Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Lietuviai laisvalaikį kultūros objektuose leidžia rečiau nei kaimynai

Bent kartą per metus kultūrinius objektus, t.y., muziejus, meno galerijas ar architektūrinius paminklus, aplanko maždaug pusė Europos Sąjungos (ES) gyventojų. Eurostato duomenimis, Lietuvoje tokiems objektams dėmesio skiria apie trečdalis gyventojų, tuo metu Estijoje ir Latvijoje – apie 44 proc.
Dainiaus Labučio fotopaveikslų parodos atidarymas
Dainiaus Labučio fotopaveikslų parodos atidarymas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Labiausiai kultūra domisi šiaurėje gyvenantys ES piliečiai. Daugiausia iš jų yra Švedijoje – 67 procentai. Nedaug atsilieka ir kitos skandinavų šalys – Danija ir Suomija. Šiek tiek daugiau nei pusė gyventojų kultūrinius objektus aplanko ir Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje bei Čekijoje.

Labiausiai nuo kultūros nutolusiomis šalimis galima laikyti Bulgariją, kurios rodiklis tėra vos 14,6 procento. Kultūriniuose objektuose nedažnai lankosi ir graikai, rumunai bei kroatai.

Lietuva taip pat nepasižymi dideliu susidomėjimu kultūriniais objektais, nes patenka tarp mažiausiai juos lankančių valstybių Europoje. Lietuvoje kultūrinius objektus kartą per metus aplanko apie trečdalis gyventojų. Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje šis rodiklis yra gerokai aukštesnis – arti 50 procentų gyventojų.

Lyginant pokyčius, įvykusius per pastarąjį dešimtmetį, daugiausiai išaugo Olandijos piliečių domėjimasis kultūriniu paveldu – apie 12 procentų. Taip pat padidėjo ir Maltoje, Estijoje, Prancūzijoje. O gerokai sumažėjo Slovakijoje, Ispanijoje ir Vokietijoje. Lietuvoje šis rodiklis padidėjo 1,2 proc.

Didžioji dalis žmonių, besilankančių kultūros objektuose, yra nuo 16 iki 34 metų amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius