Dabar populiaru
Publikuota: 2014 gegužės 7d. 12:21

Trečiadienį Vilniuje atidaroma paroda „Inversija. Blogos gėrybės“

Ieva Martinaityte-Mediodia. Plazminės liekanos
Ievos Martinaitytės nuotr. / Ieva Martinaityte-Mediodia. Plazminės liekanos

Trečiadienį 18 val. Jono Meko vizualiųjų menų centre Vilniuje bus atidaryta paroda „Inversija. Blogos gėrybės“. 1992 m. dvylika Kęstučio Zapkaus studentų surengė parodą Geros blogybės – pirmąją konceptualaus tarpdisciplininio meno manifestaciją Šiuolaikinio meno centre. Po 22 metų šalia ankstyvųjų eksponuojami naujausi menininkų darbai apverčia perspektyvą ir leidžia pažvelgti į tuometinius eksperimentus pro šiandienos prizmę.

Kaip išeities taškas pasirinkta pirmoji paroda ir jos dalyviai, tuo metu pasivadinę Vilniaus dvylika: Aidas Bareikis, Patricija Jurkšaitytė, Leila Kasputienė, Žilvinas Kempinas, Saulius Kruopis, Giedrė Lilienė, Julius Ludavičius, Ieva Martinaitytė-Mediodia, Saulius Mažylis, Audrius Šumskas, Gintautas Vaičys, Raimondas Žilys. Jų parodos pavadinimas vėliau virto grupės vardu, o po Gerų blogybių vėliava eksponavosi ir kiti menininkai (1992 m. Advento puokštėje ŠMC – Deimantas Narkevičius, 1995 m. Banginio pilve dalyvavo Artūras Raila ir Evaldas Jansas).

Darbai surinkti iš įvairiausių vietų – sodo namelio, rūsio, mamos dirbtuvės, sesers namų. Instaliacijos ir kūrinių ciklai pristatomi metonimiškai, kai fragmentas atstovauja visumą.

Tokį pasirinkimą lėmė tai, kad K. Zapkaus studentai kartu dirbo, bandė naujas strategijas, ieškodami savo temų rašė dienoraščius, aktyviai dalyvavo vienas kito darbų aptarimuose, netgi kūrė bendrą diplominį darbą – devynias drobes, sukomponuotas iš devynių stačiakampių, iš kurių tik vienas buvo originalas, o kiti – bendrakursių darbų kopijos. Tai išryškino nehierarchinį kūrybos ir bendradarbiavimo supratimą, kuris svarbus ir šioje parodoje. Čia nerenkami geriausi ir geriausios, bet žiūrima į bendrą kontekstą ir ieškoma konceptualių sąlyčio taškų.

Parodos rengimas virto šiuolaikine archeologija su antropologinio tyrimo elementais. Darbai surinkti iš įvairiausių vietų – sodo namelio, rūsio, mamos dirbtuvės, sesers namų. Instaliacijos ir kūrinių ciklai pristatomi metonimiškai, kai fragmentas atstovauja visumą. Naujausi darbai pasiskolinti iš „Lewben Art Foundation“ ir pačių menininkų. Ekspoziciją papildo fotografijos, straipsniai ir filmai.

Atvirkščio prasminio pjūvio grupė – taip save pavadino grupės nariai 1995 m. žurnale "Jaunimo gretos". Konceptualaus apvertimo, paradokso, inversijos strategijos aktualios ir šioje parodoje. Kitas svarbus elementas – dialogiškumas, skirtingų kultūrinių tradicijų derinimas. Tai nėra bandymas rekonstruoti istoriją, chronologiškai atkuriant individualias kūrybos trajektorijas. Tai retroaktyvi inversija, sujungianti skirtingų laiko juostų pozityvus ir negatyvus.

Paroda veiks iki gegužės 17 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Mano namas

Gaminkite protingai

Sveikata