Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno F galerijoje – netradicinė latvių fotografija

R.Dritso kūryba yra gana paprasta, tačiau kartu – ir labai sudėtinga.
R.Dritso nuotr. / R.Dritso kūryba yra gana paprasta, tačiau kartu – ir labai sudėtinga.
Šaltinis: 15min
0
A A

Trečiadienį Žaliakalnio funikulieriaus F Galerijoje atidaroma konkurso „Kaunas Photo Star 2010“ laureato, fotografo iš Latvijos Romano Dritso darbų paroda. Atidarymo šventėje ketina dalyvauti ir pats autorius.

R.Dritso fotografijų serija „Įžanga“ („Auftakt“), pateikta konkursui „Kaunas Photo Star 2010“, paprasta, bet kartu ir sudėtinga. Lengvoji ir paprastoji dalis – nespalvota tradicinė fotografija, menanti senus gerus Tri-X juostelės laikus, kai turtingas juodas tonas buvo geros, ekspresyvios fotografijos koziris. Sudėtingumas prasideda tada, kai reikia apibūdinti tai, ką fotografas vaizduoja.

Nesivaiko blizgučių

Iš pirmo žvilgsnio, tai visai nesusiję siužetai: lėktuvas danguje, gatvės praeivis, mergina, apsivyniojusi rankšluosčiu galvą ir žiūrinti pro langą.

Tarp Latvijos ir Vokietijos gyvenantis fotografas išsiskiria iš daugelio savo bendraamžių uždaru gyvenimo ir fotografavimo būdu. Užuot vaikęsis blizgančiai nublukusių, madingų siužetų ir mimikavęs populiariosios kultūros ikonas, fotografas kreipia savo objektyvą į asmeninio gyvenimo emocines erdves – prisiminimus, nuotaikas, atšiaurumą, vienišumą, neužtikrintumą, artimus žmones, meilę.

Vaizdas pro internetinę kamerą

Užuot siekęs ryškumo, tikslumo, tipiško skaitmeninei fotografijai, autorius remiasi visais galimais netobulumais, siekdamas sušvelninti materialaus pasaulio svarbą.

Gilūs juodi tonai, stambus grūdėtumas, vinjetavimas, dalinis ryškumo nebuvimas ar kryptinis sujudinimas bei kitos vaizdinės išraiškos priemonės jauną fotografą priartina prie XX a. pabaigos emocinės fotografijos klasikų – prancūzo Bernaro Plossu ir italo Paolo Pelegrino, kuriems vietos, daiktai, supantys žmonės kūrė jų, kaip fotografijų modelių, emocinių būsenų gamas – nuo baimės iki ekstazės.

Naujausia R.Dritso serija „Portretai internetinėmis kameromis“ („Web Cam portraits“) – dar vienas autoriaus „nesiskaitymas“ su tiesioginės skaitmeninės fotografijos kokybinėmis galimybėmis. Jei kalbėtume rimtai – tai fotografijos ir interneto meno pavyzdys, kuomet portretai fotografuojami internetinėmis kameromis.

Čia taip pat solo partija atiduodama tamsiems tonams, neryškumui, paslaptingumui. Tiesa, grūdėtumo vietą čia užima ekrano pikseliai, kurie kasdien tampa vis svarbesne mūsų gyvenimo sudedamąja dalimi. Jie ne tik naikina analoginį asmenybių autentiškumą, bet ir palieka tikrų žmonių nuotaikas kurti technologijoms su skaitmeninių nesklandumų paklaidomis.

Šia portretų serija autorius tikrina hipotezę, ar internetinės technologijos reiškia tradicinės fotografijos pabaigą, ar atveria naujas meninių paieškų sritis.

Kas? Latvijos fotografo Romano Dritso darbų paroda
Kur? F Galerija (Aušros g. 6, Kaunas)
Kada? Paroda veiks iki gegužės 24 d.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Fotografija