Dabar populiaru
Publikuota: 2015 balandžio 14d. 15:45

Ketvirtą kartą startuoja šokio festivalis „Shock academia“

Plakatas
„Shock Academia“ nuotr. / Plakatas

Jau ketvirtą kartą Vilniuje vyks Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) Meno vadybos studentų organizuojamas šokio festivalis „Shock academia“. Nenumaldomai artėjant šių metų jaunųjų kūrėjų šokio šventei, nusprendėme pakalbinti renginio organizacinės dalies vadovę, festivalio direktorę bei LMTA ketvirtakursę Mildą Verkytę.

– Milda, įdomu būtų daugiau išgirsti apie Meno vadybos studijas Muzikos teatro akademijoje ir tavo kelią šių studijų pasirinkimo link.

– LMTA Meno vadybos studijos turi dvi skirtingas specializacijas – Scenos menų vadybos (apima teatrą bei muziką) ir Kino vadybos. Studijos yra praktinio pobūdžio – paskaitų nedaug, tačiau beveik kiekvienai jų paskirta daug savarankiško darbo valandų, todėl veikos nestinga – galima prisidėti prie įvairių akademijoje vykdomų projektų. Tiek teatro bei muzikos, tiek kino vadybos studentai turi galimybę prisidėti prie akademijos mastu ar už jos ribų organizuojamų projektų, kuriuose per glaudų bendradarbiavimą su režisieriais, atlikėjais bei kitais kūrybinės ar organizacinės komandos nariais kaupiamos žinios, auginami praktiniai įgūdžiai,  plečiamas akiratis.

Meno vadyba nebuvo mano pirmasis studijų pasirinkimas – pradžioje stojau į taikomąją matematiką. Matematika visad buvo mano šeimos stichija, tad noras studijuoti ką nors, susijusio su tiksliaisiais mokslais, gimė anksti. Visgi po metų matematikos studijų supratau, kad man reikalingas kūrybiškumas. Ieškodama, kur stoti, aptikau LMTA meno vadybos studijų programą ir supratau, kad tai turėtų būti kažkas naujo ir įdomaus – juk menininkų šeimoje neturiu. Gal ir skambės šiek tiek juokingai, bet manau, jog pasirinkimas stoti į akademiją buvo puikus gyvenimo sprendimas.

„Shock Academia“ nuotr./Milda Verkytė
„Shock Academia“ nuotr./Milda Verkytė

Studijų metu sutikau dėstytojus, kurie yra savo srities profesionalai, sukaupę  ilgametę darbo patirtį rinkodaros, vadybos,  prodiusavimo, vadovavimo srityse. Su jais būdavo malonu diskutuoti, o pedagogų nuomonė man visad atrodė patikima, tad nuolat rasdavau į ką lygiuotis. Kaip ir kiekvienose studijose, šiose galima rasti minusų, nuolat jutau, kad norintys ir bandantys tai keisti yra girdimi. 

Savo studijų laikotarpiu buvau su „Erasmus“ programa išvykusi į  Portugaliją (Escola Superior Artistica do Porto/ Porto meno mokyklą), atlikau praktiką Estijos valstybiniame teatre „Vanemuine“ Tartu mieste. Mainų programų galimybės meno vadybos studentams LMTA – puikios, nesunku susirasti užsienio universitetus kuriuose galima studijuoti ar įmones kuriose galima atlikti kelių mėnesių praktiką.

„Shock Academia“ nuotr./LMTA bakalauro vaidybos (choreografijos) bakalauro studentai
„Shock Academia“ nuotr./LMTA bakalauro vaidybos (choreografijos) bakalauro studentai

Taip pat, prisidėjau prie kelių didelių tarptautinių ir vietinių akademijos vykdomų projektų bei kino filmų, tad pajutau, kokia yra kino ir teatro vadybos specifika. Norintys studijų metu padirbėti visose trijose srityse (teatras, kinas, muzika) tam tikrai turi galimybę. Šiemet organizuoju tarptautinį studentų šiuolaikinio šokio festivalį „Shock academia“, kuris yra ir mano baigiamasis studijų darbas.

Meno vadybos katedros vedėjo A.Juškio iniciatyva festivalio organizacinį procesą sujungėme su I kurso studentų Projektų valdymo paskaita, tad turiu puikią komandą, galinčią jau pirmaisiais studijų metais įsijungti į tikrą projektą. Įgijau galimybę mokytis ir patikrinti jau įsisavintas žinias bei išbandyti naują dalinimosi su kitais vaidmenį.

Galiausiai savo studijas apibrėžčiau kaip tokias, kurių  tinklelis leidžia susipažinti su vadybos ir pasirinktos meno specializacijos (teatro, kino, muzikos) istorija, moko kūrybiškai mąstyti, suprasti vadybos ir meno vadybos skirtumus, išvysti, kaip gimsta filmai, spektakliai, koncertai ir festivaliai, atrasti kolegų ir megzti naudingas pažintis. Iniciatyviam žmogui šios studijos gali būti puiki galimybė būsimai karjerai.

– Paminėjai savo studijų finišą – direktorės pareigas ketvirtajame studentų šiuolaikinio šokio festivalyje „Shock academia“. Papasakok plačiau apie patį festivalį.

– Prie „Shock Academia“ festivalio prisidedu jau antrą kartą. 2013 metais padėjau festivalio direktorei LMTA magistrantei Rimai Narbuntaitei. Jau tada nutariau, kad noriu, kad festivalis būtų mano bakalauro darbas ir kūriau idėjas, kaip jį auginti.

Šių metų festivalio tema „Black and white“ pasirinkta galvojant apie šokio studentų darbus, jų skirtingas ir „šokinėjančias“ idėjas, kurios per visus mokslų metus persipina su daug priešingybių, kol tampa kažkuo realiu. Būtent baigiamuosius studentų pasirodymus ir rodysime festivalyje. Pasirodysiantys LMTA studentai: magistrantai Agnietė Lisičkinaitė su savo grynojo šokio spektakliu ƒ„Fabrikas“ ir Mantas Černeckas su „Mobius day“, LMTA choreografijos bakalauro absolventai, kviesiantys žiūrovus išvysti etiudų vakarą. Pasirodys ir svečiai iš Klaipėdos universiteto, Vilniaus kolegijos.

Naujiena – šokio filmų diena, apie kurią galvojau nuo pat 2013 metų festivalio. Supažindinsime ne tik su šokio teatru, bet ir su šokio kinu, kuris dažnam žiūrovui nėra itin pažįstamas žanras. Kino dieną bus galimybė išvysti Gretos Grinevičiūtės šokio filmą „Jei manęs išvis nėra“ ir kitus Lietuvių ar užsienio kūrėjų darbus.

„Shock Academia“ nuotr./Vilniaus kolegijos studentai. Šokio spektaklis _XXX_
„Shock Academia“ nuotr./Vilniaus kolegijos studentai. Šokio spektaklis _XXX_

Labai laukiu festivalio, nes bus svečių iš Vokietijos, Prancūzijos, Turkijos ir Latvijos. Visada įdomu pamatyti kitų šalių pasirodymus. Man šokio kalba – tai sielos ir kūno kalbos mišinys. Manau, jog žmonės, užaugę skirtingose aplinkose, šią kalbą reiškia skirtingai. Pagal šokių stilistikas buvo pasirinktos ir erdvės, kuriose vyks pasirodymai.

Festivalio namais Šokio teatre, Menų spaustuvei ir LMTA Sluškų rūmuose, kino salėje. „Judėsime“ nuo klasikinių ir neo klasikinių pasirodymų iki šiuolaikiškiausių šokio sprendimų. Manau, festivalis bus įdomus ir kokybiškas, ar bent jau stengiuosi ir noriu, kad jis toks būtų. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Festivalio „SHOCK academia“ pristatymas
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Festivalio „SHOCK academia“ pristatymas

– Kodėl būtent šiuolaikinio šokio festivalis? Ar šokis yra jus  labiausiai žavinti meno forma?

– Jau nuo pirmo kurso domiuosi šokio teatru – tiek lietuvių choreografais, tiek užsienio kūrėjais. Šioje meno formoje vis atrandu ką nors naujo ir įdomaus. Šokis yra kalba atvira visiems – ji tarptautinė.

Manau, šokis yra mažiausiai vaidybos turinti teatro forma. Man jis – asmeninis jausmas ir išgyvenimai. Labiausiai domiuosi ne šokio atlikimo technika (nors ir ji yra svarbi), bet ir tuo, ką bei kodėl atlikėjas nori pasakyti žiūrovui. Kiekvienam šokėjui yra svarbu pažinti savo kūną, suprasti, kaip būtent jis išgyvena vienus ar kitus jausmus. Juk žodžiais daug lengviau meluoti nei kūnu. 

Taigi, taip – šokis yra viena labiausiai mane žavinčių meno formų.  Ji – kviečianti pažinti ir suprasti. Pabaigai, šokį apibūdinčiau kaip intymią ir labai asmenišką istorijos pasakojimo formą. Būtent todėl labiausiai norėčiau labiausiai dirbti su šokio teatru ar šokio teatro projektais. 

Daugiau informacijos apie renginį čia ir socialiniame tinkle FACEBOOK.  

„Shock Academia“ nuotr./Vilniaus kolegijos studentai. Šokio spektaklis _XXX_
„Shock Academia“ nuotr./Vilniaus kolegijos studentai. Šokio spektaklis _XXX_
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės