušaitė, Julija Stupnianek, Vytautas Bakula, Edmundas Seilius, Arūnas Malikėnas ir Tomas Tuskenis. Operą diriguos Martynas Staškus.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą