TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Menų spaustuvėje pristatomas audiovizualinis projektas „Balsas yra gausmas“

Videomenininkas Rimas Sakalauskas ir kompozitorius Mykolas Natalevičius
Asmeninio archyvo nuotr. / Videomenininkas Rimas Sakalauskas ir kompozitorius Mykolas Natalevičius
Šaltinis: 15min
0
A A

Audiovizualinis sumanymas „Balsas yra gausmas“ – tai elektroninio gausmo (drone) ir trijų dimensijų projektavimo nustatytose ribose (3D mapping) junginys, kurį balandžio 29 d., sekmadienį, 19 val. pristatys du menininkai – kompozitorius Mykolas Natalevičius ir videomenininkas Rimas Sakalauskas. Prieš tris metus bendradarbiavę kuriant postindustrinį videodarbą „Sinchronizacija“, veržliai migravusį po pasaulio festivalius ir gavusį keliolika tarptautinių apdovanojimų, šį kartą re(n)ginio iniciatoriai Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristatys naują projektą, sudarytą iš specialiai salės interjerui pritaikytų 3D efektų, kanalizacijos tėkmių ir kanalizuojamų substancijų videoprojekcijų bei vamzdynų gaudesio, išgauto neatpažįstamai keičiant žmogaus balsą.

2009 m. bendradarbiauti pradėję menininkai sukūrė postsovietinės, postindustrinės vaizduotės įkvėptą audiovizualinį projektą „Sinchronizacija“, Lietuvoje netrukus pripažintą geriausiu studento darbu ir pelniusiu „Sidabrinės gervės“ apdovanojimą. Kūrinys nedelsiant atsidūrė ir tarptautinės meno bendruomenės dėmesio centre: apie 70 skirtingų parodų ir festivalių (nuo Vilniaus, Rygos ir Talino iki Niujorko, Brazilijos ir Seulo) jį įtraukė į savo programas, o keliolika jų „Sinchronizacijai“ paskyrė pagrindinius prizus. Pirmo bendro projekto sėkmės inspiruoti, Rimas Sakalauskas ir Mykolas Natalevičius ryžosi pristatyti antrą darbą „Balsas yra gausmas“, kurį galima traktuoti kaip kontrolinį ateities projekto „RE: industrializacija“ eksperimentą.

Nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ organizuojamo projekto atspirties taškas – žmogaus balsas, jo garso „molekulės“, kurios jungiasi, telkiasi, moduliuoja ir tampa gausmu, besikaupiančiu statiniu krūviu. Kompozicinių Mykolo Natalevičiaus manipuliacijų metu balsas transformuotas į urbanistinį dūzgesį, tuščių infrastruktūros įrenginių ertmių ar didelių atvirų industrinių plotų ūžesį arba tai, ką prancūzų filosofas Gilles’is Deleuze’as pavadintų „bet-kokių-erdvių“ garsu, eksperimentinės elektronikos entuziastai – drone muzika, o patys menininkai – vamzdžio gausmu.

Pagautas industrinio gausmo sukeliamų vizijų, videomenininkas Rimas Sakalauskas sukūrė savitą vizualinę išraišką. Jo videoprojekcijose nužymėtos įsivaizduojamos kanalizacijos tėkmių diagramos, hidrauliniai srautai, įvairiarūšis vamzdynais judantis turinys: nuo gėlo vandens iki ekskrementų, ir skirtingi jų maišymosi pavidalai. Kita vertus, vienas svarbiausių menininko tikslų čia buvo individualiai išbandyti šviežią „3D mapping“ techniką, su kuria pirmą kartą susidūrė dirbdamas „Gluk Media“ komandoje, sukūrusioje projekciją „Stebuklingos Kalėdos”, specialiai paruoštą Vilniaus Arkikatedros Bazilikos šoninei sienai. Šį kartą 3D efektus Rimas Sakalauskas pritaikys Menų spaustuvės Kišeninės salės erdvei.

Įėjimas į audiovizualinio projekto „Balsas yra gausmas“ pristatymą laisvas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Sužinokite daugiau