Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Triumfavusioje kasmetinėje MIDI roko operoje – tai, ko dar niekada nebuvo

Balandžio 14-sios vakarą Kongresų rūmuose nuaidėjo jau 17-oji studentų iniciatyva organizuojama MIDI roko opera. Tai – unikalus renginys, kurio indėlis į Lietuvos kultūrinę plotmę yra neabejotinas. Kuo MIDI roko operos reiškinys svarbus Lietuvos studentams?
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.

Apie renginį kalbamės su šių metų MIDI roko operos „Str. 42“ vadove Kotryna Peilakauskaite, režisieriais Augustu Gornatkevičiumi ir Mariumi Rimkumi, choreografėmis Inga Plataunaite ir Indre Juzėnaite ir muzikinės projekto dalies vadovais – Kristina Muravjova, Kotryna Paškevičiūte, Roku Mikalkevičiumi, Leonu Rėčkumi, Laura Krisčiūnaite ir Aušrine Rinkevičiūte.

– Ką MIDI roko opera reiškia Lietuvos studentų gyvenime?

K.Peilakauskaitė: MIDI Roko Opera vienas didžiausių studentų projektų Lietuvoje ir, turbūt, pats didžiausias kultūrinis projektas. Taigi neabejotinai jis svarbus ne tik VU MIF studentams, bet visai Lietuvos studentijai ne tik dėl savo masto (dalyvauti ir stebėti gali kiekvienas studentas, nepriklausomai nuo studijų programos ar aukštosios mokyklos), bet ir dėl to, kad roko operose nagrinėjami studentijai aktualūs klausimai, problemos, kurios pateikiamos ne standartiškai, bet pasitelkiant kūrybą, kaip išraiškos priemonę jauno žmogaus balsui ištransliuoti.

Šiais metais pastatyta jau 17-oji roko opera – tai turbūt nuosekliausias šio žanro plėtojimo Lietuvoje pavyzdys, taigi projektas – ne tik galimybė studentų saviraiškai, bet ir indėlis į Lietuvos kultūrą. Siekiant kuo didesnio prieinamumo, roko operas skaitmeniname, kad po pasirodymo, kuris rodomas tik vieną kartą, jį pamatyti galėtų kuo didesnė Lietuvos gyventojų dalis.

Šiais metais pastatyta jau 17-oji roko opera – tai turbūt nuosekliausias šio žanro plėtojimo Lietuvoje pavyzdys, taigi projektas – ne tik galimybė studentų saviraiškai, bet ir indėlis į Lietuvos kultūrą.

Dalyvių atrankose kasmet vis daugėja, idėjų studentai taip pat nepristinga. Bene didžiausias iššūkis projektui – finansavimo gavimas, kad renginys, nors ir mėgėjiškas, būtų profesionalus. Labai smagu, kad sulaukiame nemažai rėmėjų paramos, projektą remia ir Lietuvos Kultūros taryba, tačiau projektui augant – didėja tikslai, o kartu ir poreikiai.

Kad būtų pastatyta roko opera dirbama beveik metus, projekte dalyvauja virš 100 studentų, apie 40 iš jų užlipa ant scenos (vokalistai, choristai, ritmo grupė, pučiamieji ir šokėjai), kiti prisideda prie renginio viešinimo, tekstų rašymo, kostiumų, dekoracijų ar kt. sričių.

Visą darbą nuo scenarijaus iki aranžuočių rašymo, kostiumų gamybos atlieka patys studentai, profesionalų pagalbos prašome tik paties renginio metu – projektui talkina profesionalūs garsistai ir apšvietėjai. Per visą pasirengimo laiką projekto dalyviai susiburia tarsi į šeimą, išmoksta komunikuoti tarpusavyje, tai stiprina universiteto bendruomenę.

Kita vertus, kaip jau minėjau, scenarijuje aptariamos aukštojo mokslo aktualijos, problemos buria ne tik projekto dalyvių komandą, bet akademinę bendruomenę apskritai – kiekvienais metais žiūrovų tarpe gausu ne tik studentų, bet ir dėstytojų, administracijos atstovų, alumni.

2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.

– Apie ką šių metų opera? Kokias aktualijas nagrinėja? Kuo išskirtinis yra jos scenarijus, lyginant su ankstesniais metais?

Režisieriai: Šių metų roko opera nagrinėja teisybės ir teisingumo klausimus. Pasirinkta forma leidžia nagrinėti žmogų esantį pasirinkime, žmogų, už kurį renkasi kiti ir pan. Tam tikra prasme tai laisvos valios klausimas. Šiųmetinė roko opera ganėtinai atsinaujinus savo pasakojimo forma, kuri nėra įprasta MIDI roko operai ar kitiems tokio tipo renginiams.

Taip pat mums itin svarbu, kad šiemet roko operoje veikia tik žmonės – t.y. neišvysite jokių antgamtinių jėgų, dievybių ar pan. Visi personažai paprasti, atpažįstami, dėl to veikiausiai ir artimi mums bei žiūrovui.

2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.

– Kokia šokių stilistika vyrauja šiais metais? Kaip per choreografiją yra perteikiamas scenarijus? Ar visi šokėjai dalyvauja kūrybiniame procese?

Choreografės: Sunku išskirti vyraujančius šokio stilius, MIDI roko operos judesyje galima rasti ir šiuolaikinio ir gatvės šokių detalių, dažnas judesys čia yra teatrinis, atliepiantis skirtingą kiekvienos scenos tematiką ir nuotaiką.

Šokių kūrimui pasitelktos įvairiausios technikos: improvizacija pagal turimą muzikinį kūrinį, tikslingas šokio kūrimas, „įdarbinta“ turima per daug metų sukaupta šokio patirtis. Įkvėpimui skirtingoms scenoms padėdavo ir matyti kiti šokio, teatro kūriniai, kartais šokių elementai gimdavo kaip vizijos daugybę kartų klausant parinktą muzikinį kūrinį.

Kad būtų pastatyta roko opera dirbama beveik metus, projekte dalyvauja virš 100 studentų, apie 40 iš jų užlipa ant scenos.

Visi šokiai bei judesiai tiesiogiai pritaikyti kiekvienai scenai, kurios yra labai skirtingos, jie kurti siekiant atliepti scenoje vyraujančią nuotaiką, personažų išgyvenimus. Šokiais stengiamasi praturtinti kiekvieną sceną, išpildyti stipriau jos idėją. Kartais tai personažų vidinių išgyvenimų, abejonių atspindys, kartais – tiesioginio scenos veiksmo, nuotaikos atvaizdavimas.

– Kokie muzikiniai žanrai varijuoja MIDI roko operoje? Apskritai, kas skiria šį renginį nuo įprasto muzikinio kolektyvo gyvo pasirodymo?

Muzikinės projekto dalies vadovai: Analizuodami visas buvusias MIDI roko operas pastebėjome muzikinę tendenciją, kad būdavo renkami labai plataus roko muzikos spektro kūriniai. Dažnai tai būdavo labiau žinomesni, populiaresni kūriniai ir ne visai derančios tarpusavyje dainos.

Kadangi tai mums pasirodė problema, kilo idėja šių metų roko operą padaryti muzikaliai vientisesne ir pagrįsta personažų charakteristikomis. Jungiamąja ašimi tapo psichodelinio roko stilistika.

2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.

Pradėję nagrinėti šį stilių atradome labai įvairių muzikų, kurių kūryba – ypatingai muzikali ir puikiai tinkanti muzikiniam spektakliui. Šiais metais didelis dėmesys pačiai muzikai, o ne tiek dainai. Esame įsitikinę, jog populiari daina – tai ne rodiklis, kad klausytojui patiks renginys. Tikime, kad labiau žiūrovas įvertins ir net naujai atras psichodelinio roko muzikalumą ir pasimėgaus negirdėtomis dainomis.

Turėdami tikslą kurti vientisą muzikinę liniją, kilo mintis naujam iššūkiui: kurti savo muziką. To nėra buvę roko operos istorijoje, ir manome, kad judėdami link miuziklo struktūros, negalime apsiriboti tik egzistuojančiomis dainomis. Autoriniai kūriniai yra pagrįsti viskuo, kas vyksta scenoje: pradedant nuo pasakojamos istorijos tikslo baigiant scenografija. Autorinės dainos jungia visas scenas į vientisą istoriją.

2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.
2016-ųjų MIDI Roko opera / Gabrielės Pridotkaitės nuotr.

Muzikinė MIDI RO grupė skiriasi nuo bet kokios kitos muzikinės grupės tuo, kad čia nuolat vyksta kūryba. Negali tik pagroti ar padainuoti – kiekvienas scenoje esantis žmogus kuria savo personažą, pasakoja istoriją. Tai, kad šią grupę sudaro įvairios patirties turintys žmonės, kurie neturi didžiulės patirties profesionalioje muzikos scenoje, neleidžia atsirasti riboms. Mes nežinome, ar tikrai kažko sukurti neįmanoma, todėl mes kuriame ir bandome ir dažniausiai tai atneša nuostabių rezultatų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius