Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Dizainerė Renata Maldutienė kuria spalvų namus

„Spalvos yra tik įrankis“, - sako mados dizainerė, Vilniaus dailės akademijos kostiumo dizaino katedros docentė Renata Maldutienė. Spalvas ji pasirinko savo meno tyrimui, o jo rezultatus susirinkusieji galėjo pamatyti vakar vienoje iš VDA parodų salių „Titanikas“. Savo vizualius spalvinius objektus – kostiumus, nuotraukas ir paveikslus menininkė sudėjo į parodą „Spalvų namai“.
Parodos „Spalvų namai“ atidarymas
Parodos „Spalvų namai“ atidarymas / Martyno Ambrazo nuotr.

Daugybę metų spalvomis, jų sąveika ir įtaka mados bei kultūros istorijai besidominti menininkė Vilniaus dailės akademijos Kostiumo dizaino katedroje dėsto mados dizaino projektavimo, mados tendencijų numatymo strategijos, mados iliustracijos ir kostiumo istorijos disciplinas. Ji vadovauja baigiamiesiems studentų darbams, dalyvauja vertinimo komisijose, skaito viešas paskaitas apie madą, veda seminarus.

Martyno Ambrazo nuotr./Parodos „Spalvų namai“ atidarymas
Martyno Ambrazo nuotr./Parodos „Spalvų namai“ atidarymas

Renata Maldutienė sako, kad globalios madų tendencijos, taip pat ir spalvų prognozės, ne visiškai prigyja Lietuvos rinkoje. Dažniausiai spalvų prognozavimo procesas apsiriboja tuo, kad mados įmonėje dirbantys dizaineriai mėgina adaptuoti pasaulinių mados tendencijų agentūrų prognozes Lietuvos rinkai. Lokaliems prognozuotojams-dizaineriams dažnai trūksta žinių, metodų ir įrankių, kaip tai gerai padaryti. Tačiau Lietuvos mados ženklai, norėdami išlikti šiuolaikinėje mados rinkoje, privalo atlaikyti milžinišką konkurenciją, greitai keistis ir atsinaujinti. „Spalvos – tai pirmasis ir labai svarbus veiksnys mados industrijos planavime. Gera spalvų prognozė gali pagerinti mados ženklų situaciją be didelių finansinių resursų“, – įsitikinusi Vilniaus dailės akademijos dėstytoja.

Martyno Ambrazo nuotr./Renata Maldutienė
Martyno Ambrazo nuotr./Renata Maldutienė

Mados spalvų tyrimas, kurį ji atliko, kalba apie tai, kad šiuolaikiniam dizainui istorija daro daug didesnę įtaką nei galime įsivaizduoti, net jei istorijos ir neišmanome. Praeities įvykiai ir jų pasekmių energija gali nulemti dabartinius pasirinkimus netgi mados dizaine. „Spalvų tendencijos ir jų prognozavimas kaip savarankiškas fenomenas neegzistuoja, – ji teigia, – viskas aplinkui yra tampriai susiję: esame priklausomi nuo vienas kito pasirinkimų ir sprendimų. Mano spalvų tyrimas rodo, kad dabar Lietuvos mada yra transformacijos momente – būti ar nebūti. Jei kalbame apie Lietuvos ateities madą, tai reikia pasakyti, kad šiandienos momente jos tiesiog nėra. Tačiau tai nereiškia, kad negali būti – viskas priklauso nuo mūsų visų – dizainerių, industrijos ir pirkėjų sprendimų. Suprantu, kad skamba populistiškai, bet taip yra. Esame susiję tampriau nei manome. Panašiai kaip spalvų gama“.

VIDEO: Dizainerė Renata Maldutienė „Titaniko“ parodų salėse atidarė savo darbų parodą

Parodoje „Spalvų namai“ objektai yra sukomponuoti į tris sąlygines laiko erdves – praeitį, dabartį ir ateitį. „Parodos kūriniai man panašūs į muziką, bent aš ją tikrai girdžiu. Joje daug garsų-spalvų, o kartais ir tylos. Jei klaustumėte žanro, sakyčiau, kad tai – opera“, – taip savo parodos eksponatus apibūdina menininkė.

Spalvos ir garso santykį parodos atidaryme Renatai Maldutienei atskleisti padėjo šviesų dailininkas Arvydas Buinauskas ir muzikantas Saulius Petreikis. „Šviesos, spalvos, muzikos garsai, kūrėjų energija – viskas yra elektromagnetinės bangos, – teigia savo tyrimą parodoje pristačiusi menininkė. – Šviesa, garsu, spalvomis ir kostiumais mes bandome kurti visumą, suderinti bangas ir veikti kaip vienas organizmas. Visa tai ir yra bendrystė“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius